Roest bij pedalen/stuur: kopen of laten gaan?

RoyS

Lid
3D8A978D-5937-4F0A-9A3E-77C6C9D09B64.jpeg
53980016-0B1A-4CDD-855F-2F23743A0A5E.jpeg Hallo forumleden,

Het klinkt misschien wat gek, maar ik ben helemaal fan van de Yeti! Vandaag heb ik een proefrit gemaakt voor een geïmporteerde occasion uit Duitsland. Volgens de dealer geen schade historie, maar ook moeilijk te controleren. Ik stond op het punt om te tekenen, maar kwam op het laatste moment een vreemde situatie bij de pedalen tegen:
- een scheur in het ‘rubber’
- roest bij de aansluiting met het stuur
- geen bescherming om bedrading

Nu vroeg ik mij af, hoe ziet dit bij jullie eruit? Met andere woorden: is dit normaal bij de Yeti? Ik heb zelf m’n twijfels. Wellicht kunnen jullie me verder helpen! Ik zou de auto erg graag kopen. Ik voeg wat foto’s toe!

Ik ben benieuwd naar jullie mening! Is dit een reden om de auto niet te kopen?

Groeten,
Roy
 

JeSko

Forumguru
Het klinkt misschien wat gek, maar ik ben helemaal fan van de Yeti!

Gek? Neen hoor, de Yeti is geweldig! Speciale auto maar imo zeker de moeite. Waarschijnlijk kunnen en zullen andere Yeti rijders je wel helpen, maar denk niet dat dit heel ernstig is, vooral oppervlakkige roest.

Wellicht wil je jezelf nog even voorstellen in de meet en greet, dat word door de toffe peren op dit forum enorm gewaardeerd. :thumbsup:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RoyS

Lid
Ja! Ik was meteen verkocht (maar de auto zelf dus nog niet). We wachten even af, wellicht is het allemaal niet zo erg! Anders is de kans groot dat het een andere Yeti wordt! :-) Dank!

Wellicht wil je jezelf nog even voorstellen in de meet en greet....... :thumbsup:

Goed idee! Ga ik doen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Van een Yeti ga je sowieso geen spijt krijgen, wel letten op de vroege TSI motoren, die verbruiken nogal wel eens olie. Graag gedaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: RoyS

RoyS

Lid
Het gaat in dit geval om een TSI 1.4 outdoor ambiance handgeschakeld uit 2014, geïmporteerd uit Duitsland!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Okki

Donateur
Kijk even bij de RDW wat het bedrag aan BMP is (als de auto al een Nederlands kenteken heeft)

Is de BMP (erg) laag t.o.v. een Nederlands model, dan kan het zijn dat deze met schade is geïmporteerd (dat drukt de BPM)

Helaas zelf proefondervindelijk achter gekomen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RoyS

Rosinfield

† In Memoriam
Wel even kijken of de ketting al is vervangen; anders bedingen dat dat onder garantie gebeurt bij problemen. Ik heb een Yeti gehad (1.2); fijne auto
 
  • Leuk
Waarderingen: RoyS

RoyS

Lid
Wat jammer om te horen Okki. En bedankt voor de waarschuwing.

Het BPM bedrag is € 6.804 en de oorspronkelijke nieuwprijs € 31.000. Maar is dit dan ook het bedrag dat de importeur heeft betaald? En kun je misschien iets uit die gegevens concluderen? Ik kan dat zelf (nog) niet goed inschatten
 

Canon-Eye

Forumguru
De leeftijd op het moment van importeren speelt ook een rol: voor elk jaar dat de auto oud is gaat er een percentage van het BPM-tarief af.
 
  • Leuk
Waarderingen: RoyS

RoyS

Lid
Yes, dat klinkt goed! Dank je wel. Ik sta bijna op het punt om te kopen, alleen de bedrading en roestplekjes... Ziet dat er bij jullie ook zo uit?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Gaat het om de zwarte die in Soest staat?

Ziet er op zich goed uit, wel typisch vreemde opties zoals je die wel vaker in Duitsland aantreft...
 

RoyS

Lid
Wel heel mooi, maar voor nu zoeken we eigenlijk net iets goedkoper
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RoyS

Lid
De papa’s hebben zich er inmiddels ook mee bemoeid. Beiden verwachten onafhankelijk van elkaar dat de auto een ongeluk heeft gehad, en daarbij de isolatie is gescheurd, kabelboom is gebroken en stuurkolom een tijdje in een vochtige omgeving is geweest. Lijkt dit jullie ook aannemelijk?
 
Bovenaan Onderaan