Mistlamp Led alleen error rechts

Ik hoop dat iemand mij op het juiste spoor kan zetten.

Ik heb mijn standaard mistlampen vervangen door led. Ik krijg alleen op de rechterlamp een error op het dashboard. Links errorfree. Ook als ik er een canbus-weerstand tussen zet blijft de foutmelding verschijnen.

Heeft iemand een idee waar ik nog kan kijken? Ik snap er niets van en zeker niet omdat links geen fouten geeft.

Groeten,
Hans
 

EdK

Forumguru
Lampen al eens omgewisseld om te kijken of dan de melding ook van rechts naar links gaat ?
En canbus weerstand op beide lampen gedaan of alleen maar op één ? Als je er 2 hebt meegeleverd gekregen plaats ze dan ook eens beide !
 
Beide al geprobeerd. Nu zonder canbus kabel en lampen l/r verwisseld. Error op rechts blijft op links geen. Zou een slecht contact oorzaak kunnen zijn? Voldoende om lamp te laten branden maar onvoldoende voor canbus check.
 

JeSko

Forumguru
@pinobird

Heb jij een S2 facelift? Ik sta ook op het punt dit te doen, lampjes liggen al klaar, echter ben ik bang om de plastieken houders langs buiten eruit te trekken. Ik vind videos van de S2 maar niet van de S2 Facelift, en de Facelift zijn voorbumper is heel anders.
 

brepus13

Forumguru
Mistlamp van een FL trek je eerst het kapje aan de zijkant los en dan kun je zo bij de lamp. Staat ook in het boekje hoor :bloemen:
 

JeSko

Forumguru
Thanx @brepus13 , thuis het boekje er eens even bijnemen dan ben ik zeker dat ik het goed ga doen, had geen idee dat ze zoiets in de boekjes plaatsten:thumbsup:
 

eriktv

Forumguru
Is dit nog opgelost @pinobird? Ik heb vier jaar zonder problemen met Superskoda LED kentekenplaatverlichting gereden die het heeft begeven (waarvan overigens geen melding). Nu ik een nieuwe, op het oog dezelfde, unit van Superskoda erin gedrukt heb krijg ik ineens een foutmelding
 

VAG-man

Forumguru
Nee niet als deze voldoende weerstand geeft door bijvoorbeeld van een weerstand gebruik te maken. Foutmelding komt door de lage wattage bijvoorbeeld 5W i.p.v. 35W.
 

eriktv

Forumguru
Geeft een LED mistlamp niet altijd een foutmelding in een S2?
Ik heb vier jaar geen problemen gehad met een (op het oog) identieke LED-lamp van Superskoda Jeffrey. Probleem van @pinobird klinkt hetzelfde dus had gehoopt op een verlate terugkoppeling. Kan altijd zelf nog een topic aanmaken maar hoopte hier mee te liften

edit: niet goed gelezen, je zei mistlicht. Ik heb destijds de mistlamp ook niet verLED vanwege al het gedoe met weerstanden. Kentekenplaatverlichting werkte dus prima.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Ja dat bedoelde ik dus @VAG-man , vind werken met zo'n weerstanden niet je dat, dus zonder weerstanden is het zowiezo foutmelding :)
 

EdK

Forumguru
Daartegen heeft de weerstand weer het voordeel dat hij warmte afgeeft dat dan weer de condens verjaagd als je de weerstand een beetje tactisch plaatst...:pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Nee niet als deze voldoende weerstand geeft door bijvoorbeeld van een weerstand gebruik te maken. Foutmelding komt door de lage wattage bijvoorbeeld 5W i.p.v. 35W.

Goed bedoeld, maar feitelijk niet juist: de weerstand van een Led is juist veel hoger dan van een klassieke lamp, waardoor er minder stroom loopt (en dat wordt gemeten om voor de lamp-kapot-melding). Door voor de canbus een weerstand parallel aan de led te zetten, gaat er meer stroom lopen (namelijk parallel aan de led door de weerstand), waardoor de kapotte-lamp-melding verdwijnt. Als die parallelweerstand wat aan de hoge kant is, loopt er (net) niet genoeg stroom en houd je de melding. Zoals je zelf ook al aangeeft in het voorbeeld van de wattages, er moet meer stroom lopen (en dus meer vermogen).
 

hemi24

Forumguru
Ookal heeft TS al een hele poos geen teken van leven gegeven op het forum, is de eerste vraag die we zouden moeten stellen niet óf de auto vóór het verwisselen van de lampen überhaupt wel was/is uitgerust met een werkende mistlamp aan de rechter kant..?!?
 
Bovenaan Onderaan