Mijn 2017 O3C-FL

pevers

Lid
Tijdje niets laten horen, maar wel aantal dingen aan de auto aangepakt.
Pakketje uit Tsjechië gekregen met daarin bescherming voor de achterbumper, slotbouten, leds voor de kofferbak en de super praktische trechter/dop voor ruitenwisservloeistof.
Kon de verleiding toch ook niet weerstaan om paar dingen uit China te laten komen, waaronder de bijna verplichte upgrade van je pedalen, beschermkapjes voor de deur scharnieren en ben ook heel blij met bakje voor onder de armsteun.

Grootste DIY project was het opvullen van de ruimte onder de kofferbak, boven het reservewiel. Zoals ik een ander bericht te lezen heb ik geen origineel wiel met opvulling waardoor er ruimte onder de kofferbak was en die inzakte. Aan de slag gegaan met piepschuim platen van de bouwmarkt, meten, snijden, puzzelen en lijmen. Uiteindelijk voor de degelijkheid ingepakt in plakplastic (moeilijker dan je denkt, erg statisch) ben ik best tevreden met het eind resultaat.

Een irritatie puntje staat nog open, de geheugenfunctie van de elek. bestuurdersstoel doet het niet. Terug geweest bij de dealer waar ik hem gekocht heb, hij heeft hem 2maal volgens de voorschriften gereset, geen oplossing. Nu heeft hij dit doorgezet naar de fabriek, eens kijken of die er iets mee kunnen.

Van mijn originele lijstje staan nog 2 dingen open waar ik nog tijd voor moet maken, dashcam erin hangen en langs Rainesh voor update (oa voor TJA)

Zoals het hoort aantal plaatjes voor bij het verhaal. Fijn weekend allemaal!

IMG_20200620_212053.jpg IMG_20200620_212040.jpg
IMG_20200620_212229.jpg IMG_20200620_212603.jpg
IMG_20200705_141727.jpg IMG_20200705_141752.jpg
IMG_20200710_192818.jpg IMG_20200710_194924.jpg
IMG_20200711_110745.jpg IMG_20200711_111113.jpg
IMG_20200711_111121.jpg
 

JeSko

Forumguru
Net werk! Ga je de afgeleefde vloermatten nog vervangen? Of zijn het afwasbare rubberen? Voetverlichting LED maken zou ik ook doen, of zoals ik gedaan heb wit xenon look ( LED is me te fel met de kids ) monteren. Staat fantastisch en kost bijna niks :)

Mooie Octi:thumbsup:
 

pevers

Lid
Zijn inderdaad rubberen matten, met een kleine thuis, boswandelingen, vieze schoenen, etc vind ik het echt een uitvinding. Originele matten liggen op zolder, wie weet als ze groter is.
Zat inderdaad te denken om binnenverlichting te upgraden. Zijn de leds (of xenon look) dimbaar zoals huidige lampen ook zijn? En is Ali goede plek om ze te halen, of beter duurdere uit Europa halen?
 

JeSko

Forumguru
Ja dat is wel zo handig dan! Normaal wel, althans bij mij zijn ze dimbaar, LED is wat onduidelijk, ik heb er hier weten zeggen dat ze niet dimmen, maar de meesten zeggen van wel. En Ali is prima hoor, heb er zelf ook wat van, en heel veel forum leden hier.

Ik bestelde overlaatst op de gerenomeerde site Xenonlamp.be, en kreeg Ali lampjes aan, lijkt één pot nat. Maar die van Ali voldoen.

@brepus13 is een actief lid hier die ook een O3 heeft en alles LED gemaakt heeft vanbinnen ( en buiten ), die kan je vast beter helpen.
 

brepus13

Forumguru
Ik heb idd van binnen alles led van Ali. Gekocht als complete set voor de Octavia maar zijn in feite alleen maar T10 lampjes die je nodig hebt. ( ik ga er van uit dat de FL daarin niet veranderd is ) de voetverlichting dimt gewoon.

heb het spul er nu een half jaar in zitten ongeveer Zonder problemen.

met pak hem beet 15 lampjes kom je een heel eind en kun je ook je kofferbak en kenteken verlichting mee pakken.
 
Laatst bewerkt:

pevers

Lid
@brepus13, dank voor je reactie, heb je toevallig nog link naar welke je bestelt hebt? Of advies over welke te kopen, zijn qua vorm veel opties te vinden
 

brepus13

Forumguru
Volgens mij had ik zoiets besteld:


€ 9,26 34% Off | Perfecte Witte Canbus Led Lamp Interieur Dome Kaart Gloeilamp Kit Voor Skoda Octavia 1 2 3 MK1 MK2 MK3 Sedan Combi (1996-2017)
https://a.aliexpress.com/_dZdrvFb

hier zaten ook staaf lampjes in die je niet nodig hebt voor de O3. Ik zou dus gewoon lekker 15-20 T10 witte ledjes bestellen en die plaatsen ( heb je ook nog wat reserve voor als er toch 1 stuk gaat. )
 

brepus13

Forumguru
Mocht je ze trouwens voor kenteken verlichting willen gebruiken dan moet je dat wel coderen via vcds/obd11

(ik heb ze ook gebruikt voor de wimpers van mijn xenon lampen )
 

pevers

Lid
De geheugenfunctie van de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel is afgelopen vrijdag door de garage waar ik hem gekocht heb gefixt :yeehaa:.

Eerder had hij al de procedure om dit te resetten doorlopen, maar dat hielp niet. Nu op aanwijzing van Pon hele stoel eruit en alle stekkers nagelopen. Daar konden ze niets vinden, maar wonder boven wonder toen de stoel er weer inzat werkte alles zoals bedoelt.
Als ik nu de auto open, gaat de stoel en spiegels in de juiste stand voor mij, heerlijk luxe! Zeker omdat mijn vrouw iets korter is en de stoel heel anders staat als zij gereden heeft.
 
Bovenaan Onderaan