Te korte zitting...

Helaas heb ik met nagenoeg elke auto problemen met het vinden van een lekkere zit... zo ook met de Karoq. Ik vind de zitting aan de korte kant en kan niet helemaal de juiste helling vinden. Zijn de stoelen van de sport versie beter instelbaar en hebben ze een langere zitting? Zijn die evt over te zetten?
 

hemi24

Forumguru
Was het niet handiger geweest om je bij de oriëntatie op een nieuwe wagen hier druk over te maken?!?

:pieker:
 
Ik had al de hoop opgegeven. Ik heb zo rond de 25 auto’s gehad en er was er maar 1 die lekker zat.... het valt me op dat de meeste korte zittingen hebben en bijna allemaal irritante naar voor stekende hoofdsteunen hebben... een sportversie van de Karoq was voor mij financieel niet interessant en ik kon niet wachten op levertijden...
 

hemi24

Forumguru
Afhankelijk van welke stoelen je nu hebt natuurlijk...
Tussen Ambition en Style zit ook al verschil!
 
Ik heb de ambition uitvoering. Weinig kans dat Styles of sport al aanwezig zijn op de sloop.... iemand ervaring after market? Ivm airbag etc
 

Duijzer

Donateur
Ik zou inderdaad eens kijken naar een op maat gemaakte stoel van bijvoorbeeld Scheel, ASS, etc. Die kun je steeds meenemen naar een andere auto.
 

Crash

Nieuw lid
Helaas heb ik met nagenoeg elke auto problemen met het vinden van een lekkere zit... zo ook met de Karoq. Ik vind de zitting aan de korte kant en kan niet helemaal de juiste helling vinden. Zijn de stoelen van de sport versie beter instelbaar en hebben ze een langere zitting? Zijn die evt over te zetten?
Aan de sportstoelen is niet gek veel te verstellen in de sportline versie. Hoogte zitvlak, afstand zitvlak tot pedalen, stand rugleuning en lendesteun. De standaard zaken dus. Dat heeft Audi een stuk beter voor elkaar met hun sportstoelen (+ instelbare hellingshoek van zitvlak en instelbare diepte/lengte ondersteuning van benen). Vooralsnog zijn de stoelen van de karoq niet onaardig, maar die van mijn A3 waren beter.
 

fanSkoda-VW

Donateur
De bestuurdersstoel van de Scala business is elektrisch verstelbaar.
Oók de hellingshoek, en de lendesteun. Vanzelfsprekend ook de hoogte en afstand tot pedalen/stuur. Ik vind de zitting zeker niet te kort, ehhhhh eigenlijk integendeel. Gewend zijnde aan de Fabia.
Misschien is dat wat en past die in je Karok?
Maar schrijvende denk ik ook dat je passende bekleding moet hebben.

grtss
 

Herre

Senior Member
Ik zweer al jaren bij een stoel van ASS (Scheel zal ook goed zijn maar geen ervaring mee). Gaat binnenkort in mijn kodiaq (en sportstoel in de opslag).
Als de standaard stoelen niet goed zitten is een stoel op maat enige echte oplossing. Kosten vallen nog wel mee ook. Vorige stoel heeft het bijna 15 haar met 45-50k per jaar uitgehouden. Paar keer overgebouwd voor paar honderd euro.
 

Jewepe

Forumguru
@Karoq079

Soms helpt het als de hellingshoek van de stoel veranderd kan worden (voorkant van de zitting iets omhoog). Zit die verstelmogelijkheid niet op je stoel dan is wellicht het volgende een idee: je kunt de voorste twee bouten waarmee de rails van de stoel vast zit loshalen en onder de rails één (of meer) vulringen plaatsen en vervolgens (uiteraard) de zaak weer vastdraaien met de bouten. Een paar milimeter is soms voldoende om comfortabel ondersteund te worden aan de bovenbenen. Ik heb eens ooit gelezen dat veiligheidsgoeroe's een dergelijke aanpassing niet aanraden, maar waarom is me nooit duidelijk geworden.
 

Renkie

Forumguru
Bij veel modellen heb je een stoel met een afgeronde zitting aan je voorkant maar OOK een stoel met een zitten die onder je benen wat uitsteekt.
Scheelt niet veel, maar wel erg prettig als je wat meer steun wilt.
 

Herre

Senior Member
@Karoq079

Soms helpt het als de hellingshoek van de stoel veranderd kan worden (voorkant van de zitting iets omhoog). Zit die verstelmogelijkheid niet op je stoel dan is wellicht het volgende een idee: je kunt de voorste twee bouten waarmee de rails van de stoel vast zit loshalen en onder de rails één (of meer) vulringen plaatsen en vervolgens (uiteraard) de zaak weer vastdraaien met de bouten. Een paar milimeter is soms voldoende om comfortabel ondersteund te worden aan de bovenbenen. Ik heb eens ooit gelezen dat veiligheidsgoeroe's een dergelijke aanpassing niet aanraden, maar waarom is me nooit duidelijk geworden.

Jewepe, mij is bij ASS wel eens verteld dat dit vanuit veiligheid niet goed is omdat de slede dan niet meer volledig geklemd op de vloer van de auto is, waardoor de bevestiging alleen op de bouten hangt en niet ook strak tegen de vloer geklemd is. De bevestiging zou hierdoor zwakker zijn.
 
Bovenaan Onderaan