SOS storing

lennart218

Nieuw lid
Sinds woensdag opeens storing in het SOS systeem.
Het lampje bij de SOS button is gewoon groen, en lijkt gewoon te gaan bellen als je deze indrukt (annuleer deze).

Mensen bekend met dit probleem? is dit te resetten of wordt het toch langs de dealer?
 

Bijlagen

  • 2.jpg
    2.jpg
    70 KB · Weergaven: 191
  • 1.jpg
    1.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 182

Gbn

Actief lid
ik heb hem gehad vorig jaar in de vakantie, samen met een vastloper van de Columbus en uitvallen van de wifi.
Iets met weer eens een ping (ik dacht dat wordt weer oliepijlcontroleren, of de bandenspanning) maar noodoproepen storing. Binnen 2 minuten klachten van de achterbank dat het wifi het niet deed, en daarna de navigatie vast.
Is een paar maanden later gemeld bij de garage, en er is iets vervangen of geüpdatet. ik moet even in de historie lijst van werkzaamheden kijken, want het stond vermeld op het werkzaamheden overzicht
De snelle oplossing was Columbus herstarten (aan/uit knop lang ingedrukt houden) en werkt weer
Gerard

En gevonden:
Regelapparaat voor noodoproepmodule en communicatie-eenheid vervangen
Was een extra werkzaamheid tegen aparte berekening.
in mijn geval een garantiegevalletje
 
Laatst bewerkt:

lennart218

Nieuw lid
Zojuist even een reset geprobeerd door powerbutton van audiosysteem lang in te drukken tot het systeem herstart, helaas heeft dit niet geholpen. Het vreemde is als ik het systeem via mijn app op de telefoon raadpleeg niets gevonden wordt.
Binnenkort maar naar de dealer, ben benieuwd.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    155,6 KB · Weergaven: 65

Arjann

Forumguru
Werking van het SOS systeem staat los het multimedia systeem. Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor deze storing. Langs je dealer gaan om diagnose te laten doen is het beste.
 

lennart218

Nieuw lid
Auto is woensdag naar dealer geweest. Systeem heeft men gereset, stond blijkbaar geblokkeerd. Probleem is opgelost, nu maar hopen dat het niet meer terugkomt. Nog even nagevraagd of probleem vaker voorkomt, maar was niet bekend.
 

SuperbIV

Senior Member
Ik heb het onlangs ook gehad. Opgelost door zekering 17 voor 5 minuten te verwijderen en daarna het infotainment systeem te resetten dmv. de powerknop 10 in te drukken. Misschien handig voor de volgende keer, hoewel het eigenlijk niet mag, want bij iedere nieuwe wagen moet dit systeem volgens de wet deugdelijk werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: B-S
Ik heb mijn nieuwe Superb vorige week in ontvangst mogen nemen.
Sinds een aantal dagen krijg ik een SOS storing + airbag storing...
 

B-S

Lid
Ik heb het onlangs ook gehad. Opgelost door zekering 17 voor 5 minuten te verwijderen en daarna het infotainment systeem te resetten dmv. de powerknop 10 in te drukken. Misschien handig voor de volgende keer, hoewel het eigenlijk niet mag, want bij iedere nieuwe wagen moet dit systeem volgens de wet deugdelijk werken.

Na het lezen van dit topic heb ik dit bij mijn Kodiaq ook gedaan. De zekering van het infotainment en sos voor 10 min. eruit. Dit was de oplossing! Dank!
 
Bovenaan Onderaan