Mijn Octavia 2 RS

Rallye

Forumguru
Ja, dan kan hij inderdaad wat kaler zijn dan Nederlandse. Volgens mij is rood hier ook nooit officieel geleverd. Heb je nog meer bijzondere uitvoeringszaken?
 

LT83

Forumguru
Leuke auto!! Ik zou die dumpvalve er sowieso af laten. Door de grote inlaat met filter krijg je al meer turbo en afblaasgeluid. Nog meer wordt wellicht een beetje....ja hoe moet je het netjes noemen......overkill ;)
 

LT83

Forumguru
Of bedoelde je de Gofast bits divertervalve, voor een betere afdichting? Die zou ik wel monteren namelijk ;)
De originele scheuren sowieso, dit moet je even nakijken...psss je kunt er het beste van onderaf bij...3 boutjes :tongue:
 

Rallye

Forumguru
@HDW Ik weet niet wat de verschillen zouden kunnen zijn - cruise control was al bekend. In Nederland waren parkeersensoren achter ook standaard. Wat voor radio heb je?
 

HDW

Forumguru
Of bedoelde je de Gofast bits divertervalve, voor een betere afdichting? Die zou ik wel monteren namelijk ;)
De originele scheuren sowieso, dit moet je even nakijken...psss je kunt er het beste van onderaf bij...3 boutjes :tongue:
Eeeh nee die bedoel ik niet... :D
 

LT83

Forumguru
Het blijven geweldige auto's vind ik. Echt tijdloos, als ik ooit een 4wd omgebouwde O2RS met een beetje vermogen tegen zou komen gooi ik de kinderfietsjes uit de schuur ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: HDW

Rallye

Forumguru

Bijlagen

  • E86E49A9-6E48-4C1D-B7E2-A5FD66B4F7F3.jpeg
    E86E49A9-6E48-4C1D-B7E2-A5FD66B4F7F3.jpeg
    285,2 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:

HDW

Forumguru
Citaat
Bedankt voor de tip, ik ga echter het hele spul vervangen voor een Android unit, kan ik mooi ook een achteruitrij camera op aansluiten​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

larsy

Forumguru
knap ding . Goede vonst .:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Die dumpvalve zou ik niet monteren ....
Kan zelfs zijn dat hem slechter gaat.
Ivm met druk opbouwen
(Heb dit zelf ook al gedaan 15jaar geleden op mijn 944 turbo S werkte toen totaal niet )

Maar proberen kun je altijd ... :pardon:
 

HDW

Forumguru
CITAAT

Komt de turbo alleen maar ten goede, doordat de lucht niet teruggekaatst wordt blijft hij beter op toeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

larsy

Forumguru
Oké als je zeker bent
doen doen ...


open luchtfilter systeem
Wil je ook plaatsen .
op lange termijn slecht voor u turbo
Dus zou ik ook niet doen ...
“straalt” u turbo ook vanbinnen .
Er is een aflevering van Wheeler dealers waar ze een turbo herstellen waar ze dit vermelden.
Die filters zijn niet zo dicht als de orginele luchtfilters . (Filteren dus niet zo fijn )
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
@larsy. Niet alles geloven wat er op tv komt he ;)
Big intake maakt je turbo echt niet zomaar kapot hoor!
Gewoon goed onderhouden met schoonmaken en oliën, heb jij er zelf dan ervaring mee?
Ik heb 70k km met een open luchtinlaat systeem op een O2 RS gereden, turbotje was nog prima.
Voor de duidelijkheid originele turbo, met 220k km verkocht
 

larsy

Forumguru
Ja daarom nog niet stuk .

Ja oliën prima ....
(dat is ook voor dat vuil )
Zijn er veel die dit “niet goed” kunnen doen en onderhouden en dan heb je meer slijtage op je onderdelen .
 
Laatst bewerkt:

HDW

Forumguru
Ja daarom nog niet stuk .

Ja oliën prima ....
(dat is ook voor dat vuil )
Zijn er veel die dit “niet goed” kunnen doen en onderhouden en dan heb je meer slijtage op je onderdelen .
Beetje ver gezocht denk ik, zijn er veel zeg je..?
Waarop is dat gebaseerd, ken je veel mensen die dit niet goed. Er wordt nogal snel iets geroepen namelijk......
 

larsy

Forumguru
Het is beter om dit onderdeel orgineel te laten .
Anders zet de fabrikant het wel voor je hoor.

80% van de Johnny’s\jonkies met hun subaru , Honda s , enz ...
Hebben totaal geen benul van wat erbij komt kijken
en monteren het gewoon en klaar
Heb dit al 20j lang zo gezien en vandaag de dag nog.

Ik zeg niet dat jij zo een Johnny jonkie bent .
Maar wil gewoon mijn mening geven en
Je doet er mee wat je wil ,
En plaatst op je wagen wat je wil
( voor mij even goed )
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan