Achteruitrijcamera

skipper79

Nieuw lid
Ik heb een camera in de handgreep zitten van m’n fabia II. Spanning voor de camera wilde ik van de ruitenwissermotor ( onbelast 15,73 Volt) halen, maar dat werkt niet goed; aangesloten op de groen en bruine draad. Met een externe voeding 12v ging het wel goed...Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • C485FD01-7FA1-4558-8DD2-20BD9C80BE8B.jpeg
    C485FD01-7FA1-4558-8DD2-20BD9C80BE8B.jpeg
    27,1 KB · Weergaven: 84

skipper79

Nieuw lid
@HarrieSkoda, kroonsteentje is een tijdelijke oplossing hoor . Waar heb je de kabel vh achteruitrijlicht afgetakt? De lampen zitten nl via een stekker gekoppeld en zijn niet direct benaderbaar. Je hebt dus een draad lopen via de klep naar rechtsachter?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Phiew gelukkig maar! Pielen met de kabeltjes bij de ruitenwisser is gewoonweg onhandig.

Ik heb de bekleding bij het achterlicht losgemaakt en heb de stekker van het achterlicht los geklikt.

Vervolgens heb ik een gedeelte van de kabelboom ontdaan van isolatietape, en heb de constante en geschakelde draden voor de camera aangesloten op de draad die het achteruitrijlicht inschakelt, oftewel; als de auto in de R versnelling gezet wordt.

Werkt perfect, en de kabel loopt dus inderdaad, samen met de signaalkabels via de D stijl, door de thule, naar het achterlicht toe.

Voor duidelijke foto’s kun je in het topic van m’n Octavia kijken :).
 

Roeland80

Forumguru
ik heb al een tijdje een achteruitrijcamera geïnstalleerd op mijn Octavia 2 FL in handgreep van de kofferbak. nu had ik deze eerst op de Amundsen+ aangesloten via een module wat de omzetting regelde dit heeft een jaar gewerkt toen ging dacht ik eerst de module stuk deze vervangen. Toen ging dacht ik weer de module stuk maar na een nieuwe module geïnstalleerd te hebben werkte het nog niet waarschijnlijk toch iets stuk in de Amundsen qua video input ofzo.

Ik heb toen de achter uit rij camera rechtstreeks op een schermpje aangesloten en deze met zuignap aan het raam gemaakt.
nu gaat deze schermpjes ook steeds na een aantal maanden stuk geen beeld meer als ie nieuw schermpje aansluit werkt het weer voor een paar maanden. schermpje en camera zijn aangesloten op de achteruitrij verlichting dus schermpje gaat alleen aan als hij in zijn achteruit staat.

Nu weet ik dat de verlichting met kleine pulsjes gecheckt word of deze werken zou dit de schermpjes steeds stuk maken?
Ik heb er voor de zekerheid een relais tussen gemaakt speciaal voor achteruit rij camera's maar toch gaat hij nog steeds stuk. iemand een idee wat dit kan zijn?
 

Antera

Donateur
Die pulsen maken dat niet kapot. Je klachten komen ook niet erg bekend voor maar vermoed dat er een defect in de camera is of je hebt hem niet helemaal goed aangesloten waardoor er misschien lekstromen gaan lopen daar waar het niet hoort.
 

Roeland80

Forumguru
Hé hoi,

camara werkt gewoon prima heb nog een ander schermpje liggen als ik die aan sluit werkt hij gewoon weer ander schermpje blijft op zwart als ik die weer aan sluit.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Maxdb

Senior Member
Ik heb vandaag de camera gemonteerd (met kentekenplaat houder) en zocht naar stroom voor de achteruitrijdcamera in de kofferklep van mijn Octavia 2, ik zag alleen heel dunne ielige draadjes naar de kenteken plaat verlichting lopen en vraag me af of dat wel genoeg is...Bij de achteruitrijwisser ook dunne draadjes, hoe tap ik daarvan stroom af, gaat dat wel goed?
 

EdK

Forumguru
In kennisbank is een manual te vinden in pdf vorm hoe en waar een camera aan te sluiten.
En die cameravreet zo weinig stroom dat zelfs een uit kabel voldoende zou zijn kwa dikte.
 

Antera

Donateur
Hé hoi,

camara werkt gewoon prima heb nog een ander schermpje liggen als ik die aan sluit werkt hij gewoon weer ander schermpje blijft op zwart als ik die weer aan sluit.....

Jij zegt zelf dat je elke keer een nieuwe schermpje erop zet en dat die weer stuk gaan. Dus ja. Rara waar zou het dan in zitten dacht ik.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Nou een oplossing alles eruit halen en los op tafel ergens weg leggen aan een accu en een weekje of wat laten staan.

Ik heb dit in ieder geval nog nooit meegemaakt maar aan jouw de keus.
 

EdK

Forumguru
Beeldsignaal gaat over de coax kabel niet meer en niet minder.
Kan me alleen nog indenken dat de coax kabel een beschadiging heeft en dat dat aardscherm soms tegen een plus draad of iets dergelijks komt en dan iets opblaast
Maar dat is erg ver gezocht, maar in verleden met storingen beroepsmatig wel meer vreemde dingen meegemaakt....

Dus ja wat @Antera zegt is een oplossing om er achter te komen misschien...
 
Bovenaan Onderaan