Tesla ervaringen

leon-cupra

Forumguru
Er zijn nog te weinig financiele voordelen om een hogere prijs te rechtvaardigen voor particulieren. Voor bedrijven ligt dat totaal anders.
 

Mugjuh

Donateur
Achjah een TSI met slechte ketting en hoog olie verbruik zie ook bijna niet meer, die staan intussen allemaal al op de sloop. ;)
 

Fabia 123

Forumguru
Het kan toeval zijn maar in de pech statestieken doet Tesla het niet goed. Ik heb er al een aantal langs de weg zien staan met de pech hulp erachter en ook een Tesla gezien die een nieuwe rotonde vergeten was, rechtdoor ging en kennismaakte met beton. Ben benieuwd hoe andere ev auto's het gaan doen.
 

Niels83

Forumguru
Nu trek je wel heel veel conclusies. Dat auto piloot staat niet standaard aan. dus nu geef je Tesla de schuld van mogelijk gewoon de schuld van iemand die remmen van zijn Tesla vergat te testen.

Dat er een anwb bij een Tesla staat tsjah zie ze gek genoeg ook wel eens bij een Skoda staan. Ik ben bang vaker dan bij een Tesla.

Elk auto merk kent zijn problemen, bij Tesla zal het niet sjoemel software of de massaal overlijdende EGR klep zijn.

Het is vooral kl*te voor TS, hopelijk wordt het opgelost. Ik vind het wel een goed teken dat de anwb man geen kennis van Tesla heeft.

Mijn buurman rijdt een 5 jaar oude Tesla S85P pRticulier hij heeft er behalve onderhoud nog nooit iets aan gehad. Het onderhoud is door de minmale draaiende delen en het bijna nooit remmen ook minimaal.
 

ertromp

Forumguru
Nu in de laatste Autoweek een bestuurder die er een miljoen km’ s heeft opzitten in zijn Model S bj. 2013
Wel zijn 4 motoren onder garantie vervangen en is er ooit een nieuw accupakket geplaatst.
Verder geen noemenswaardige problemen en zelfs tussen twee beurten in 300.000km gereden
Banden worden zo rond de 50K vervangen en de remmen pas rond de 400K.
 

Fabia 123

Forumguru
Elektrische en hybride auto’s.
Meest betrouwbaar: Nissan Leaf (2011-2017) (99.7%)
Minst betrouwbaar: Tesla Model S (50.9
 

VAG-man

Forumguru
Nu in de laatste Autoweek een bestuurder die er een miljoen km’ s heeft opzitten in zijn Model S bj. 2013
Wel zijn 4 motoren onder garantie vervangen

Beetje dieselblok haalt deze kilometers in zijn eentje.

Maar 1 miljoen in 7 jaar?
Wie rijdt er behalve internationale vrachtwagenchauffeurs 150.000km per jaar!?
 

brepus13

Forumguru
Nog beter, wie rijdt er zoveel km’s én ook nog eens elektrisch? Aanhanger met aggregaat of een heel lang verlengsnoer?!

150k per jaar betekent dat deze auto gemiddeld 7 dagen in de week 450 km per dag maakt. Met een 5 daagse werkweek komt dat op gemiddeld 625 per dag. Aangezien er ook nog vakanties zijn etc ligt je gemiddelde per dag dus nog een stukje hoger. Die heeft heel wat tijd aan de lader moeten hangen in ieder geval!
 
Bovenaan Onderaan