Skoda Offline - en alle andere VAG merken

RPeter

Senior Member
Het was te verwachten maar is nu bevestigd.
Zij die wachten op een nieuwe 'kar' zullen extra geduld moeten oefenen.


Volkswagen sluit alle fabrieken in Europa, twee tot drie weken lang
De Duitse autogroep Volkswagen gaat alle fabrieken in Europa sluiten. Dat zou twee of drie weken lang het geval zijn, afhankelijk van de evolutie van het coronavirus hier. Het gaat om alle onderdelen van de groep, dus ook Audi, Skoda, Bentley en vrachtwagenproducenten zoals MAN en Scania. In Spanje, Portugal, Italië en Slovakije waren de fabrieken van de VW Group al eerder gesloten. Bij Volkswagen en de filialen werken in totaal meer dan 300.000 mensen, de meesten in Europa.

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/
 

JeSko

Forumguru
Logisch dit, benieuwd hoe snel andere industriële giganten gaan reageren nu. Wel jammer voor mensen die nu langer op hun nieuwe auto moeten wachten, en mijn gevoel zegt dat het nooit bij die drie weken gaat blijven. Dit word zoals vele specialisten al hebben aangegeven, een proces van 2 tot 6 maanden. Benieuwd hoe dit alles verder gaat evolueren.
 

RPeter

Senior Member
In het zelfde artikel:
..."Gisteren (edit: 16 maart 2020) kondigden de Franse autogroepen Renault en PSA al aan dat ze alle fabrieken in Europa sluiten.
PSA omvat Peugeot, Citroën, DS,
maar ook het Duitse Opel en het Britse Vauxhall. Fiat Chrysler, dat van plan is te fuseren met PSA, heeft al eerder de fabrieken gesloten en ook Ford doet dat in Europa."...
 

fanSkoda-VW

Donateur
Hebben dan al die robots in de fabrieken dan ook kans op COVID-19?
En steken die de elektronica dan aan met een virus? Brrrrr.

Sterkte toegewenst, mensen.
 
De bestelde E- Golf komt nu vast een paar maanden later, als ze die lijn nog op gaan starten. Het is niet anders, mensen gaan voor.
 

Derooke

Forumguru
Super nieuws dit . Het zou max 2 weken duren een ze effectief terug op redelijk volume(wat dat dan ook is) produceren. Want het is niet omdat de werknemers er zijn dat de lijn al op toeren is . Duurt blijkbaar een serieus eind . Ook gelezen dan de topman van VW gezegt heeft . geproduceerd volume is niet zo belangrijk het feit dat we kunnen produceren wel . Voor perspectief aan iedereen te geven
 

EdK

Forumguru
de productieband zal wel wat langzamer draaien, want ja 1,5mtr afstand zal toch in sommige productie gevallen een probleem geven...
 
Had van de dealer begrepen dat ze bij Skoda alle auto's die niet aan een klant hangen hebben geannuleerd, zo komt er ruimte om 1 en ander recht te trekken.
 
@Bulletdodger 2 weken terug de auto opgehaald,stond er al een paar weken te wachten tot leasecontract was afgelopen. Verkoper had het toen al over 6 weken vertraging. Maar je weet het nooit.

De private lease e-golf zou 15 mei komen (eind vorig jaar getekend , ben benieuwd of we opeens wel gebruik kunnen maken van de subsidie in juli.
 

Cordoba

Forumguru
Probleem zal niet alleen het opstarten van de productielijn zelf zijn, maar ook alle voorraden van te monteren onderdelen/componenten moeten er ook zijn. Zou wat zijn als bijvoorbeeld je nieuwe auto op lichtmetaal (zonder banden) de band af zou rollen, omdat de bandenboer nog niet heeft kunnen leveren.
 

Bulletdodger

Senior Member
Probleem zal niet alleen het opstarten van de productielijn zelf zijn, maar ook alle voorraden van te monteren onderdelen/componenten moeten er ook zijn. Zou wat zijn als bijvoorbeeld je nieuwe auto op lichtmetaal (zonder banden) de band af zou rollen, omdat de bandenboer nog niet heeft kunnen leveren.

Ik mag aannemen dat als je een definitieve productieweek hebt, ze dan ook alle onderdelen "op de plank" hebben liggen.
 

PizzaPieter

Forumguru
Daar zou ik nog maar niet vanuit gaan.

Ze zullen wel al toezeggingen hebben van de leveranciers, maar hou er rekening mee dat de Automotive fabrieken voor de meeste componenten just-in-time beleverd, voor sommige componenten op dag niveau en voor een aantal componenten met een voorraad van max een aantal dagen werken (zoals ingekocht plaatwerk)

Er zullen ongetwijfeld nog verstoringen komen, want voordat van alle componenten de hele keten weer aangeslingerd is die ongepland tegen de vlakte ging (anders dan een geplande stop met Kerst bijv) dan zijn we weer ff verder.

En wat te denken van de gieterijen die hun processen hebben afgeschakeld en weken nodig hebben om alles weer op stoom te krijgen.

Daar hebben een paar slimme logistiekelingen nog wel paar planninkjes op los te laten

I love it!
 
Bovenaan Onderaan