Mijn Skoda Karoq Sportline Business 1.5 TSI 150pk

johan72

Actief lid
Vandaag was het dan eindelijk zover, ik kon de Karoq ophalen.

Skoda Karoq Sportline Business 1.5 TSI ACT 150pk
- 6v handversnelling
- Race Blue Metallic
- Comfort pakket
- Functie pakket
- Navigatie plus pakket
- Panorama dak
- Wegklapbare trekhaak
- Hill hold

Was weer even wennen na bijna een jaar in Renaults te hebben gereden.
Maar het voelde vrij snel weer oud en vertrouwt. Heb in het verleden Octavia 2 en Seat Leons gereden,
de Karoq past voor wat betreft gedrag en kwaliteit prima in dat rijtje.

Het Panaroma dak en de wegklapbare trekhaak bevallen me zeer goed, ben ik erg blij mee.

Heb tot nu toe alleen kleine minpuntjes, waar ik wat aan ga doen of gewoon voor lief neem.

1 - op de sportline zijn alle accenten matzwart, behalve het embleem/badge op de motorkap
en de diffuser/uitlaat trim op de achterbumper die zijn chroom.
Dacht wel een zwarte embleem/badge online te kunnen bestellen, maar wat blijkt hij is 110mm groot.
Online vind je grotendeels 80 of 90mm, dus nog even verder zoeken of hem zelf zwart maken/spuiten.

2 - de auto is zogezegd Full LED,... ja behalve het lampje in het handschoenenvak.
Dat lampje zal ik z.s.m. vervangen.

3 - sfeerverlichting is een mooie optie, en ben erg blij dat de voorkeurkleur onthouden wordt.
Bij Renault snappen ze dat niet, direct na starten springt ie terug op de standaardkleur (pis)geel.
Maar bij de Renault Megane zit de sfeerverlichting wel op alle deuren en de middenconsole.
Bij de Skoda Karoq is de sfeerverlichting beperkt tot alleen de voorportieren en het dashboard.

4 - kofferbakverlichting, hij is LED maar daar heb je ook alles mee gezegd, lichtopbrengst is niet echt bijzonder.
Zag op superskoda versies met lensjes erop, denk dat ik er daar 1 van laat komen.

tot zover...

IMG_0930.jpg
 

JeSko

Forumguru
Viel mij ook al op, jullie Nederlanders zijn fel pro - DSG :D ik denk dat in BE nog veel vaker gewoon de handbak word besteld.
 

Antera

Donateur
Kijk eindelijk rijden. Mooi kleur had deze nog niet op de Karoq gezien dus ben benieuwd in het wild. Veel plezier ermee
 

De Stip

Forumguru
Mooie Karoq! Check mijn topics maar even, want ik heb inmiddels al een aantal aanpassingen gedaan die jij in de planning hebt. Overigens ben ik zeer geïnteresseerd in jouw oplossing voor handschoenenvak en kofferbak verlichting.


Grtz, @De Stip
 
Laatst bewerkt:

johan72

Actief lid
Vandaag even naar de verlichting van het dashboardkastje/handschoenenvak gekeken.
Bij eruit halen brak gelijk het plastic buigveerjte af. :banghead:


Aan de achterkant zit een blikmetalen kapje, als je die verwijderd zie je een lampje met een glazen steekfitting.
Partnr: 6L 094 741 5A

Dit onderdeel zit al tussen de 10-15 jaar in VAG auto's en volgens mij zijn er tig andere versies waaronder LED modellen.
Heb een flauw vermoeden dat de voetverlichting voorin en onder de stoelen dezelfde dimensies/afmetingen hebben.

Morgen een Brodit Pro-clip voor de smartphone en mijn BlackVue Dual dashcam inbouwen.
 

Bijlagen

  • 6L0947415A_InteriorLight_GloveBox.png
    6L0947415A_InteriorLight_GloveBox.png
    24,6 KB · Weergaven: 72
  • 6L0947415A.jpg
    6L0947415A.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 79

johan72

Actief lid
Dat is een hele goede tip van je.
Toevallig heb ik die kofferbakverlichting al bij SuperSkoda in bestelling staan, samen met de MONTE CARLO badge.
Dus dat gaat goed komen, denk ik zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

De Stip

Forumguru
Ik heb hem ook zojuist besteld, hopelijk wat beter licht in de kofferbak. Jammer, want vorige week was er net een kortingsactie.... Nu inclusief verzenden en betaalmethode toch weer €36,-
 
Laatst bewerkt:

johan72

Actief lid
Vandaag de dop van het Ruitenwisservloeistofreservoir vervangen door de Siliconen versie met ingebouwde trechter.
Officieel is het geen optie/accessoire voor de Karoq, maar hij past perfect...

De foto's van het ontvangen onderdeel
Lid.Funnel-01.jpg

Montage in de auto.
Het filterhuisje eruit halen, de blauwe dop kun je na een paar slagen draaien er met beleid afwrikkenn.
De siliconendop met een beetje rekken en wringen plaatsen, er zit overigens een duidelijke handleiding
bij voor het monteren.

Lid.Funnel-02.jpg

Leverancier: superskoda.com
Bestelnummer: TRCH
 
Laatst bewerkt:

johan72

Actief lid
Ook de hendels van de voorstoelen van een inlegplaatje voorzien, ziet er toch net ff wat strakker uit.

Seat.Handle.Inlay.jpg

De inlegplaatjes worden als set en montage klaar geleverd.

IMG_0975.jpg

Leverancier: superskoda.com
Bestelnummer: KAR-SHINS
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Enkel echte autoliefhebbers letten op zulke details en weten die te waarderen, zeer strak gedaan hoor! Zoiets subtiels maakt meteen een wereld van verschil bij het instappen:thumbsup:
 
Wow ! Prachtige Karoq zo, kan de keuze voor deze kleur in combinatie de zwarte accenten enorm waarderen.
Vind persoonlijk een 6-handbak ook een goeie keus.
 
Bovenaan Onderaan