Mijn 2017 O3C-FL

pevers

Lid
Afgelopen weekend onze familie wagen opgehaald, Octavia Combi FL uit 2017. Hij stond bij een dealer in Limburg, dus de weg naar huis bracht me direct een aantal snelweg kilometers en een mogelijkheid de vele opties uit te proberen. De combinatie van 100 km/h, ACC en lane assist maakt snelweg rijden bijna een saaie bedoeling, de auto neemt in ieder geval veel van je over. Verder ook erg blij met opties zoals,

  • Elektrische stoelen (alleen werkt de geheugen functie niet, puntje om nog te fixen)
  • Elektrische achterklep
  • Stoel en stuurwiel verwarming (nog niet gebruikt)
  • Achteruitrij camera
  • Keyless entry
  • Canton Sound System
  • Led strips in deuren
  • en meer…

De 1.0l 3 cilinder is nog best aardig, zal natuurlijk nooit een race monster worden, maar dat wist ik. Het schakel-gedrag van de DSG kan ik nog niet aan wennen, daarover straks meer.

Ik ben niet ontevreden over de auto, maar als je beetje rondkijkt op het forum hier dan zie je dat er nog veel meer mogelijk is en dat inspireerde me om onderstaande nog te gaan doen.

Aanpassingen
  • Diverse VCDS aanpassingen (o.a. TJA, Personalisatie, Needle Sweep, etc, etc. – afspraak met @Antera staat)
  • Afspraak plannen bij TVS - Stage 1 motorsoftware met Stage 2+ DSG software

Kopen
  • Beschermplaat voor de achterbumper (via SuperSkoda, zitten paar beschadigen van de vorige eigenaar).
  • PowerLED in de kofferbak (via SuperSkoda, lijkt me heel handig in de donkere maanden)
  • Slotbouten (SuperSkoda, thanks @Duijzer voor de tip)
  • (misschien later) rubberen matten set

Doen

En een “mijn auto” post kan natuurlijk niet zonder foto’s, dus daar sluit ik dan ook graag mee af!

IMG_20200606_184646.jpg IMG_20200607_095736 - 2.jpg IMG_20200607_095755 - 2.jpg
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Mooie volle Octavia! Stuurwielverwarming zie je niet zo vaak denk ik op een O3. Zeker in BE niet.
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Mooie auto! Zeker die aanpassingen aan DSG en motor bij TVS kan ik aanbevelen. En een bezoek aan @Antera is behalve gezellig ook heel nuttig.

Ik denk dat ik nog een set rubber matten heb liggen voor een O3, zal eens kijken of die compleet is. Ik Pm je wel even als hij compleet is en wat hij kost. Als je dan toch naar Brabant komt zou je hem gelijk op kunnen pikken, je komt bijna langs.
 

Duijzer

Donateur
Nog een tip: als je toch bij Superskoda besteld, kijk dan ook even bij de slotbouten. Anders ben je zo weer van je nieuwe zomerbanden af....

En, tenzij de dealer je betaald om reclame te rijden, zou ik die reclame onder de nummerplaat eraf halen. Kaalschuren, zwart lakken, desnoods een stuk isolatietape. Of gewoon een blanco houder bestellen...;)
 

pevers

Lid
Eerste (niet geplande) aankoop is binnen en geïnstalleerd, geïnspireerd door @JeSko
Niet sexy, wel goede bescherming voor onder de kinderstoel!

- Slotbouten komen op het lijst
- Matten kan ik overnemen van @Duijzer
- Afspraak bij TVS is volgende week
- Dealer op kentekenplaat houder voor nu met tap afgeplakt (did not know it was a thing :itwasntme:)

IMG_20200610_152901.jpg
 

hemi24

Forumguru
Ik heb bij de aflevering van de Kodiaq gevraagd of ze de lelijke nummerplaathouders van “What’s next” zouden kunnen vervangen door exemplaren van de dealer zelf.

Rij nu dus reclame voor een dealer uit een totaal ander deel van het land... :pardon:
 

CharlesTucker

Forumguru
Rij nu dus reclame voor een dealer uit een totaal ander deel van het land...
Ik vraag me wel eens af hoe belangrijk de dealers dat zelf vinden. Ik heb jarenlang rondgereden met reclame op de nummerplaathouder voor een dealer die niet meer bestond (Swarttouw). Ik had verwacht dat ze na de overname door Hoogenboom bij de eerste beurt die dingen wel stiekem zouden vervangen, maar dat is nooit gebeurd.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Welkom en mooie O3 FL.

Als je van de details bent; niet vergeten om de JUISTE wielboutkapjes mee te bestellen als je een (ronde) slotbout van SuperSkoda koopt:).

Had ik me ook in vergist, maar nu weer alles OK!

PS. fijne matjes voor onder de kinderstoel/maxicosi. Maar zoals @JeSko al aangeeft, vallen ze bijna weg onder stoel. Dat is nou net wat ik niet wil, want dan raakt de boel er naast wel smerig. Ikzelf heb gekozen voor een grote handdoek van de A-c-tion, en heb hier 4 gaatjes in geknipt (2 voor de hoofdsteun, 2 voor de IsoFix).

Ben benieuwd hoe eenieder het matje gaat bevallen, Bol zal blij zijn ;).
 

HarrieSkoda

Forumguru
Bij sommige families mogen kinderen achterin eten, snoepen, drinken... Zo groot is die van ons nog niet, maar voor het geval dat. Beter voorkomen dan genezen zeg maar :deuk:.
 

JeSko

Forumguru
Ah haha dat mag hier allemaal niet, we eten voor of na de rit, of tijdens een pauze buiten de auto of in een restaurant, het enige wat hier in de auto mag is water drinken. ;)
 

pevers

Lid
Korte update, beetje druk met werk.

Aanpassingen
  • Diverse VCDS aanpassingen (o.a. TJA, Personalisatie, Needle Sweep, etc, etc. – afspraak met @Antera staat, vorige week bij Antera geweest, bijna alles opgelost.
  • TJA via @Rainesh hopelijk (bericht gestuurd)
  • Afspraak bij TVS komende donderdag :dankje:- Stage 1 motorsoftware met Stage 2+ DSG software

Kopen
  • Beschermplaat voor de achterbumper (via SuperSkoda, zitten paar beschadigen van de vorige eigenaar).
  • PowerLED in de kofferbak (via SuperSkoda, lijkt me heel handig in de donkere maanden)
  • Slotbouten (SuperSkoda, thanks @Duijzer voor de tip)
  • Rubberen matten set in de pocket via @Duijzer, dank!

Doen
  • Dashcam van m’n oude auto installeren
  • Ruimte tussen thuiskomer en laadvloer opvullen (https://www.skodaforum.nl/forum/i/reservewiel-thuiskomer-onder-laadvloer-niet-genoeg-steun.41045/) - Piepschuim besteld, nu nog tijd vinden om te klussen
  • Winterbanden verkopen (er zaten winterbanden op de LM velgen, maar ik had liever de winterbanden op stalen velgen en zomerbanden op LM)
  • Columbus kaarten updaten (even wachten op de update van de kaarten, wrs deze week)
  • Issue met Android Auto, dual sim en niet kunnen telefoneren gefixt via Tasker (app)
 

pevers

Lid
Update:

Gisteren bij TVS geweest voor de Stage 1 motorsoftware met Stage 2+ DSG software en wat een verschil in schakelgedrag. Nu is het een automaat zoals jed die verwacht. De jongens bij TVS hadden wel wat meer tijd nodig, blijkbaar komen er niet veel 1.0 motortjes bij ze langs :pardon:.
Ze hebben er ongeveer 140pk en 250nm uit weten te krijgen, best netjes (standaard is het geloof ik 115pk en 200nm).
Dit weekend maar weer eens een stukje gaan rijden!

InkedIMG_20200618_152355-2_LI.jpg

IMG_20200618_151247 - 2.jpg IMG_20200618_170522.jpg
 
Bovenaan Onderaan