Modeljaar updates

Derooke

Forumguru
Google maps kan dit ook , als je gereden hebt met bvb Waze/of maps en je stopt met navigatie dan is je wagen locatie opgeslagen (als ik dan maps terug opendoe zie ik een wagen icoontje)(je tijdlijn moet wel aanstaan)
 

Pendragon

Forumguru
Google maps kan dit ook , als je gereden hebt met bvb Waze/of maps en je stopt met navigatie dan is je wagen locatie opgeslagen (als ik dan maps terug opendoe zie ik een wagen icoontje)(je tijdlijn moet wel aanstaan)
Klopt, heb ik ook wel eens gebruikt. Vond de oneplus optie wel handig. Altijd bij de hand, geen app openen ofzo.
 

De Stip

Forumguru
Zouden de zaken zoals draadloos Apple CarPlay en USB-C achteraf nog aan te passen zijn? Niet met Ali express spullen, maar gewoon met origineel Skoda?
 

Rallye

Forumguru
Ja, vast wel, maar met name die wireless CarPlay zal je een nieuwe radio-unit kosten en dat is miet goedkoop.
 

De Stip

Forumguru
Tja, want met de kabel geeft dat zeer regelmatig koppel problemen helaas. Meestal nadat ik gestopt ben om bijvoorbeeld te tanken en daarna weer verder wil rijden. Vet irritant en heb alles al geprobeerd. Bij de garage gaven ze de schuld aan het niet originele kabeltje van mijn iPhone. Maar ook met de originele is het van het zelfde laken een pak. Ze hebben zelfs een nieuwe MIND module geplaatst om te bezien of het hieraan zou kunnen liggen :(
 

Pendragon

Forumguru
Is dan wel een apple dingetje, want ik heb dat bij Android nooit. We hebben zelfs 2 gekoppeld, waarbij je dan kunt switchen wanneer nodig om je eigen muziek te luisteren via Spotify of Plex. Wel afgelopen week gemerkt dat ik Google maps en Waze niet ideaal vind. Met name het kiezen van de juiste route. Heenweg een andere route dan op de terugweg, soms kiezen voor gekke weggetjes in plaats van de reguliere weg. De Skoda navigatie (ondanks dat die wat achter loopt) werkt dan toch echt fijner (vinden wij).
 

EdK

Forumguru
Wel afgelopen week gemerkt dat ik Google maps en Waze niet ideaal vind. Met name het kiezen van de juiste route. Heenweg een andere route dan op de terugweg, soms kiezen voor gekke weggetjes in plaats van de reguliere weg.
Dit was mij de laatste tijd met google ook al opgevallen, en op kantoor ook omdat me reistijden in bepaalde gevallen langer waren geworden....
 

De Stip

Forumguru
Op de configurator van Skoda.nl kun je de auto’s nu samenstellen. Ik las dat de Karoq (bijvoorbeeld) nu standaard 4 jaar garantie heeft. Ook las ik dat hij standaard op de Sportline, nu toch ook stuurwiel verwarming heeft. Was absoluut niet mogelijk zei de dealer bij minde van Pon vorig jaar nog. En dat, terwijl het bij onze Oosterburen gewoon standaard is. Het grote ik bepaal alles Pon mysterie dus :( Toch wel weer leuk het bekijken waard, om te zien wat de verschillen zijn. Nou ja, leuk...... ;)
 

Pendragon

Forumguru
Ik had bij mijn Karoq ook standaard 4 jaar garantie, maar met een maximum kilometerstand van 100k. En de grillen en grollen van Pon zijn inderdaad heel raar. Ik vind dat een importeur veel minder invloed moet hebben over wat wel of niet kan. Gewoon Skoda in Europa overal hetzelfde.
 

Roronoa

Actief lid
Belgische config helaas nog geen opties te vinden voor 360 camera en extra usb. Waarschijnlijk zal de Belgische config nog aangepast moeten worden naar 2021 model.
 

nakharry

Forumguru
Mede Skoda rijders,

Weet iemand wellicht wanneer er sprake is van een Modeljaar 2021? Vanaf wanneer worden deze geproduceerd, is dat nu al of pas later in 2020 of echt begin 2021? :arghh:

Eind juli nieuwe Karoq besteld, maar dealer weet niks van deze updates van USB-C of derde generatie infotainment met wireless smartlink technology zoals vermeld in onderstaand artikel.

https://www.skoda-storyboard.com/en...-model-year-with-new-infotainment-generation/

Autoweek spreekt zelfs over standaard Area View en Trailer Assist. In hoeverre is dit betrouwbaar?

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/skoda-voert-modeljaarupdates-door/

Alle reacties zijn welkom.
 

Roronoa

Actief lid
(België) Heb de dealer vlakbij gemaild wanneer deze te bestellen/configureren is maar nog geen reactie.. (2 weken) Ik vermoed in de loop van september..
 

nakharry

Forumguru
Document van de Stip heeft het over week 30 toch? Is dit een officieel document van Skoda? Zoveel vragen....:pieker:
 
Bovenaan Onderaan