Mistlamp Led alleen error rechts

eriktv

Forumguru
Terug naar het kentekenplaatlampje: gisteren het (enige) stekkertje in de unit andersom erin geprikt en helaas nog steeds melding. Wou nog proberen om de rechter (oude) en linker unit om te wisselen om te bepalen of het in bedrading of unit zit, maar bij deze lampjes krijg je geen melding of de fout links of rechts zit :pieker:

Iemand nog creatieve ideeën? Anders neem ik contact op met Superskoda.
 

EdK

Forumguru
Heb je een vermogens weerstand liggen ?
Hang die maar een paralel over je lamp aansluiting heen.

En indien je nog een oude unit met gloeilamp hebt, hang dan eens één met led en één met oude lamp erin en dan contact aan.
Kans dat je dan geen melding hebt !

Had een vergelijkend iets met me Yeti en de achterlichten
Per Unit zaten daar 2 lampen voor achterlicht in.
als ik beide lampen voor led verving dan ha ik een melding "lamp stuk "
Maar deed ik er 1 gloeilamp in en één led , dan bleef melding weg.
Tsja dat is simpelweg te wijten aan de weerstand meting van het systeem en ligt nogal kritisch

Had bij yeti precies hetzelfde met de DLR lampen, had daar een tweetal LED lampen ingezet.
Als ik dan contact aanzette en dan meteen de startsleutel omdraaide en dus motor starten had ik geen melding
Daartegen als ik 20 a 30 sec wachten met contact aanzetten en dan pas starten dan kreeg k wel een meting !
En alle LED's waren van het type canbus melding.

Als je naar wat topics zou zoeken mbt LED's van enkele jaren terug ( 6 jaar ) dan kun je hieromtrent veel terug vinden.
Zal wel even zoeken zijn, maar is zeker wat over te vinden...
 

eriktv

Forumguru
Dank voor de hints, ik ga zoeken :thumbsup:, blijft gewoon gek dat ik vier jaar geen problemen heb gehad en nu met eenzelfde unit ineens wel. Zou niet moeten kunnen voor €40/2 stuks. Ga nog even zelf wat prutsen/testen en anders mag Superskoda me helpen of ze terugnemen :D
 

EdK

Forumguru
Ga nog even zelf wat prutsen/testen
Weet niet of je de mogelijkheid hebt bij kennis/collega/vrienden of familie die een zelfde wagen hebben om het daar ook te testen.
Kan heel goed mogelijk zijn dat het bij jou een melding geeft maar een andere wagen niet !
 

eriktv

Forumguru
Terugkoppeling na contact met Superskoda: zij wezen me ook op de weerstanden, was helemaal vergeten dat ik die er ook aan had hangen. Deze zaten namelijk niet bij de nieuwe units (wat wel had gemoeten), dus ik heb de nieuwe units gewoon op de oude weerstanden aangesloten die kennelijk nog in de achterklep verstopt zaten. Helemaal vergeten na vijf jaar :). Toen ik ze er, ter inspectie, uit had getrokken en weer terug had gelegd heb ik kennelijk door te bewegen iets hersteld: geen melding meer gehad.

Ondertussen nog wel aan het mailen met Superskoda of ik nog nieuwe weerstanden kan krijgen, voor het geval de melding terugkomt - en omdat ze er gewoon bij hoorden te zitten.
 
Bovenaan Onderaan