Subwoofer Fabia2

Hoi,

Waarschijnlijk staat dit wel verspreid in meerdere draadjes maar goed.

Ik wil graag een subwoeffer:923: in mijn Fab2 inbouwen. Ik heb een aantal vraagjes.
- Kan ik deze parallel aan de achterboksen aansluiten? Of moet dit via de Dance?
- Moet voor de subwoofer nog een versterker?
- Condensator?
- Waar haal ik de stroom vandaan--> Accu? Of via de radio?
- Is het evt mogelijk om de front boxen te vervangen voor andere?

Is dit iets? http://www.pimtensen.nl/offer_details.php?uid=75

Alvast erg bedankt!

Hoi,

Waarschijnlijk staat dit wel verspreid in meerdere draadjes maar goed.

Ik wil graag een subwoeffer:923: in mijn Fab2 inbouwen. Ik heb een aantal vraagjes.
- Kan ik deze parallel aan de achterboksen aansluiten? Of moet dit via de Dance?
- Moet voor de subwoofer nog een versterker?
- Condensator?
- Waar haal ik de stroom vandaan--> Accu? Of via de radio?
- Is het evt mogelijk om de front boxen te vervangen voor andere?

Is dit iets? http://www.pimtensen.nl/offer_details.php?uid=75

Alvast erg bedankt!

- niks parallel aan sluiten op achter speakers moet apparte tulp kalbels leggen naar je versterker.

-subwoofer moet een versterker hebben kan ook zonder maar belabert geluid maakt het alleen maar slechter.

-geen condensator je werkt toch maar met 1 versterker en niet boven de 1500 Watt neem ik aan.

-stroom kabel van je Accu weg halen ( met zekering in de kabel )
ga naar halfords of mediamarkt voor tulp en plus en min kabel voor de versterker en remote.
(plus kabel hangt van je vermogen van je versterker af voor jou lijkt 5 mm wel genoeg en een zekering van 30 Ampere min zelfde diameter en min kan je achter weg halen bij je gordel bevesteging kaal schuuren tot kaal plaat en dan gewoon weer vast zetten)

-dat is zeker mogelijk door een compo set. dan wel hopen dat je een beetje handig bent...

-remote weg halen bij je geschakelde plus van je radio. en op je versterker aan sluiten voor het in en uitschakelen.

-heb je een radio met tulp uitgangen minstens 2.

- Als ik jou was en je wilt niet DB drags mee doen lekker dat setje nemen heb je goed geluid tegen weinig geld en meteen helemaal compleet.

-je mag mijn set ook wel kopen maar die kost wel wat meer en heb je wel een condesator nodig die trekt te veel stroom weg (condesator is een soort batterij die heel snel stroom uit kan lever voor als je sub een diepe of lange bass moet geven met veel vermogen ( Watt's )
dat die dan die stroom stoot geeft ( Accu is 9 van de 10 keer te licht ) en je condesator is binnen 1 a 2 sec weer op geladen )

-Als je net wat meer wilt kan je ook deze nemen. http://www.pimtensen.nl/offer_details.php?uid=60
zal zeker goed klinken.

-Het licht er ook nog aan of je op 4 ohm of op 2 ohm of zelfs op 1 ohm speelt meeste en het makkelijkst en goedkoopst is 4 ohm zelf speel ik op
1 ohm maar daar gaat meer geld in zitten en moelijker aansluiten enzo enzo.

hoop dat je er wat aan hebt.....

gr jeroen

Hoi Jeroen,

Super bedankt!

Hier kom ik zeker een stuk verder mee!

Ik heb laatst zelf een parrot ck3100 ingebouwd.

Nou is het probleem dat ik achterop de radio geen tulpjes gezien heb, wat kan ik dan doen?

Geschakelde plus is ook een probleem via de radio, heb voor de Parrot een geschakelde plus vanuit de zekeringenkast getrokken, kan ik die ook gebruiken?

Hiermee heeft wel iemand me geholpen hoor ;) Ben zelf wel een leek maar heb er wel interesse voor dus als ik er toezet weet ik dat het me zeker moet lukken.

Super bedankt alvast.

Hoi Jeroen,

Super bedankt!

Hier kom ik zeker een stuk verder mee!

Ik heb laatst zelf een parrot ck3100 ingebouwd.

Nou is het probleem dat ik achterop de radio geen tulpjes gezien heb, wat kan ik dan doen?

Geschakelde plus is ook een probleem via de radio, heb voor de Parrot een geschakelde plus vanuit de zekeringenkast getrokken, kan ik die ook gebruiken?

Hiermee heeft wel iemand me geholpen hoor ;) Ben zelf wel een leek maar heb er wel interesse voor dus als ik er toezet weet ik dat het me zeker moet lukken.

Super bedankt alvast.

- daar kan je ook zeker je geschakelde plus weg halen.

-kijk der is een manier om het om te bouwen dat je wel tulp kabels kan aansluiten maar daar moet je wel kijk op hebben en weten wat je doet.
makelijkste is gewoon een andere radio halen.

-iedereen begind als leek he :1819: dus dat maakt niet uit als je maar wilt dan kom je al een heel end en anders weet niet waar je vandaan komt wil je wel een keer helpen anders.

gr jeroen

Eeej super bedankt weer man!
Thanks voor het aanbod, ik laat het je weten als ik er gebruik van wil maken. Woon overigens in den Bosch

Psioneer

Actief lid
Van het budget heb ik geen idee. Maar Rockford heeft een device (3Sixty) twee modellen) waarmee je de speaker uitgang kunt gebruiken om uiteindelijk tulp in je versterker te kunnen steken.
2 of 1 Ohm aansturen is op zich niet zo lastig maar je moet er van tevoren over nadenken omdat je dan een DVC (dual voice coil) woofer nodig hebt of twee 4 Ohms woofers. Er zijn meer mogelijkheden maar dit is een leuk begin.
De 3Sixty is een signaal processor waar je een volledige actieve installatie omheen kunt bouwen. Dit betekent dat je na de inbouw van je sub ook kunt uitbreiden naar versterkte aansturing van je front- en eventueel rearsetje. En reken maar dat je daar uiteindelijk naartoe wil als je eenmaal aan custom audio gaat beginnen.
Ik heb ervaring met het bouwen van wedstrijdauto's voor sound quality contests. Dus als je meer wil weten hoor ik het wel.

Groeten,

Psioneer

Ps: Mijn motto is: het leven begint pas bij 4Kw! En dat geldt dan voor SQ. DB drag is een hele andere tak van sport.

Ik ga het allemaal in mijn achterhoofd stoppen en alles eens allemaal goed bekijken. Thanks voor the support!!

Kirsten

Senior Member
Caliber heeft ook van dit soort kastjes (E20,- ongeveer).
Ik zit ook nog te kijken hoe het ingebouwd kan worden, heb alleen nog geen oplossing gevonden voor het wegwerken van de kabels.

Psioneer

Actief lid
Caliber is van een heel ander kaliber. Voor die 20 euri heb je een doosje waar aan de ene kant een speaker ingang zit en aan de andere kant een tulp uitgang. Technisch gezien is het een verzwakker van een hoogvermogen signaal naar een laagvermogen signaal. Sorry Kirsten, maar dit is voor de echte amateur. Als geluidskwaliteit niet je hoogste doel is maar gewoon meer volume (door versterking) is dit de weg die gevolgd kan worden.
De 3Sixty-1 van RF (Alpine heeft overigens ook een dergelijk apparaat) is een digitale signaal processor die bedoeld is om after market audio apparatuur naadloos aan te sluiten op de factory audio toestellen (lees Dance, Stream, Nexus, Columbus...). De specs vind je hier: http://www.rockfordfosgate.com/products/product_compare.asp?cat_id=1&locale=en_US&comp=(106187).
Er zit onder andere een 30 kanaals equalizer, actieve instelbare crossover, 6 high voltage uitgangen... in.
Het idee is, zoals ik al zei, dat je hiermee je standaard radio kunt gebruiken om toch een kwalitatief geluid of zelf high end in je auto te verwezenlijken ook al is je standaard radio nog zo slecht.
Bovendien kun je het op deze manier stap voor stap opbouwen door te beginnen met één component, bijvoorbeeld eerst je front set versterken of eerst een sub toevoegen.

Nee, ik ben geen vertegenwoordiger van RF, zelfs geen fan (verre van). Maar dit apparaat is wel een heel goed begin.

Groeten,

Psioneer

Bovenaan Onderaan