Corona kilometers

EdK

Forumguru
Nou moet ik zeggen @JeSko dat ik vanuit een weekend Oost Duinkerke op een zondag op een mooie zomerdag op die kustweg met de naam E40 ook aardig in de file heb gestaan hoor.....
En ondanks dat ik met de motorfiets er zo tussen door kon , moest ik achter de wagen bijven rijden van een vriendin die in Antwerpen woont en we naar haar huis gingen om te dineren...

Wel de jaren erna aten we lekker in oost Duinkerke en dan rond een uurtje of 10 in de avond begonnen we dan aan de terug rit
 

leon-cupra

Forumguru
E40, goed weer, zondag 19-20h, toeristen vd zee, ... het stuk voor Gent ... gegarandeerd file.
Wij kwamen dan van bezoek van mijn ouders, dus richting de zee ... vele keren dat er meer dan 10km file stond.
 

Testedoene

Forumguru
Ik ben sedert begin maart niet meer gaan werken (full-time telewerk) maar zet mijn zoon af op 3km van mijn normale werkplaats en pik hem daar dus ook op ‘s avonds. Ik doe nu dus (met de Octavia 4) meer kilometers tijdens de week dan ervoor maar in het weekend dan weer niks. De Octavia 3 doet er dan weer heel wat minder.
De mijne heeft sedert augustus bijna 5000 km’s en die van mijn vrouw deed er sedert maart ongeveer 2000-2500 ipv 13000 (18.000 is wat we er normaal mee rijden op een jaar).
 

eriktv

Forumguru
Mijn autokilometers zijn de afgelopen jaren ook steeds minder dieselwaardig: 32.000-32.000-35.000-22.000-9.000. En van die 9.000 waren 3.000km de wintersport in januari en 1.600 bezoek aan familie in Basel. Kosten liggen dit jaar zo'n €3.500 lager dan andere jaren, dus da's alleen maar mooi :D

Ik fiets sinds kort na de aanschaf van de Superb een groot deel van de tijd naar mijn werk, de afname van deze kilometers is minder gunstig, vooral voor mijn conditie: 2.000-4.000-5.000-7.500-4.000. Zonder corona had ik dit jaar de 10.000 fietskilometers naar mijn werk willen doorbreken. Ik denk eigenlijk dat dit uiteindelijk nooit zal gaan gebeuren.
 

Me Zelf

Forumguru
Ik heb sinds eind juni een Citigo eIV voor het woon-werk verkeer en had dat berekend op iets meer dan 30.000 km per jaar. We zitten nu bijna in december en er staat nog maar iets meer dan 3.000 km op de teller, dat zouden er normaal gesproken dus zo'n 12.000 moeten zijn. De familie-Octavia deed zo'n 13-14.000 km per jaar, dat zijn er in 2020 9.000 km geworden.
Die Octavia (nou ja: z'n opvolger die ik maandag ophaal) gaat wel weer de normale 13.000 km per jaar rijden denk ik, maar het woon-werk verkeer zal wel minder blijven. Ik vermoed dat het nieuwe normaal voor mij straks 2 dagen thuis en 3 dagen op locatie is, of 3 om 2, en dan heb je het over 15.000 tot max 25.000 km per jaar. Prima ontwikkeling wat mij betreft.
 

BigCheese

Forumguru
Hoorde vandaag dat ik volgende week een dag op locatie wordt verwacht door de baas. Ik heb er gewoon zin in!
 

dirksan

Actief lid
Sinds maart verplicht 100% thuiswerk.(IT)
Normaal doe ik met de RS zo'n 16.0000 km per jaar. Hoofdzakkelijk privé met trips naar Nederland, Frankrijk & Duitsland.
Dit jaar zal ik er maar ongeveer 9.000 km gereden hebben waarvan 3.000 tijdens de vakantie in juli.
De periode tussen de 2 lockdown's toch geprobeerd minstens 1x per week een excuus te zoeken om toch eens naar kantoor te rijden.
Zalige periode om te rijden wegens minder drukte.
 
Bovenaan Onderaan