Ach mijn eerste peugeot waar ik in reed was een Expert van de firma waar ik toen werkte.
Kwam uit een H100 van Hyunday , dus tsja was een perfecte wagen toendertijd en we zijn er toen ook mee naar Noorwegen de eerste keer geweest en in bagageruimte paste toen net ons opblaas luchtbed..
Daarna naar een andere werkgever overgestapt en op dat moment geen bedrijfswagen, dus de R1100RT moest er uit en hiervan een Peugeot 206 van gekocht als eerste wagen privé
En op stoel na had ik weinig aan te merken aan deze wagen, tot de eerste servicebeurt er was....schrok me kapot van het bedrag wat ik toen kwijt was...
Uiteindelijk was de wagen toch te klein en dacht ruil hem in voor een SW versie... maar nogmaals een beroerte gekregen van de inruilprijs en wat ik mocht bijbetalen...
Toen ik zaak uitliep kreeg ik een bod van 500 gulden meer, tsja toen ben ik helemaal hard lachend weggelopen..
En naar huis rijdend kwam ik langs de Skoda dealer en was er al ruimschoots voorbij dat ik dacht waarom ga ik daar niet eens kijken ?
Op de zaak hadden we toen ook enkele O1 rijden met een paar al op 300K zonder veel problemen..
Dus omgekeerd en kreeg uiteindelijk stukken meer voor mijn 206 bij de skoda dealer dan de peus dealer wilde geven.
En een uurtje erna liep ik met een offerte voor een Fabia1combi 1,4 de deur uit die ik 2 weken daarna getekend heb en 3 maanden erna kon ophalen...
En tsja hierna toch steeds bij Skoda blijven hangen, dit vanwege de openheid van de dealer en de bedragen die ik moest bijbetalen op nieuwe wagen en inruil van de wagen die ik op dat moment reed.
En als ik nu de nieuwe 308 zie met zijn tanden, dan denk ik tsja mooie wagen kwa uiterlijk maarrrrrrr......
noem het geen vertrouwen in de dealer bij ons in de buurt
Dus tsja toch één van de redenen dat ik bij Skoda blijf, ondanks dat ik bij inruil Yeti ook nog heb gekeken bij de Mazda...
Maar tsja het bedrag wat ik neer moest gaan leggen was me toch weer teveel tov de Fabia die ik nu heb.