Peugeot 508 SW - Skoda Superb Combi - Dubbeltest

JeSko

Forumguru
Als ex Peugeot rijder kan ik enkel maar zeggen dat het merk een enorme inhaalbeweging heeft gemaakt, hun designs springen er echt uit dezer dagen. Topauto's:thumbsup: de new 308 was daar de kentering in en ik ben blij dat ik die heb mogen rijden.

De Peugeot heeft duidelijk een streep voor qua design en originaliteit, maar de Skoda straalt eveneens een bepaalde luxe uit, alleen wat ingetogener. Beide gewoon topbakken imo.:pardon:

508 vind ik mooier, maar ik zou toch voor de Superb gaan. Gewoon meer auto voor je geld.


De 508 Sedan is pas een schoonheid, zeker met de zwart getinte achterlichten en dat aflopende kontje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cordoba

Forumguru
De huidige Peugeots zijn niet lelijk om te zien, maar ze hebben wel gigantisch veel nodig om een beetje bagageruimte te creëren. Die 508 is qua bagageruimte vergelijkbaar met een Fabia!
 

casejunky

Forumguru
Snap wel dat veel mensen de nieuwe Peugeot 508 waarderen, het heeft iets herkenbaars.

Net als de nieuwere megan, het is gewoon een kopie van de vw passat. Ja ik maak hier geen vrienden mee, maar de uitstraling van de Franse auto's is steeds meer naar de Duitse degelijk getrokken.
 

larsy

Forumguru
Voor mij :
-Koffer: klein
-plaats achter : Niet oké
Het Stuur is gewoon dom !
-Looks : (schoon van ver ,maar ver van schoon)

Kwaliteit / Afwerking die ken ik al van Franse auto’s :maakmegek:
Hier zal dus nooit een fr. auto binne komen .

(Hier in België gaan die wagens ook niet lang mee ... na 10jaar zie je ze bijna “niet” meer rijden,
Daar waar je vw’s ,Skoda’s .. van zo ruim 20jaar nog vlot ziet rijden)

Zelfs die oostblokkers die hier komen werken rijden allemaal met skoda en vw .
(Heel soms eens met een nieuwe Dacia )
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@casejunky

Sorry maar daar kan ik me totaal niet in vinden, jarenlang is er op Franse (Peugeot) auto's gevit geweest, en nu ze de ene mooie auto na de andere maken is het plots omdat ze er "Duits" uitzien? Peugeot lijkt in niks Duits qua design, zowel qua interieur als exterieur niet, Audi en BMW zien er al 10 jaar hetzelfde uit, enkel Benz heeft een positieve ontwikkeling doorgemaakt qua design. Nu Peugeot komt piepen als uitdager in het hogere segment is het op conto van de Duitsers te schrijven doordat Peugeot zogezegd de Duitse stijl volgt? Het Interieur van de Peugeot staat qua design momenteel voor op de rest, en het exterieur is echt wel wat anders dan een Passat, en dat alles heeft niks met Duitse invloed of inspiratie te maken.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@larsy

Sorry maar dat is onzin, Peugeot kampeert lekker op plek drie in de lijst van populairste automerken in België, achter VW en Renault, ze zijn zeer sterk vertegenwoordigd in België. En kijk maar eens hoeveel oudere generaties Peugeot er rond rijden, je kan de bocht niet uitkomen zonder een 308, 307 of 207 of 100 serietje te zien die ouder zijn dan 10 jaar.

Kwaliteit en afwerking is in de nieuwe modellen gewoon goed, in een Skoda kraakt ook vanalles, en ook Skoda en andere Duitse of door Duitsers beheerde merken kennen hun kwaliteits issues en huisziektes ( zoek hier maar eens op - producteigenschap - menig forum lid hun haren gaan hier al meteen van omhoog staan. Mijn vorige New 308 van 2016 was gewoon een degelijke auto, met zachte en gedempte materialen hoog en in het midden van de cockpit, en vanonder cheap plastic, idem zoals in jouw en mijn S2 en S3.
 
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
@WhiteSuperB
Ieder zijn gedacht .:thumbsup:

Maar in dit segment van wagens.

Je moet dan het vorig model 508 sw (van 2016) maar eens tellen op 1 rit
En dan het aantal Octavia s van 2016 op die rit .

Ik heb zelf eens gewerkt aan zo een 508sw
Dan is de VAG groep toch veel beter van kwaliteit bv: koelwater bakje is van dun flesjes plastic en de afdekplaat gewoon dun stukje stof isolatie enzzz... ) heb toch moete lachen met mijn goede collega .... die het nu ook ziet en snapt .

Alleen een berlingo scoort wel goed bij ons.
(Niet dat ik dit zou kopen , zou eerder een vw caddy nemen )
 
Laatst bewerkt:

Mettes

Forumguru
@larsy: Sinds twee jaar rij ik professioneel een Peugeot.
Eerst de 308 SW ,nu de gefacelifte 308 SW (ditmaal in Allure versie).
Wat betreft de kritiek omtrent het stuur, had ik vroeger ook vooroordelen.
Ik moet echter toegeven dat dit zeer snel went en ik momenteel niet meer zonder de i-cockpit wil.
Deze opstelling werkt echt goed.
Daar het een lease-wagen is ,is mijn huidige wagen een 1.5 hdi.
Qua vermogen ontplooiing en max vermogen ,kan de VW 1.6 tdi hier een puntje aan zuigen.
Ik wil enkel maar zeggen dat het echt niet zo een kommer en kwel is om mee te rijden.
Dit voor iemand die sinds 1995 enkel met wagens van de VW-stal heeft gereden.
 

JeSko

Forumguru
@larsy

Waarom vergelijk je nu de 508 met de Octavia? De 508 moet je vergelijken met de SuperB, zowel S2's als de 508 van rond 2015-2016 zie je gewoon beide veel rijden, een Octavia moet je naast de 308 zetten, en de 308 hatchback zie je veeeeeeel meer rijden in BE dan de Octavia hatch, de 308 SW zie je net als de Octavia Combi enorm veel rijden. Dus dat klopt echt niet wat je zegt.

Ik heb jaren PUG gereden, nooit problemen met gehad, Garage en service top, auto's deden altijd wat ze moesten doen, in mijn familie en vriendekring ken ik zoveel mensen die jarenlang Peugeot hebben gereden die daar allen tevreden tot zeer tevreden van waren:pardon:

Waarom dan naar Skoda gegaan? Meer auto voor je geld qua ruimte, en men S2 rijd vlotter lange km's dan men Peugeot's, maar Peugeot is geen troep, al jaren niet meer.

Ieder uiteraard zijn mening, maar bij jouw zit de afgunst naar Peugeot toch wel diep merk ik.
 

larsy

Forumguru
Ja heel diep:jaja:
:angry: Bij fr auto’s

Hier hebbe we ook een lease Citroën cactus 2019 model HDI

Alles is slecht aan de wagen
-Camera slechter beeld
- stoelen slechter
-radio problemen
-Nu 25000 km was het koelwater helemaal weg !!!
- enzzz ...
Goed dat het onze wagen niet is .

in het filmpje van die test van de nieuwe 508sw kon ik zelfde functie s logos zien in het menu zoals in onze Citroën ... dus verwacht dezelfde bugs.

Ik vin dat ze hun 508 wille vergelijken met een hoger segment
maar je ziet zelf dat het een kleinere wagen is (in het filmpje) niet .
eerder de Octavia ...
Volgens mij heb je zelfs nog meer plaats in de Octavia.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@larsy

De Cactus is een heel slechte auto, das algemeen geweten, alsof je in een zweverige Sofa rijd. Die auto is ook zo goedkoop mogelijk gemaakt, kosten nieuw ook amper wat.

Het infotainment systeem is inderdaad idem, dat is van PSA, maar er zitten genoeg bugs in andere infotainment systemen van talloze merken hoor, dat is echt niet aan Franse wagens gebonden ofzo.

Kan zijn dat je in een Octavia meer plek hebt, je hebt ook meer plek in een Octavia dan in een Benz C en E klasse, of een A4 of A6, Skoda is qua volume uitzonderlijk, ook dat is algemeen geweten.
 
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
De familie uitstapjes doen we niet in de cactus:mad:”stresss” ook al kost dit 0,0 !!!


Dus
Als ik mijn zoon van 2 wil entertainen
Zit ik ook lekker op die achterbank ...
Zaaalig ( en heb dus soms wel eens een chauffeur)
:pardon:


De oude modellen van Peugeot kan ik wel smaken maar dat is 80-90 jare
205 gti 309 gti
Of een Renault turbo / 2
Dan stopt het voor mij wel.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@hemi24

@EdK doelde op @larsy , dus jij doelt op @larsy maar je bedoelt eigenlijk mij, en neen ik heb geen lange tenen wat Peugeot betreft, maar ik zal het niet nalaten om tegen de stroom in te gaan als ik geloof dat het anders is. Ik heb een probleem met vooroordelen, of mensen die niet open staan voor verandering in hun hoofd. Zeker een Skoda rijder zou beter moeten weten, anders zou ano 2019 niemand Skoda rijden... Als je me begrijpt. Skoda is het bewijs dat dingen kunnen veranderen in het positieve van de zin, waarom zouden Peugeot's en in het geheel, Franse auto's, dan niet hetzelfde pad kunnen bewandelen?

Einde betoog. Leven en laten leven jongens.
 
Bovenaan Onderaan