Mercedes-Benz C180 cabrio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanerr

Forumguru
Ge-wel-dig! Moest wel lachen over de opvolger dan de opvolger van je huide opvolger die de opvolger is voor je mx5 ;)

Maar super dik, ook interieur met blauwe stiksels.
 

leon-cupra

Forumguru
Mooie auto! Wat is het idee, uiteindelijk om de twee maanden een andere?
Moest dat financieel kunnen ... graag :tongue:

Neen , de taksen van de M2 zijn te hoog om snel terug te verkopen. 1800€ na 2 maand in de vuilbak ... dan wordt het slapen op de bank :D

Bedoeling is om hiermee te rijden tot de taksen in BE bijna onbetaalbaar worden. Op dat moment is de verkoopwaarde nog het hoogste en een M2 is op dit moment nog redelijk waardevast. Verwacht bij stijgende taksen dalende herverkoopwaarde. Dus moet wel op tijd “buiten”.
 

leon-cupra

Forumguru
De taksen van de Audi zijn dan nog laag . ;)
(Hoop dat het snel beklonken zal zijn)
Mooie bak .
Tja 3L vs 2L en 185gr vs 155gr zorgen voor grotere verschillen é maar voor 1 keer heb ik dat er voor over. Voor de volgende ga ik dergelijke bedragen ook niet meer betalen hoor.
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag ook de eerste voorstellen ontvangen voor het verzekeren van de M2 (doe ik altijd voor ik teken om voor geen verrassingen te staan). Had een premie van ongeveer 2000€ per jaar verwacht voor het all risk verzekeren. Is een stuk minder geworden. 100€ per jaar meer dan nu de benz. :pieker:
Redelijk positief van verschoten aangezien de M 1) 214pk meer heeft 2) factuurwaarde 10.000€ hoger ligt 3) een sportwagen is 4) toch een stuk diefstalgevoeliger is 5)kans op brokken groter is.
 

leon-cupra

Forumguru
Idd, had geen rekening gehouden met factor "geen cabrio".
Zo ooit teleurgesteld geweest bij de MX5. Van een RS met 220pk, "sportwagen" naar een "cabriootje" met amper 131pk. Dacht bij mezelf "yes, mooie lage premie" ... niet dus. Amper een verschil ... cabrio dus :nono:
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag een makelaar aan de lijn gehad. Enkelvoudige dossiers doet hij niet maar voor een “M-brother” ging hij een uitzondering maken. :deuk:
Reed zelf met een M3 competition en vind het wel leuk een M-eigenaar als klant binnen te halen. :D
 

leon-cupra

Forumguru
De weg voor een M2 is nu helemaal vrij gemaakt. Daarnet de Corsa, die al veel te lang op de oprit stond, verkocht. Iedereen content en hopelijk morgen ik nog meer :D:D:D
 

leon-cupra

Forumguru
Partner heeft er een stokje voor gestoken .... :banghead:
dochter had vandaag dansles, zoon voetbal dus uitgesteld tot morgen. Afspraak met de verkoper vastgelegd voor morgen.

vandaag nog goed nieuws betreft de verzekering. Premie 200€ goedkoper dan de Benz :D
Voorwaarden even goed.
Wat van je kl*ten maken kan opbengen. Verschil met het eerste voorstel : 500€ op jaarbasis :pardon:
 

leon-cupra

Forumguru
En het einde begint nu wel echt te naderen. Daarnet het laatste ritje van het werk naar huis, laatste wasbeurt (niet evident bij -3, heb hem in de garage ontdooid met een haardroger :D) en morgen om 10u30 het laatste ritje naar de handelaar.
Daarnet nog even gekeken .. amper 4000km mee gereden op een dikke 7 maand :nono::nono:

Wat ga ik onthouden van de benz:
- heerlijke automaat, intuïtiever dan een DSG
- de 180 benzine is best nog wel vlot, meer is leuk maar hoeft in de benz niet echt
- heerlijke cruizer met toch nog een leuke sportieve wegligging. Voor zijn gewicht pakt hij nog lekker bochtjes
- achterwielaandrijving :tegek:
- met een AMG pakket een lekker dik ogende wagen
- het interieur ... waaaawww ... luxe en en zeer knap :dankje:
- goede stoelen waar je uren in kan vertoeven en zonder een pijntje uit stapt na een lange rit
- een 4zit cabrio, zelfs met het aircap systeem, heeft toch nog serieus wat nadelen mbt de wind in het interieur tov een roadster.

Algemeen: zijn weer wat ervaringen rijker en met hetgeen we nu weten zou ik hem zeker aan iedereen aanraden maar zelf denk ik geen 4 zit cabrio meer aan te schaffen.

:wavecry::wavecry:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan