Dagteller fabia 2008

Svb922

Nieuw lid
Goedenavond forum leden!

wij hebben al enige tijd een Skoda fabia 1.4 16v van 2008.
Heeft pas 119k op de teller. Echter sinds een paar weken dient er een probleem aan.

De dagteller (dus ook gemiddelde snelheid / verbruik en tijd klok) reset zichzelf. Zojuist ook weer doe de auto open is het 02:00u (het was 19:30) en de dagteller weer op 0.


heb ik al verschillende dingen bekeken. Div. massa’s schoongemaakt accu Polen en ook de KTS eraan gehangen. Geen fout codes geen rare fouten te zien niets.

weet iemand een oplossing voor dit euvel? Of is iemand er mee bekend? Hoor het graag!

alvast bedankt

Mvg sander
 

Ronnie

Forumguru
Je zou met vag-com/VCDS kunnen kijken in de groep instrumenten. Ik vermoed dat daar de oorzaak ligt.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar je zou het klokkenspel eruit kunnen halen en de stekker opnieuw aansluiten.
Het zal (vermoed ik) een "wackelkontaktje" zijn in de constante stroomvoorziening welke het geheugen voedt.
 

Svb922

Nieuw lid
Je zou met vag-com/VCDS kunnen kijken in de groep instrumenten. Ik vermoed dat daar de oorzaak ligt.
Ik weet niet hoe handig je bent, maar je zou het klokkenspel eruit kunnen halen en de stekker opnieuw aansluiten.
Het zal (vermoed ik) een "wackelkontaktje" zijn in de constante stroomvoorziening welke het geheugen voedt.


Dit is geen probleem inderdaad! Met de kts kon ik niks vinden (de bosch kast) maar ik kan even het klokje eruit pakken nog dat ga ik nog is proberen,

bedankt!
 

Timmer

Donateur
Der is een gelijkaardig probleem geweest bij de octavia's:
  1. Kijk via VCDS (of gelijkaardig) of er foutmeldingen zijn ivm Instrument Cluster
  2. Kijk de bedrading na aan de achterkant van je instrumentenpaneel
  3. Je kan (mits betaling) toegang krijgen tot Erwin, en daar de TPI's (technical product information) opvragen van je wagen, bij de octavia's is er een ivm dit probleem (TPI 2035679/1).
Erwin kan je hier vinden;
https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showHome.do

Ps; ik heb zelf die tpi niet, dus ik kan je er niet aan helpen.

edit; je profiel is idd nieuw

DC2FD470-9EED-4ACF-918F-B85528653DE4.jpeg
 
Bovenaan Onderaan