Corona kilometers

iRob1984

Senior Member
Geen verschil. Zakelijk rijd ik sowieso al rond 35k per jaar en prive rond de 10k
Werk ondanks Corona gewoon op kantoor
 

Ericw

Forumguru
Normaal 60 à 65K/jaar (75% zakelijk) naar ongeveer 35k/jaar zoals het er nu uitziet.
Paar weken geleden is het leasecontract verlengd van 3 jaar naar 4 jaar, dus kan lekker lang(er) genieten van m'n Superb Sportline. :yeah:
 

haassie

Forumguru
Met 1 a 2 kantoorbezoeken per maand volgens rooster (80km per keer), en de rest thuis gaat het ook hier niet hard. Maar goed de mijne heeft 205dkm gelopen dus vind het niet erg dat het even iets rustiger gaat. Scheelt ook een hoop benzine kosten zo per maand, kompenseert de koffie thuis weer waar een ieder over klaagt. Daarnaast een hoop tijd en ergernis van fileleed. Mocht vorige week een dagje naar kantoor, he lekker, echter door de sluiting van de st hubertus tunnel heb er ik slechts 1 uur over gedaan om 7 km te overbruggen om op de snelweg te komen (totaal 1,5uur voor 40km)....nee dat mis ik niet.....Hoop daarom niet minder dat ooit weer iets normaler wordt ipv alleen in je mancave opgesloten te zitten werken haha....2 om 3 thuiswerken zou mooi zijn
 

leon-cupra

Forumguru
80km voor op je werk te geraken :banghead:
Ik zou toch werk dichterbij zoeken. Bij mij 4km ... de tijd die ik meer bij mijn gezin hierdoor kan doorbrengen .... onbetaalbaar. :jaja:
 

haassie

Forumguru
40 km heen en 40 km terug.....normaal te doen in 30-35 minuten.....dat uurtje weegt niet op tegen m’n salaris:D...en voor die 4 km pak je auto?
 

nicknameless

Forumguru
Niet alleen vanwege Corona maar in het algemeen rijden we vrij weinig met de Fab.

Bij de aanschaf (28-8-2019) stond er 48825 kilometers op de teller. Afgelopen zaterdag (21-11-2020) stond er precies 53000 kilometer op de teller.

Welgeteld 4175 kilometer gereden in slechts 15 maanden)

Ik werk op 7 minuten rijden met de scooter van de zaak en mevrouw nicknameless werkt op 500 meter lopen van haar werk.

Voor ons is de auto meer luxe dan noodzaak.

:itwasntme:
 

leon-cupra

Forumguru
Ah ok, 40km enkel en 35min valt idd nog mee ... alleen dat heb ik er tegenwoordig niet meer voor over. Dichtbij je werk wonen is zo een luxe. Laatste 10 jaar, uitgezonderd paar keer privé, nooit meer in de file gestaan.

Die 4km doe ik idd met de auto :D
S middags ga ik steeds naar mijn schoonouders gaan eten omdat de kids daar zitten. Ik zie ze dus elke middag nog even. Met de fiets zou dat niet lukken. Daarnaast, verzekering, taksen, afschrijving blijft lopen ook al doe ik er geen kms mee. Enigste extra kost die ik nu heb is 1 bak benzine. Daarvoor ga ik niet met de fiets om dan mijn kids niet te kunnen zien. En ook, een uurtje weg van de firma ... goed om even het hoofd leeg te maken.
 

Herre

Senior Member
Ach het went. Ik woon ruim 100 km van kantoor, maar ben er normaal nooit meer dan 1x per week. Rest bij klanten of thuis. Dan heeft verhuizen niet veel zin. Die klanten kunnen overal zijn.
 

BigCheese

Forumguru
Ach ik woon ruim 80 km (enkele reis) van mijn werk. Voorheen (13 jaar lang) als consultant het hele land door gereden, klussen in Groningen, Enschede, Eindhoven, Tilburg. Nu voor vast in Rotterdam en zolang ik zoveel thuis werk staan de verhuisplannen ook op een laag pitje. Alleen jammer dat ik mijn Skoda nu zo weinig gebruik, hij rijdt zo lekker :D
 

leon-cupra

Forumguru
Eens benieuwd wat er velen zullen doen wanneer rekeningrijden er ooit door komt. :pieker:
Ken redelijk veel mensen die dagelijks in de file staan naar Brussel. Iedere dag enkel 100km ... voor dat beetje meer verdienen ...
 

Ericw

Forumguru
Ach het went. Ik woon ruim 100 km van kantoor, maar ben er normaal nooit meer dan 1x per week. Rest bij klanten of thuis. Dan heeft verhuizen niet veel zin. Die klanten kunnen overal zijn.
Herkenbaar.
1x in de week naar kantoor was goed te doen in het pré corona tijdperk. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

CharlesTucker

Forumguru
70 km heen, 70 km terug. Lekker vroeg van huis, dan altijd filevrij. Op de terugweg af en toe een beetje vertraging, maar nooit schokkend. Ik vond het (voor Corona) altijd wel lekker, zo'n drie kwartier lekker voor jezelf, tussen werk en gezin in. Geen telefooon, muziekje aan, lekker relaxed rijden, geen haast. Voordat ik bij m'n huidige werkgever kwam werkte ik veel dichter bij huis (25 kilometer), maar altijd file. Ik deed er vaak langer over dan nu, vooral terug. Ondanks dat het toch een flinke afstand was ging ik vaak op de fiets.
 

JeSko

Forumguru
altijd wel lekker, zo'n drie kwartier lekker voor jezelf, tussen werk en gezin in. Geen telefooon, muziekje aan, lekker relaxed rijden, geen haast.

+1, autorijden in m'n uppie is voor mij ook de ultieme me time, als ze aan mij vragen wat zou je doen met een uur tijd voor jezelf, autorijden :jaja:
 

EdK

Forumguru
als ze aan mij vragen wat zou je doen met een uur tijd voor jezelf, autorijden
Tsja , maar dan wel in het weekend zonder noemenswaardige file's
Dus bv vanuit hier ( woonplaats ) een ritje naar Oost Duinkerke (B), dan tas koffie achterover slaan en dan ff frisse neus op strand halen en weer terug....

En niet in een file met woon/werk verkeer......
 

JeSko

Forumguru
Zeker @EdK , cruisen op de autosnelweg op zondag is ook zo'n guilty pleasure, velen snappen daar niks van maar voor mij is dat pure romantiek, de zakkende zon tegemoet. Heerlijk.
 
Bovenaan Onderaan