Corona kilometers

philippe bakker

Forumguru
Ik ben vandaag naar de jaarlijkse keuring geweest en dan kon ik op het blad mijn Km stand zien van exact een jaar geleden en ik heb amper 12.000 Km gedaan :(. Bitter weinig en toch veroorzaakt door Corona ( en een rijverbod van 3 maanden) hebben jullie dit Corona jaar minder Km afgelegd ? En aja mijn rs was goedgekeurd zonder opmerking.
 

MaxN

Donateur
Ja hier ook flink minder kilometers.
Van 24-11-2019 tot 24-11-2020 nu slechts 15.864km gereden.
Het jaar ervoor van 24-11-2018 tot 24-11-2019 waren dit 25.707km, klein verschil zeg maar :arghh: met zwangerschapsverlof van mijn vriendin erbij die de meeste kilometers maakt.
Van 24-11-2017 tot 24-11-2018 waren het er 30.142km.
Hebben ook jaren van 35k+ gehad.
 

EdK

Forumguru
JA dit jaar zeker minder kilometers gedraaid prive en zakelijk.
Maar kromme in het verhaal is alleen dat het bij mij niet is gekomen door de corona.
Maar daar ik de eerste maanden van het jaar nog met de rugproblemen liep en zakelijk binnen op werkplaats bezig was en privé geen lange stukken volhield.

Maar sinds de corona begon ben ik ook weer zakelijk naar buiten gegaan en tot heden cross ik nog steeds nederland af naar vele klanten, met tussendoor bezoekjes bij de vlamingen.

Prive rijd ik veel richting brabant en de flevopolder waar ik vele Km's draai buiten het woon/werk verkeer om dat ik met de Fabia doe.
 

philippe bakker

Forumguru
Met rugproblemen zijn er dan niet auto’s met betere zetels dan de fabia ? Een vertegenwoordiger die hier komt en 70.000 Km per jaar doet heeft extra comfort zetels op zijn bmw 530e genomen en die zegt dat ze beter zitten dan zijn zetels thuis. De beste zetels die hij ooit in een auto had zei hij
 

Japanese Power

Donateur
Ik kom hier aan 21.500 voor dit jaar inclusief een vakantie naar DK. Afgelopen jaren steevast een kleine 29.000 per jaar werk en privé.

Maar goed: familie tripjes en dagjes uit tellen ook aardig mee altijd en die zijn dit jaar ook een stuk minder. Alles is verklaarbaar. Ik heb een leasecontract voor 30K op jaarbasis maar zit na ruim 3 jaar en een maand op net 78K...
Dus over een kleine 2 jaar lever ik een net ingereden Kodiaq in ;)
 

EdK

Forumguru
Met rugproblemen zijn er dan niet auto’s met betere zetels dan de fabia ?
De zetels (stoelen) in me Fabia en Caddy zijn zeker het probleem niet met mijn rugprobleem begin van jaar.
Na intensieve fysio therapie zijn die problemen verholpen en ja als ik op werk wat kasten aan aansluiten ben en langdurig in één houding zit dan voel ik op bepaald moment dat ik moet stoppen of andere werkzaamheden moet zoeken.

Maar met lange ritten van 2 tot 4 uur enkele rit dan heb ik totaal geen problemen.
Maw de zetels in de Fabia en Caddy met zitpositie zijn goed genoeg voor mij.
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn woon-werkverkeer is nog steeds hetzelfde. 2 dagen thuis gewerkt. Daarna terug op kantoor. Ritjes op zaterdag voor de voetbal van mijn zoon zijn grotendeels weggevallen, de ritjes naar mijn ouders zijn ook grotendeels weggevallen (toch 200km heen en terug elke week). Ik rij zowiezo maar 5-6000km. Mijn partner vorig jaar ongeveer 12.000km maar zij heeft grotendeels thuis gewerkt nu en met de Superb werden ook de meeste privé-kms gedaan. Denk dat zij nu ook ongeveer zal terugvallen naar 4-5000km.
 

Desperado

Forumguru
Vrijwel geen verschil. Wij doen veel op de fiets en wat we met de auto deden kan en mag ook nu nog steeds.
 

Rallye

Forumguru
Nee, normaal 20-22.000km met de RS, nu (tot nu toe in 2020) 15.000 met de RS en 6.000 met de (in mei aangeschafte) Mini....

Normaal 20.000 km met de trein en na 11 maart niets meer..... Dat dan weer wel....
 

Cordoba

Forumguru
Naar aanleiding van het topic eens gecheckt, en ik zie dat ik maar net 10.000 km (normaal 14-15k km) heb gereden het afgelopen jaar. Wat het werk betreft eigenlijk geen verandering in km's, en privé zit het verschil vooral in de wat langere ritten zoals bierruilbeurzen, vakantie, bier halen in Belgie en dat soort zaken. Ik had het idee dat ik maar 1000-2000 km had gereden, maar het verschil is dus aanmerkelijk groter.
 

Jee13

Forumguru
Het 1e jaar dat ik de RS in bezit had ongeveer 15000 km gereden
De overstap naar een benzine auto was omdat ik niet meer met auto naar werk zou gaan en ik geen 30.000 km meer per jaar zou gaan rijden.

Dit jaar zit de RS op 10.000 km en daar heeft mijn vrouw ook grotendeels aan meegeholpen
Met de fiets zit ik dit jaar nu op 10.253 km en ga ik de 11.000 km nog wel aantikken

Conclusie, ik zit meer op de fiets dan in mijn auto:D
 

CharlesTucker

Forumguru
Het wisselt nogal, door verschillende oorzaken. In de eerste golf ben ik gestopt met woon-werk verkeer, en later overgestapt op 2 dagen naar kantoor, 3 dagen thuis. Na de adviezen van de regering aan het begin van de tweede golf weer terug naar volledig thuis werken. Gelukkig tussen de twee golven in nog wel met de auto op vakantie geweest, maar het tripje naar de familie in Hongarije rond de kerst gaan we dit jaar overslaan. Verder heeft m'n dochter een nieuwe hobby, en dat betekende per weekend soms 2 keer een retourtje Rotterdam-Terlet, dus dat kwam er wel weer bij. Maar al met al kom ik dit jaar denk ik tot een dikke 20.000 km, waar het in vorige jaren schommelde tussen de 40.000 en 45.000. Misschien goed voor de restwaarde, misschien ga ik langer doorrijden met de auto dan gepland, maar dat zien we over een paar jaar wel weer.
 

JeSko

Forumguru
Van zo'n 15.000 per jaar naar 4000. Auto gekocht op 63.000 km ongeveer, nu staat ie op 67.000, heb je eindelijk een de luxe cruiser, legt een pandemie alles stil.
 
Ben zelf teruggegaan van gemiddeld 22000km/j naar nog maar 4000km vanaf half maart tot begin deze maand.
Daarom heb ik mijn O2 TDI uit 2012 begin deze maand verkocht met ruim 250k km op de teller. Deze auto rijdt nu in Oekraïne rond.
Momenteel proberen we of we het redden met 1 auto (de Suzuki Swift van m'n vrouw). Als we verwachten het structureel met één auto te redden, dan gaan we volgend jaar zoeken naar een andere gezinsauto.
Ik verwacht dat in de sector waarin ik werk (ICT) structureel enkele dagen per week thuis te werken.
 

BigCheese

Forumguru
Van 45.000 km per jaar naar 15.000 km per jaar (geschat). En dat terwijl ik een auto heb gekocht op CNG omdat ik verwachtte best wat kilometers te maken. Op zich kom ik er wel mee uit qua wegenbelasting en gasverbruik, breekpunt ligt onder de 15.000 km per jaar. Ik werk erg veel thuis, heb wel een zogenaamd 'vitaal beroep' en mag gratis parkeren in 010 maar maak daar nauwelijks gebruik van. Als het niet nodig is ga ik het niet opzoeken.
 

Herre

Senior Member
Normaal zit ik ook tussen 45 en 50K km. Nu vanaf end januari niet meer dan 15k. Waarvan denk ik ongeveer 7000 km voor de eerste lockdown. Kodiaq is net beetje ingereden.


Ach het heeft ook voordelen. Alle tijd in de auto en file blijft als extra over...
 

Derooke

Forumguru
Ik normaal 35000 km per jaar 3/4 privé en de rest woon werk verkeer.
Dit jaar is dit met een kleine 7000 km verminderd (minder sportlessen(ben trainer in m'n vrije tijd)
 
Bovenaan Onderaan