Mini John Cooper Works Clubman

Rosinfield

† In Memoriam
Met zijn tijd meegaan is niet altijd goed. Vind nog maar eens een echte rijderswagen ...
Zelfs heel veel M/AMG/RS-rijders “klagen” over het te “clean” rijden van hun “sportwagens”.
Klopt, de mijne is ook geen "rijderswagen". Maar als je hem in Sport zet en met de flippers schakelt, kom je een heel eind. Toegegeven, de chiptuning helpt dan ook behoorlijk
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , je GTI zal wel zeer snel zijn en tof om te rijden maar dat “gevoel” om een wagen echt te rijden, zal altijd ontbreken.
In dat opzicht is mijn MX5 een fantastische wagen. Met je gat quasi op het asfalt, een versnellingsbak die zo subliem is, een hoogtoerig atmosferisch blok, een uitlaat die je nog hoort, haarscherp sturen, ... EN gevoel van snelheid :dankje:
 

s-line

Forumguru
Klopt wat @leon-cupra zegt, de snelheid beleving is in veel auto’s weg. Ik had ooit in 1992 zo een polo G40 standaard 113pk en woog 800kg ongeveer, die van mij was gechipt en lekker laag,maar in dat ding had je een snelheids beleving,als je lekker op de autobahn aan het knallen was en kwam boven de 200,was het werken in dat ding maar wat een fun was dat!!
Tegenwoordig rij je 250 met 1hand aan het stuur en je hoort de motor amper
 

leon-cupra

Forumguru
Met de RS reed ik 230-240 op de autostrade zonder een streep in mijn broek. Met de MX5 140 en je houdt in.Met de RS 120 op een boerenbaantje en je trapte het pedaal nog verder in. Met de MX5 120 op datzelfde baantje en je krijgt een onvoorstelbare kick.

Kwil maar zeggen, het "gevoel" in veel wagens, zelfs de sportwagens met +300pk, is gewoon weg, net zoals bij deze mini. Leuk rijden, absoluut, maar het "echte" rijden .. neen, helemaal niet.
 

larsy

Forumguru
-die mini is niet mijn ding . Maar Met een dame achter het stuur is dit wel een mooie totale verschijning .

-Je moet niet alleen die oude auto’s hebben voor die snelheidsbeleving te hebben ...
Gewoon een lotus Elise, Exige ,en soort ...
en je hebt het (en 10x beter)

@SuperBeeb
993 :jaja: :thumbsup:
Best gebouwde wagen
dit is mijn droom (zolang ik al met auto’s bezig ben) een echte alleskunner
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@larsy , bedoel je zo een dame? (Maar dan wel achter het stuur)
:D:D

support-sexy-de-femme-pr%C3%A8s-%C3%A0-un-cabrio-dans-la-longue-robe-43780443.jpg
 

philippe bakker

Forumguru
er zijn bij enkele merken wel auto’s met een fun factor. De Hyundai i30n bv. Renault en ford en nog verschillende merken hebben allemaal wel zo minstens 1 exemplaar dat basic is van binnen maar puur gemaakt voor fun
 

leon-cupra

Forumguru
Mijn voorraad geraakt voorlopig niet op aangezien we al een maand in lockdown zitten. Schoonmoeder al een maand niet meer gezien. Nog nooit zo gelukkig geweest :D
 

EdK

Forumguru
Dat je schoonmoeder het gebruik van je pillen kan beinvloeden..... Tsja ik heb met je te doen....

zodra ik tijd over heb :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

leon-cupra

Forumguru
Mss staan die twee dingen los van elkaar. Jij legt de link tussen mijn schoonmoeder en mijn voorraad :arghh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik een mini cooper moest uitkiezen dan zal mijn voorkeur naar de clubman gaan. Ik vind die ruimer vergeleken met de andere modellen. Deze auto ziet er niet alleen prachtig uit, maar ook de rijeigenschappen zijn geweldig. Natuurlijk zal die auto ook heerlijker rijden door de automaat te verwijderen. ;)
 
Bovenaan Onderaan