Afneembare trekhaak

kva

Nieuw lid
Hallo op dit topic zou graag de ervaringen willen delen met achteraf in/ opgebouwde trekhaken op de Karoq.

Ik heb een Karoq sportline business 1.5 tsi in bestelling staan en omwille van de fiscale waarde niet de wegklapbare trekhaak als optie gekozen. Nou ben ik nieuwsgierig wat een afneembare trekhaak doet met de nodige aanpassingen als deze achteraf wordt ingebouwd.
 

rogierl

Senior Member
Ik ga over een week of 6 exact hetzelfde doen. Schijnt rond de 650 euro te kosten. Alle voorbereidingen zijn al vanuit fabriek gedaan bij alle nieuwe Karoqs. (koeling, bedrading, etc)
 

kva

Nieuw lid
Heb je gekozen voor een afneembare schat ik in. Heb jij een idee hoe dat er uit komt te zien (gat in de bumper).
600 eu is overigens niet veel, origineel Skoda?
 

Antera

Donateur
Is dit dan een wegklapbare of een vaste trekhaak. De vraag is of er standaard idd al een trekhaak module aanwezig is. Niet standaard zover ik het gezien heb
 

hemi24

Forumguru
Voor de wegklapbare betaal je dan wel de hoofdprijs..! (600 euro meer dan af-fabriek)

Ik ben wel nieuwsgierig wie dat zogenaamde fiscale voordeel even voor wil rekenen?
Volgens mij is die meerprijs verdeelt over 48 maanden altijd meer dan de bijtelling over de 690 euro voor een af fabriek trekhaak...
 
Laatst bewerkt:

mwhite

Forumguru
achteraf zwenkbare trekhaak is best kostbaar heb ik de ervaring.
ik heb gekozen voor een bosal / oris afneembaar.
hoe vaak ga je hem gebruiken?

ik was voor een paar honderd euro klaar..( wel zelf gemonteerd)
 

kva

Nieuw lid
Paar keer per jaar, vandaar de keuze achteraf (scheelt in de bijtelling).
Heb je een foto van hoe het er bij jouw uitziet als je hem eraf hebt? En hoe de sparing in de bumper eruit ziet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mwhite

Forumguru
ik zal vanavond een foto maken..
is haast niet te zien.
en gekozen voor bosal / oris omdat die meer kogeldruk / gewicht (fietsendrager) mag hebben.
 

Rickb

Lid
Ik ben ook bezig met een nieuwe Sportline 1.5 TSI (voorraad model), en wil ook graag een trekhaak. Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's.
 

Rickb

Lid
@mwhite Een Karoq. Hoewel ik er nog niet echt uit ben of ik een Octavia, Superb of een Karoq wil :-)
Mijn vrouw is vooral de grootste fan van de Karoq.

Gisteren nog proefgereden in een Volvo V60, en dat is nou ook niet bepaald behelpen, maar voor meer geld uiteraard minder compleet als een Skoda.
 

mwhite

Forumguru
Eerst foto zonder trekhaak
Tweede met trekhaak
Laatst gat in bumper

Op afstand zie je alleen het oog voor breek kabel.
 

Bijlagen

  • AAED38F4-8171-473C-B392-2E0E5C26FDF5.jpeg
    AAED38F4-8171-473C-B392-2E0E5C26FDF5.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 123
  • 17D2B09A-CA52-4469-AD1E-93CFA7E4744E.jpeg
    17D2B09A-CA52-4469-AD1E-93CFA7E4744E.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 139
  • C87D34D6-22CF-403C-B333-C0D136D7CEA0.jpeg
    C87D34D6-22CF-403C-B333-C0D136D7CEA0.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 128

kva

Nieuw lid
80F20F7C-57FB-46B3-AD51-537D263A130C.jpeg
Eerst foto zonder trekhaak
Tweede met trekhaak
Laatst gat in bumper

Op afstand zie je alleen het oog voor breek kabel.

thx voor de moeite! Welke merk/ type trekhaak heb jij?

dit stuur de dealer VAG mbt een wegklapbare af fabriek: 1F0DEBB6-D6B2-47E7-8E77-DC33D87476A1.jpeg
 
Bovenaan Onderaan