Citigo Sport

Hoi :)

Ik heb recentelijk een Citigo Sport Occasion gekocht, zoals op de afbeelding.
31161051028_74378_3879.jpg


Nou heeft de auto twee minpuntjes die ik graag wil oplossen, alleen kan ik er de juiste onderdelen niet voor vinden.

De daksticker & motorkap sticker zijn verkleurd / gebarsten door de zon. Ik kan op allerlei sites wel een witte of zwarte sticker vinden, maar de rode schijnt onvindbaar te zijn. Heeft iemand enig idee waar ik deze wellicht kan vinden?

Daarnaast is de sleutelcover zoals hieronder weergeven inmiddels ook aan vervanging toe, deze is aardig versleten. Maar deze kan ik ook nergens vinden, en zo'n kale zwarte sleutel vind ik wat te saai ;) Zijn deze toevallig nog ergens verkrijgbaar?

kryt-sport.jpg


Ik ben benieuwd of jullie mij hierbij kunnen helpen :)
 

SteGo

Donateur
Leuk zo'n Sport uitvoering! Ik heb zelf de rode 3-deurs variant.

De kwaliteit van de folie is niet veel soeps, mocht ik deze week wat tijd over hebben zal ik op m'n werk eens even in ETKA kijken of ik het onderdeelnummer van de folieset voor jouw Sport ook kan vinden. De folie op mijn auto barst ook, maar ik weet nog niet wat ik ermee wil.

Je zou eventueel ook kunnen overwegen om een reclamestudio die auto's en busjes beplakt eens te vragen wat het daar zou kosten met een hoogwaardige folie, misschien gaat dat langer mee dan de originele folies.
 

Antera

Donateur
Heb gezocht in etka maar kan het helaas niet vinden alle andere stickertjes wel behalve die striping. Er zijn veel klachten over de scheurtjes en vermoed dat je eens bij de importeur moet gaan polsen misschien dat je dan wijzer word
 

hemi24

Forumguru
Als je mij vraagt zou Eelke de variant reflexzilver/tornadorood moeten hebben...

upload_2019-9-3_19-54-54.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Jeetje wat een reacties hahah, die had ik niet aan zien komen, bedankt!

Ik ga de opties eens even bekijken en afwegen of het me waard is om nieuwe stickers te (laten) plakken, keycover is op alle websites niet meer leverbaar dus daar zal ik wel pech mee hebben.
 
Het heeft even geduurd, maar sinds kort ben ik voorzien van een paar prachtige nieuwe strepen ;)!

Ik heb in eerste instantie contact gezocht met Skoda, daar schrok ik me rot van de prijs die ik zou moeten betalen. 600,- excl. btw en excl. montage. Toen toch maar het lokale reclamebedrijf gecontact, die de strepen heeft nagetekend en heeft geplakt voor een stuk minder. Zie hier het resultaat!

5rkIdnk.jpg


Wat betreft de keycover; die is helaas nergens meer verkrijgbaar. Dus daar heb ik een siliconen variant omheen gedaan, iets minder chique maar ook leuk :)

En toen ik toch eenmaal bezig was heb ik er ook een armsteun ingebouwd. Op Cargoods.nl zijn armsteunen verkrijgbaar die je simpelweg in de cuphouder schuift. Niet 100% stabiel, maar dat is meer te wijten aan de stevigheid van de middenconsole dan de stevigheid van de armsteun. Wellicht heeft iemand een tip hoe ik de middenconsole wat steviger kan krijgen?
 

SteGo

Donateur
Mooi resultaat! ;)

Enkel een kenner zou aan de striping op de spiegelkappen kunnen zien dat het niet de originele striping is, maar dit oogt minstens zo goed. :jaja:

Ik zit er voor mijn Citigo Sport ook nog wel eens aan te twijfelen om wellicht eens nieuwe striping te laten plakken ... maar bij de mijne moet het denk ik nog eerst iets erger scheuren en af gaan bladderen voordat ik tot dat besluit kom. :D
 
Scherp, SteGo ;)!

Het valt je dus niet op dat de striping aan de zijkanten is doorgetrokken :tongue:?
Overigens heb ik de striping op de bovenkant ook laten doortrekken op de spoiler, maakt het naar mijn idee allemaal nét iets meer af
 

SteGo

Donateur
Het valt je dus niet op dat de striping aan de zijkanten is doorgetrokken :tongue:?
Overigens heb ik de striping op de bovenkant ook laten doortrekken op de spoiler, maakt het naar mijn idee allemaal nét iets meer af

Verrek ja! Mijn aandacht bleef kennelijk iets teveel kleven bij de spiegelkappen. :D Ik vind het in ieder geval erg netjes! Goede keus ook om de striping bovenop ook door te trekken op de spoiler. Ik verbaasde me er bij mijn Citigo ook al eens over dat Skoda dat niet had gedaan met de originele striping.

Ik vind die Serpens velgen trouwens wel erg mooi staan onder jouw zwarte Citigo. :jaja: Onder mijn rode staan ze toch net wat minder fraai, daarom heb ik ze er destijds ook niet bijgekocht toen ik mijn Citigo kocht. Maar bij de jouwe staat het goed!
$_8616.JPG
 
Ziet er ook netjes uit hoor! Maar ik ben het wel met je eens dat het zwart in de velgen nét iets beter matcht met de zwarte lak.

Wat betreft het vervanging van je striping; ik heb me er enorm op verkeken hoeveel werk er in heeft gezeten om de oude striping te verwijderen.. De striping was dermate in de lak gebrand dat op sommige plekken het niet te verwijderen was.. Zie onder hoe mijn auto was nadat alle mogelijke striping verwijderd was. Je ziet de dunne grijze lijnen nog heel erg goed. Hier is de nieuwe striping overheen geplakt, dus als je er met je neus op staat zie je helaas wel wat restanten

Ik zal morgen (nadat de auto keurig gewassen is ;) lang leve bomen voor het huis...) even een fotootje schieten van de strepen op de bovenkant
uZKkh2U.jpg

r5FXsIz.jpg
 

SteGo

Donateur
Het verwijderen van de oude striping lijkt me ook echt een hele vervelende klus. Ik vrees dat het op sommige plekken millimeter voor millimeter losgepeuterd moet worden. En ik denk dat ik mijn Citigo na het verwijderen van de striping ook graag eerst even zou willen laten polijsten ... of zelf doen (weinig ervaring mee) .. maarjah, kost ook weer tijd en geld.

Was de folie er bij jou ook zo erg aan toe als bij de mijne? Hier een foto'tje van vanmiddag van de striping op het dak. Daar gaat het de folie de afgelopen maanden erg rap in kwaliteit achteruit.
IMG_20200616_162002.jpg
 
Nog een tikkeltje erger.. De witte striping zul je er nagenoeg niet afkrijgen, dat zit compleet vastgebrand in de lak. De zwarte striping valt me nog mee, daar zaten bij mij echt complete strepen in waar je de lak doorheen zag. Ik denk dat je nog een heel eind komt met een verfbrander en een dagje stickers trekken.

Volgens de stickeraar heeft Skoda erg goedkope, te dikke folie gebruikt. Kwestie van budget denk ik.. Erg zonde, want het kost je zo erg veel moeite om het er fatsoenlijk af te krijgen.

Ik raad je inderdaad aan om je auto daarna te polijsten, dan zul je een zo glad mogelijk resultaat krijgen en dus minder terug zien onder de nieuwe stickers.

Zie hier het resultaat van een doorgetrokken streep op de spoiler, ik vind het mooier staan :)

Edit: ik zie nu ik de foto post dat ik de wax niet goed heb uitgewreven, oeps.. Gauw nog even doen :tongue:

rC21kCH.jpg
 
Bovenaan Onderaan