Schokbrekers accepteren?

Niels83

Forumguru
Hallo,

In mijn wijk liggen flinke drempels, waarbij ik er helemaal gek van word dat ik met een iets rollende auto altijd met de onderkant de drempel raak.

als ik elke paar meter helemaal stil sta en dan er rustig overheen ga is het wel te doen, maar dat kan ik zelf niet aan. Ik lees dit ook als commentaar bij de autoweek in de autotest.

hebben jullie dit ook, of is er iets aan te doen?

verder lees ik problemen de parafaan en het laten reinigen hiervan. wie doet dat zelf en hoe dan precies? deze vraag wel eens eerder gesteld zonder bruikbare tips.
 

hemi24

Forumguru
Voorspoiler schraapt graag over een drempel, weet ik uit eigen ervaring met de Up! van m’n vrouw...

Weinig aan te doen, behalve de drempels iets schuin oprijden, of gaan klagen bij de wegbeheerder...
 

Duijzer

Donateur
Je kunt hem ophogen, maar dat is weer minder mooi. En of het er beter van gaat rijden is ook de vraag....
 

EdK

Forumguru
Weinig aan te doen, behalve de drempels iets schuin oprijden, of gaan klagen bij de wegbeheerder...
Er schijnen maatvoeringen te zijn waar een drempel aan moet voldoen.
In mijn woonwijk bv begon de boel een beetje te verzakken na de heuvel waardoor het bijna onmogelijk nog was om deze heuvels te nemen zonder te schrapen.
Een van mijn buren had toendertijd een Passat en reed zijn onderspoiler er uiteindelijk geheel onderuit.
Hij is met deze schade naar de gemeente gegaan en hun verantwoordelijk gesteld, en het heeft denk een 3/4 jaar geduurd maar toen had hij wel zijn gelijk gehaald en is de schade vergoed door gemeente.
Vervolg er op was dat er de tijd daarna een tweetal stratenmakers alle heuvels in ons buurtje hebben aangepast, wat inhield dat de kuilen die ontstaan waren weer zijn uitgevlakt.

En met de buurman een keer pratende erover had hij het er over dat er maatvoeringen zijn mbt de heuvels
Ze mogen gewoon gemaakt worden met doel de snelheid uit een straat te halen, maar niet om schade aan eigendommen te maken.
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Klopt, ook in ons Belgenlandje gelden deze maatvoeringen voor drempels, maar duidelijk gelden die maatvoeringen niet voor de aannemers die de drempels aanleggen:pardon:
 

Niels83

Forumguru
ik denk dat inze drempels niet helemaal voldoen. maar dat de citigo eigenlijk gewoon te laag ligt om lekker door een woonwijk te rijden. ze hebben er zelfs een randje voor onder de bumper aan gemaakt.
 

Teun53

Nieuw lid
Gewoon rustig rijden, deze drempels liggen vaak op woonerven waar je stapvoets moet rijden of anders in straten waar max 30 km geldt.
 

Niels83

Forumguru
Gewoon rustig rijden, deze drempels liggen vaak op woonerven waar je stapvoets moet rijden of anders in straten waar max 30 km geldt.


ik weet heel goed waar ik woon en ik rij echt rustig door de week. maar met de citigo moet ik vaak helemaal stilstaan en dan bij sommige ook nog schuin er over wil ik niks horen.
Dan haal je de snelheid er wel uit, maar qua overlast is het wel irrirant.
 

Fabia 123

Forumguru
Vervelend voor Citigo Up Mii rijders.
Maar jullie zijn niet de enige.
Ooit moest ik hard remmen voor een Ferrari die niet tegen de vluchtheuvel opkwam zonder te schrapen.

Misschien weten ze een oplossing voor dit probleem op het Ferrari, Lamborghini, lotus, McLaren, Bugatti, Koenigsegg forum.
 

Cordoba

Forumguru
Gewoon rustig rijden, deze drempels liggen vaak op woonerven waar je stapvoets moet rijden of anders in straten waar max 30 km geldt.

Ik ken genoeg gemeenten die ook forse drempels toepassen in het buitengebied op 60 en zelfs 80 km/u wegen. Het ontstaan van de kuilen achter een drempel is redelijk standaard omdat veel vrachtwagens na het afrijden van de drempel allemaal op bijna de zelfde plek maximaal inveren, met als gevolg een kuil in de weg. Ook is het bepaald niet zo dat je met een auto met standaard onderstel (af fabriek, niet verlaagd of iets dergelijks), geen kans hebt op schade als je je aan de voorgeschreven max. snelheid houdt. Overigens is het steeds afremmen en optrekken bij verkeersdrempels zeer slecht voor het milieu: extra uitstoot omdat het verkeer weer op gang moet komen, maar ook extra fijnstof door het afremmen. Die milieugroepen moesten eens in actie komen tegen de verkeersdrempels.

@EdK Die Ferrari's enzo, die hebben toch standaard rijplaten achterin om verkeersdrempels te nemen en parkeergarage's in en uit te rijden?
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Inderdaad, weg met die drempels en met de moderne technieken in de auto's qua rij-assistentie en bordherkenning ervoor zorgen dat een auto waar 70 max 10 km/uur over die 70 kan gaan. Maar dat doet men niet, want dan verliest de staat miljarden aan boetes en word ons zowel door de staat als de garagisten geen onnodig geld meer uit de buidels gejaagd.
 
Bovenaan Onderaan