Mijn Skoda Karoq Sportline Business 1.5 TSI 150pk

CDK

Forumguru
Goed bezig kerel. Mijn Kodiaq voetsteun is nooit uit de doos gekomen, idem dito met de dynamische knipperlichten, maar beiden hebben net als de auto een nieuwe eigenaar gevonden.
Veel plezier met je mooie Karoq en dank voor het delen van je modificaties in tekst en beeld!
 

johan72

Actief lid
Dit keer een kleine update..

Afdekkapjes voor de luchtkanalen onder de voorstoelen.
Echt weer zo'n bespaarpuntje van Skoda.

Gevonden op AliExpress, kost weinig, levertijd dit keer 2 maanden!

IMG_1170.PNG

Levering gebeurd in het alom bekende grijze zakje.

Product ziet er als volgt uit.
product.png

Er zullen mensen zijn die zeggen, Waarom? wanneer kijk je onder de stoel.
Anderen zoals ik hebben ervaring met kinderen die nog wel eens iets laten vallen... :-)

Montage is binnen 5 minuten.
Hier een foto voor en na montage.

resultaat.png
 

EdK

Forumguru
Optisch is het mooi, of je het nu wel of niet ziet !?
Maar wat je wel doet is een luchtweerstand creëren want geen rooster is volle lading lucht en met dit rooster is het minder dan de helft wat er nog doorkomt tov geen rooster....

Maar goed of dit effect heeft op beslagen ramen met nat weer dat zal in de praktijk wel duidelijk gaan worden
 

rouwehand

Senior Member
@johan72 , mooie auto en upgrades! Een verrijking van je Skoda.
Wat ik persoonlijk altijd mooier vind, is een kentekenplaathouder ZONDER reclame. Heb je een mooie achterkant, ontsierd de naam van de dealer het geheel :pieker:
 

johan72

Actief lid
@rouwehand, die kentekenplaathouder staat nog op het To-Do lijstje, eerst ff de materialen verzamelen.

Gelukkig heeft mijn Dealer zich ingehouden en alleen zijn naam erop gezet, en is het geen reclamebord
met allerlei teksten en logo's. Ik vind het op zich niet zo heel erg storend, dus lage prio.
 

johan72

Actief lid
Weer een opschmuk aanpassingkje gedaan.

Het dashboard is vooral aan de bijrijderskant een nogal saai en zwart verhaal.
Dit keer de knop van het dashboardkastje onder handen genomen.

Een sierplaatje gevonden bij AliExpress. ( man o man wat een levertijd hebben we daar tegenwoordig.....)
AliExpress.png

Zoals het gebruikelijk is, arriveert het in een grijs zakje en is het maar de vraag hoe het de reis heeft overleeft.
Product.png

En zo ziet het er gemonteerd uit, beetje slechte foto i.v.m. zonlicht..

resultaat.png
 

johan72

Actief lid
De Karoq heeft niet veel opbergmogelijkheden voor een zonnebril, tenminste niet een plek waar je snel makkelijk bij kan als bestuurder. In het verleden heb ik wel eens een opbergvakje in de dakhemel gemonteerd, maar met een panaromadak is dat niet mogelijk. Clipjes, beugeltjes of een knijper aan de zonneklep vind ik erg rommelig.

Gezocht naar Skoda, Seat en VW opties/accessoires om de zonnebril op te bergen, maar kon niks vinden.
Heb het liefst originele of goede OEM accessoires.

De zoektocht was mede door de zwarte dakhemelbekleding best lastig, daarnaast moest de ruitme groot genoeg zijn voor een degelijk zonnebril, niet een leesbrilletje.

In mijn oude Ford Focus had ik de dakhandgreep aan de bestuurderskant vervangen door een zonnebrilhouder.

Ik had verschillende opties gevonden, met de prijzen van AliExpress kun je nog wel eens een gokje wagen.
De 3e poging was raak:
- pasklaar, hoefde helemaal niks aan de auto aan te passen.
- kleur wart. (een goed passende kleur)
- stevig vast.
- een flinke zonnebril past makkelijk.

AliExpress.png
Ook deze werd weer in een grijs zakje geleverd,... waarom geen doosje ofzo....
of een stukje karton als kokertje.
Product.png

Het meeste werk zit hem in het verwijderen van de dakhandgreep, dit heb ik een paar posts eerder beschreven bij het inbouwen van mijn dashcam.

Druk de scharnieren van de zonnebrilhouder in de gaten van de dakhandgreep.
En druk de 2 meegeleverde splitpennetjes in de scharnieren.
montage.png


Zoals je ziet hij sluit heel erg netjes en past het goed bij dakhemel.
Resultaat.png

Zelfs met een grote Ray Ban erin.
GroteBril.png
 

Okki

Donateur
Mooie upgrade. Die handgreep heb je zelf toch niet nodig.

Heb je een linkje naar de betreffende Alisite? Ik wil deze ook wel maar dan in de standaard lichte kleur.
 

De Stip

Forumguru
Ziet er weer prima uit! Jij kunt wel workshops gaan geven tijdens de eerstvolgende forum bijeenkomst ;)

Zonder houder kun je je bril ook prima opbergen, want je steekt hem na gebruik gewoon tussen zonneklep en hemel. Werkt prima, valt er niet tussenuit, rammelt niet en aangezien ik toch 9 van de 10 keer met een bril op rijdt, is het voor mij een prima optie.
 

johan72

Actief lid
@De Stip, ook ik draag een bril, zonder kan ik bar weinig lezen tegenwoordig.
In de auto draag ik op zonnige dagen liefst een zonnebril welke in de auto ligt.

Tussen de zonneklep en de hemel bewaar ik pasjes/notities enz.
In ieder geval alleen plat spul, anders stoort het me in mijn zichtveld.
 

johan72

Actief lid
Met enige vertraging spullen van AliExpress en Wish ontvangen

-1- Door Hook Cover
Eerder had ik de afdekkapjes voor de deurstoppers gemonteerd (post #42)
nu was het tijd voor de tegenovergestelde kant.

voor-en-na.png

-2- Battery Cover
Nooit zelf aan gedacht, maar op AliExpress kwam ik meerdere keren de Battery Cover tegen.
Deze wordt los aangeboden maar ook als onderdeel van een compleet bouwpakket, waarmee je de hele accu in een kunststof bak monteert.

Ik heb voor alleen de deksel gekozen, de accu is reeds verpakt in een zacht kunststof.

IMG_1310.jpg

BatteryCover_voor-en-na.png


-3- Inzetstukje middenconsole
De opbergruimte in de armsteun tussen de 2 stoelen is beperkt.
Op wish.com kwam ik een inzetstuk voor de middenconsole tegen.
Wish.png
Ik ben geen roker, dus ga het niet gebruiken voor de sigaretten of aansteker.
Maar pasje voor de slagboom, visitekaartjes en ander los spul krijgt wel zijn plek hierin.

Werd voor de afwisseling niet geleverd in een grijs chinees zakje maar in een kartonnen doos. :-)

product.png
 

Henrik

Forumguru
Het zal vast een handige oplossing zijn voor losliggend spul, maar echt mooi vind ik het persoonlijk niet. Vind het vooral wat rechte (scherpe) randen en hoeken en past wat mij betreft niet zo goed bij het mooi afgewerkte dashboard van de Karoq. Weerhoudt mij er steeds van om er zo een voor mijn Kodiaq te kopen.
 

johan72

Actief lid
Vandaag was het dan zover, op naar Nuenen voor een Stage 1 bij VAG Techniek.

Ging mij niet om een hogere topsnelheid.
Was op zoek naar meer vermogen in de lagere toeren en meer koppel.
En dat heb ik, wat een verschil.

Maar ik kan nu ook met gemak een vlotte inhaalactie doen vanuit 120km/h in de 6e versnelling,
zonder terug te hoeven schakelen.
 

sh0ck

Lid
QUOTE
Ja dat rijdt zeker lekker met meer koppel, mijn Octavia met 1.5tsi is 3 maanden geleden ook daar gedaan.

Ben benieuwd of je verbruik nog beter word. Ik heb de laatste keer op een lange rit naar Frankrijk 1:18 gehaald (km's gedeeld door aantal liters, dus geen BC verbruik + volle auto)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan