Hoe ouder hoe gekker

leon-cupra

Forumguru
In BE ook nooit goed verkocht. Voor een beetje meer had je een Golf Gti, die naast de ruimte toch ook nog wel het legendarisch imago mee heeft.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Hier is dat wel meer dan een beetje en de ruimte scheelt nu ook weer niet zo heel veel. De Polo AW is groter dan menige Golf van eerdere generaties. En op een Duits forum lees ik veel positieve ervaringen van voormalige Golf GTI rijders
 

leon-cupra

Forumguru
Mij hoor je niet zeggen dat het een kleine, slechte wagen is. Heb de vorige generatie gehad. Reed zoals een klasse hoger (zeker tov een fabia en ibiza die ik toen ook test gereden heb). Als je dan nog een generatie en een paar stappen verder gaat, kan het niet anders zijn dan een goede wagen, zeker een GTI. Maar moest ik de keuze hebben Golf of Polo, is het wel duidelijk de Golf.
 

Canon-Eye

Forumguru
De Polo AW is groter dan menige Golf van eerdere generaties
Klopt helemaal.
In 1995 stapte ik over naar een Polo nadat het me tijdens de proefrit al direct was opgevallen dat de ruimte voorin niet onderdeed voor die in de 2 Golfs-1 die ik van 1978 tot 1982 had gereden (met eerst 2, later 3 kids onder de 6). Vervolgens zowat 7 jaar met veel plezier in gereden trouwens, tot hij in 2002 werd opgevolgd door m'n eerste Skoda.
 

Okki

Donateur
...ik had ook het model uit 1995. Heerlijk karretje was het....

..en inderdaad. Mensen zeiden dan "ga jij in een Polo-tje rijden" Ja, maar die is groter dan een Golf 1 was hoor...

polo.jpg
 

spikehome

Forumguru
Van binnen vind ik de golf toch wel een heel stuk mooier dan de polo.
Heb zelf ook gekeken om mijn golf GTI te vervangen voor de polo GTI ligt zelfde blokje tegenwoordig in.
De ruimte heb ik ook niet meer nodig gezien kinderen niet meer mee gaan.
 

SuperBeeb

Forumguru
Nieuwste Polo heeft volgens mij zelfs meer beenruimte achterin dan een golf. Bagageruimte is nog wel iets krapper.
 

JeSko

Forumguru
Kan best @SuperBeeb , dat type auto zijnde hatchback is altijd krap achteraan en ruim in de koffer, onze 308 had dit ook, hele grote koffer voor een hatchback, maar beperkte been en hoofdruimte achterin, de redenering hierachter zal zijn dat dit voor kleine gezinnen met jongere kinderen voldoet, en dat is ook zo. Niet iedereen wil met een 5 meter lange break rijden uiteraard :D
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik had zo mijn twijfels over de ruimte ivm vakantie, maar het valt me alles mee. Twee personen, 1 hondje en de nodige spullen. Grootste stuk achterbank omlaag, rest voor het hondje. Goed te doen voor ons
 

VAG-man

Forumguru
Als wij met het gezin van 4 personen in een Audi A2 (zonder dakkoffer) naar Zuid-Frankrijk op vakantie kunnen, kan jij dat met 2 personen en hondje zeker in een Polo. Hoewel de A2 wel een ruimtewonder is.
 

Rosinfield

† In Memoriam
De Milltek catback heeft de nodige vertraging opgelopen in het bestelproces. Zou er nog 1 in voorraad zijn, maar dat bleek niet het geval. Tja, die Britten, ik heb het er niet op. Hebben geen greintje bescheidenheid, maar alles gaat mis en/of is krakkemikkig (ik chargeer wat natuurlijk). Hopelijk kunnen ze wel uitlaten maken. De 27e komt die eronder.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nou de Milltek zit er onder. Ben zeer content met het geluid, zal later nog een filmpje maken. Mooie donkere brom en in S mooie scheten.
De vermogensmeting met Insoric viel wel wat tegen wat de PK's betreft (237). Maar hij rijdt er niet minder om; de curves zien er goed uit. Ik weet verder ook niets van (de betrouwbaarheid van) dit systeem, waarbij het vermogen onder normale omstandigheden, op de weg wordt gemeten.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Plaatje bij het praatje
1b43c663978fc9d32dfe1d9f380930d4.jpg
 
Bovenaan Onderaan