Modeljaar updates

CharlesTucker

Forumguru
Scherp, en ach, waarom ook niet, altijd handig als je even kunt overnemen. Waarschijnlijk afgekeken bij de luchtvaart, in een beetje vliegtuig zitten ook altijd twee stuurtjes. Wel altijd duidelijk afspreken wie stuurt op een bepaald moment :)
 

laagvlieger

Forumguru
samenvatting: bij kleinere modellen en het goedkope instapniveau komen meer zaken te vervallen en grotere modellen / duurdere uitrustingsniveau's krijgen wat functies erbij.
 

Derooke

Forumguru
Vooral goedkoper voor Skoda dus.

Heeft dit te maken met het feit dat ze seat willen omhoogduwen tov Skoda?

En gaat de Fabia er uit ? Heb de indruk dat er daar een beetje stiefmoederlijk naar word gekeken
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
En gaat de Fabia er uit ?
Mijn inziens denk ik dat dit gaat gebeuren
De Fabia is wat dat betreft ook een goed product en staat / stond in verkoopcijfers volgens mij vlak achter de Octavia.
Zou er op neer komen dat je bij VW de Polo eruit gooit....:pieker:
Dat de fabia er in minder uitvoeringen zou komen dat zou me op zich niet verbazen op bepaald moment...
En er zal op bepaald moment een E uitvoering moeten komen lijkt me..
 

Okki

Donateur
Dat je als fabrikant e.e.a. overzichtelijker maakt is goed, maar op bladzij 6 lees ik al dat de MIND app bij alle modellen vervalt, behalve de Fabia ....daar wordt hij nu standaard op geleverd.

Dan doe je toch iets niet goed volgens mij....

Als ik de rest van de verarmde uitrustingen zo lees (samen met het lelijke 2 spaaks stuur) hoop op dat ik nog lang van mijn huidige auto mag genieten....een nieuwe Skoda zal het niet snel meer worden.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja ik rij liever me Skoda dan dat ik met apps van skoda en pon zit te spelen....:pieker::pardon:

Echt die apps doen me helemaal niets !
Zie er totaal niet de meerwaarde van in !!

Leuk als ik kan zien dat me deur op slot is, maar controleer hem liever even gewoon met de hand !
Als me wagen gejat zou worden en ik zeg tegen me verzekering " ja hij was op slot , heb het nog gecheckt met de app " wel vraag me af of de verzekering dat voldoende vind aan controle.....:pieker:
 

Pendragon

Forumguru
Het enige leuke aan de App vind ik soms het makkelijk kunnen terugvinden van de auto als we een hele stad rond zijn gewandeld. Verder weinig nut.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad, op zich kan ik van sommige apps wel de meerwaarde zien, maar wat Skoda en Pon op dit gebied presteren is werkelijk dramatisch slecht, en het lijkt wel steeds slechter te worden in plaats van beter. Toevallig heb ik eens geprobeerd een route te plannen naar de vakantiebestemming, was me vorig jaar wel gelukt. Met de huidige versie (website) kan ik alleen plannen vanuit de "huidige locatie", en Skoda denkt dat m'n auto nog ergens in de buurt van m'n werk staat. Waypoints tussenvoegen, kan niet, alleen toevoegen aan het einde. Kompleet hopeloos. Ook de dealer kan ie niet vinden, die is al een hele tijd geleden verhuist (Auto Hoogenboom), maar zit volgens Skoda-Connect nog steeds in Barendrecht. De auto zelf is prima, maar de randzaken ... (gelukkig heb daarover dezelfde mening als @EdK, het doet me weinig tot niets)
 

EdK

Forumguru
het makkelijk kunnen terugvinden van de auto
Tsja markeer hem altijd met google maps op de smartfeun.
En dat gaat dan ook prima, en gaat de kleine sneert van vriendin mee dan kan de smartfeun in de broekzak blijven.
Die meid heeft volgens mij een harde schijf met routeplanner en GPS antenne in haar hoofd zitten...
Van waar je ook moet zoeken naar je wagen, zij loopt er vrij direct meteen naar toe.... en als ze zegt nu links dan doe ik dat al want je trekt toch aan kortste eind !
Daartegen ergens naar toe rijden over de snelwegen...... daar bakt ze helemaal niets van..
 

Pendragon

Forumguru
Op mijn phone (oneplus) zit tegenwoordig een standaard optie parking location waar je desnoods ook nog een foto kunt toevoegen, dat gebruik ik nu meestal.

Sommige mensen hebben echt een top richting gevoel of kunnen heel goed kaart lezen. Onze zoon heeft dat ook en vind het nog leuk ook.
7ff0209a727c399790c674dec9e38630.jpg
 

Derooke

Forumguru
Mijn inziens denk ik dat dit gaat gebeuren
De Fabia is wat dat betreft ook een goed product en staat / stond in verkoopcijfers volgens mij vlak achter de Octavia.
Zou er op neer komen dat je bij VW de Polo eruit gooit....:pieker:


Dat de fabia er in minder uitvoeringen zou komen dat zou me op zich niet verbazen op bepaald moment...
En er zal op bepaald moment een E uitvoering moeten komen lijkt me..

Point taken
 

De Stip

Forumguru
Tja, wijzigingen zullen er altijd zijn. Mijns inziens worden de MY21 modellen er niet veel beter op. Ik had zelf ook graag het verwarmd stuurwiel gehad. Stond bij bestelling in april 2019 nog als standaard in de lijst, maar bleek opeens niet te kunnen worden geleverd icm een sportstuur... Nou, in Duitsland zit er gewoon een dergelijk, maar wel verwarmd stuurwiel in. Dank u Pon....
Ook was opeens de zaklamp verdwenen en heb je gewoon te weinig licht in de kofferbak.

Van MY had ik ook graag de wireless Apple CarPlay gehad. dat lijkt me echt een goody. En hoe het zit met het verschil tussen USB A of C, daar heb ik geen idee van. Is meer dat het de nieuwe standaard gaat worden denk ik.

Bedankt @Pendragon , voor het plaatsen.
 

Pendragon

Forumguru
USB C is inderdaad wel de nieuwe standaard, maar meestal niet aan beide kanten van de kabel, alleen aan de kant van de telefoon, dus een beetje apart.
 

Henrik

Forumguru
Op mijn phone (oneplus) zit tegenwoordig een standaard optie parking location waar je desnoods ook nog een foto kunt toevoegen,

Mijn iPhone doet dat al jaren standaard in de “kaarten”-app. Zeker handig. Afgelopen weekend gefietst in Tsjechië en zo konden we vrij makkelijk terug naar de auto fietsen.
 
Bovenaan Onderaan