Arme Skoda!

JeSko

Forumguru
Vandaag de Skoda eens binnenste buiten gekeerd, en dan kom je wel wat tegen, ik gok zo dat de vorige eigenaars boeren of gewoon heel onhygiënische mensen zijn.

- Vloermatten zijn nooit gestofzuigd geweest, het zand en stof bleef maar komen, uitkloppen, stofzuigen, uitkloppen, stofzuigen, een 5 minuten per mat en nog bleef er stof en zand uitkomen --> gelijk een set nieuwe besteld, deze zijn afgeleefd en nooit behandeld zoals het moet.

- Tussen de scharnieren van de deuren, inhammen van de koffer, en opbergruimtes in de deuren zat overal hooi of stro, en een massa gelig stof.

- Een halve boom aan bladeren uit de motorbaai gevist.

- Olie achtige vlekken op het vloertapijt in de koffer.

- het afschermdoek voor de koffer heb ik gelijk weggegooid, zat vol verfspatten. Niet meer te redden.

Etc etc.

Ik ga sowieso veel dingen moeten bestellen om het interieur terug naar mijn "properheidsstandaard" te brengen, ik begrijp niet dat je een auto die je nieuw 27k heeft gekost ( of welke auto dan ook ) zo verwaarloosd:mad:.

Maar goed, ik ga deze wagen nu verzorgen zoals het hoort:thumbsup:


Hier enkele voor en na foto's, niet alles kunnen fotograferen, daar had ik door de grootte van dit karwei de tijd niet voor. De eerste 4-5 foto's zijn de vuile, daarna de "cleane". Al zag hij er veel vuiler uit dan de foto's doen uitschijnen, buitenkant van de wagen heb ik "snel" gedaan, daar ik de juiste producten nog niet tot mijn beschikking heb. Mijn zoontje is alvast verliefd op de Witte Skood:jaja:
 

Bijlagen

  • PhotoPictureResizer_191008_204349539_crop_2930x1293.jpg
    PhotoPictureResizer_191008_204349539_crop_2930x1293.jpg
    1 MB · Weergaven: 317
  • PhotoPictureResizer_191008_204503471_crop_1882x1625.jpg
    PhotoPictureResizer_191008_204503471_crop_1882x1625.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 330
  • PhotoPictureResizer_191008_202619149_crop_2419x2720.jpg
    PhotoPictureResizer_191008_202619149_crop_2419x2720.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 311
  • PhotoPictureResizer_191008_204629152_crop_2043x1925.jpg
    PhotoPictureResizer_191008_204629152_crop_2043x1925.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 325
  • PhotoPictureResizer_191008_202636169_crop_2683x1810.jpg
    PhotoPictureResizer_191008_202636169_crop_2683x1810.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 328
  • PhotoPictureResizer_191008_205548979_crop_2265x1682.jpg
    PhotoPictureResizer_191008_205548979_crop_2265x1682.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 319
  • PhotoPictureResizer_191008_205526045_crop_2269x1667.jpg
    PhotoPictureResizer_191008_205526045_crop_2269x1667.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 315
  • PhotoPictureResizer_191008_202812148_crop_3378x2213.jpg
    PhotoPictureResizer_191008_202812148_crop_3378x2213.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 326
  • PhotoPictureResizer_191008_202842727_crop_3629x2374.jpg
    PhotoPictureResizer_191008_202842727_crop_3629x2374.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 265
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
lekker bezig geweest!

je moet beetje door het vuil heen kunnen kijken om in te kunnen schatten of iets acceptabel is voor een koop.

Als ik dit zou zien zou ik auto niet eens kopen
(ik weet ook dat mijn standaard vrij hoog ligt als detailer)
 

JeSko

Forumguru
@Jee13

Bedankt man! Idd hard bezig geweest maar ik ben er nog lang niet.

En normaal zou ik hier ook op afknappen, maar 12.500 gekeurd en met één jaar garantie... Dat ging ik nooit laten passeren. Ik krijg hem ( hopelijk) wel weer op het niveau waar hij thuishoort:thumbsup::D
 

VAG-man

Forumguru
Komt mij allemaal bekend voor. Die van mij zat ook nog onder de swirls. Vooral het dak en de motorkap. 3x met de poetsmachine overheen geweest voor een goed resultaat.
 

JeSko

Forumguru
Komt mij allemaal bekend voor. Die van mij zat ook nog onder de swirls. Vooral het dak en de motorkap. 3x met de poetsmachine overheen geweest voor een goed resultaat.

Je moet er soms wat voor over hebben:pardon:jammer dat zoveel mensen hun auto niet behandelen zoals het hoort:arghh: top dat je jouw auto weer goed hebt gekregen! Ik heb alvast nog wat werk:tegek:
 

EdK

Forumguru
Ach als ik het zo zie en lees dan woonde de vorige eigenaar in een gebied met veel land en modder en weinig asfalt.
En tsja dan krijg je erg snel een wagen die er zo ( en nog erger ) gaat uitzien.
Zie dat zelf met mijn bedrijfswagen, ook vaak met modderschoenen / laarzen ff gauw de wagen in en dan is de mat en de rest gauw vervuilt.
En kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit zeer moeilijk verwijderbaar is in vele gevallen.
Als er bv natte modder op het kunststof komt en je verwijderd het al meteen zoveel mogelijk, dan is het nog niet weg.
En dan kun je naderhand met een natte lap en borstel aan de gang gaan, maar dan nog blijft er één en ander achter.
Rubber matten maken wij op zaak tegenwoordig met de hogedruk maar schoon , maar ja met een hogedruk de binnenzijde van je wagen doen is niet echt een optie...



Maar als je een wagen koopt dan had ik toch wel verwacht dat dedealer hem in iedergeval schoon had afgeleverd ....?
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Ik woon zelf ook op het platteland, maar ik heb enorm strenge regels wat betreft wie en hoe mensen in mijn auto's mogen, het is vreselijk dat je zulke vlekken er niet meer uitkrijgt en daar ben ik dan ook als de dood voor. Dat zoiets per ongeluk gaat snap ik best, maar deze auto was echt niet verzorgd, een beetje kan je er toch wel naar kijken vind ik, en dat was niet gebeurd.

Ja dat vond ik ook best schandelijk, eerst zag de wagen er nog erger uit, dus zijn ze er eens snel door gegaan, maar dan echt heel snel, normaal had ik er wat van gezegd maar ik was uiteindelijk gewoon blij dat ik er weg kon met de auto en ik poets een gekochte auto toch meteen goed uit naar mijn eigen standaard.
 

leon-cupra

Forumguru
Heeft de garage de wagen dan niet deftig gekuist? Is toch ook geen reclame voor hem.
Ik verkoop in bijberoep wat wagens, onlangs een wagen aangekocht met 950km. Toen de wagen op de oprit stond, volledig gekuist zodat er niet 1 vuiltje in de wagen lag. Is toch normaal dat je een nette wagen aanbiedt.:arghh:
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Heel vluchtig, totaal niet hoe je het moet doen imo, zeker niet als proffesioneel verkoper. Die man staat alleen in de zaak met zijn vader, ze doen alleen banden en onderhoud van wagens normaal. Ik ben sowieso niet van plan daar nog ooit iets te kopen of te laten doen.
 

leon-cupra

Forumguru
Natuurlijk, de meeste hier op het forum zijn liefhebbers die iets meer zorg dragen voor hun wagen dan de gemiddelde eigenaar.
Als ik naar mijn partner zie, absoluut geen liefhebber, dan maakt het haar ook niet uit of de wagen een stort vanbinnen is of niet.
Dus voor al diegene was jouw wagen wss voldoende proper :arghh:

Maar als handelaar vind ik het ook niet kunnen dat een wagen er zo bij staat. Uiteindelijk verkoop je wel iets wat veel geld kost. En de eerste indruk bij een koper is dan ook zeer belangrijk.
 

EdK

Forumguru
Heel vluchtig, totaal niet hoe je het moet doen imo, zeker niet als proffesioneel verkoper. Die man staat alleen in de zaak met zijn vader, ze doen alleen banden en onderhoud van wagens normaal.
Dat is in principe geen excuus, vele bedrijven besteden dit werk uit aan bedrijfjes die er hun werk van hebben gemaakt.
Maar ook dan nog is het maar net bij welk bedrijf je bent geweest, want ook daar zit wel degelijk verschil in.

We hebben ooit een collega gehad die zijn vriendin een hondenuitlaat centrum had.
Die ging wel met de wagen van collega ( bedrijfswagen ) met de honden naar het strand en die beesten gingen er dan weer nat in.
Man die wagen die meurde ...... ( stinken ) , affijn collega ging naar andere werkgever en wagen kwam vrij.
Niemand wilde in die wagen rijden vanwege de stank, dus auto ging naar een cleaner !
Tsja kwam wel schoon terug maar stonk nog steeds !
Is uiteindelijk 3x terug geweest en de bekleding is meen ik al die keren 2x gereinigd voor de stank er echt uit was.

De laatste keer dat hij nar cleaner ging was een ander bedrijf die wel wat duurder was maar zijn werk serieus nam en het dus uiteindelijk wel voor elkaar heeft gekregen.
Maar ondanks dat wilde niemand meer in die wagen rijden en is hij in de verkoop gegaan zonder luchtjes...
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Neen dat denk ik niet, de reden dat deze Skoda zo goedkoop was was toch vooral door de vele kleine lakschades, de helemaal kapotte velgen, en het niet verzorgde interieur, anders rijd je geen Elegance SuperB onder de 80.000 km voor 12.500 gekeurd. Maar ik kan daar voorbij zien, dit is niks wat ik niet kan maken of verhelpen, de motor en mechaniek zijn nog gewoon goed. Dat is het belangrijkste. En de garantie heb ik hopelijk niet nodig, anders moet ik wel terug natuurlijk, maar als het effe kan liever niet.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Maar als handelaar vind ik het ook niet kunnen dat een wagen er zo bij staat. Uiteindelijk verkoop je wel iets wat veel geld kost.
Maar aan de andere kant als je er doorheen kunt kijken kun je wel een goede wagen kopen en er nog wat euro's vanaf praten mbt punt van schoonmaken.
Dus in dit geval vraagprijs 12,5K en zeggentegen verkoper van tsja maar hij ziet er niet uit dus ik bied je 11,5K
want ik ben wel ff 2 dagen bezig om die wagen weer in showroomstaat te krijgen....:pieker:

Nee heb je en JA kun je krijgen in zo'n geval........... misschien echt hollands hoor ??
 

leon-cupra

Forumguru
@EdK de meeste van die bedrijfjes kan je beter mijden als handelaar. Toen ik nog autoverkoper was, was er ook zo een wasbedrijf. Lekker goedkoop voor mijn werkgever maar hoe zij een nieuwe wagen klaar maakte ....:sterretjes:
Als er 10 wagens klaar stonden, gebruikte ze 1 emmer water , max 20 min per wagen, een wkn die absoluut geen liefhebber was en tegen zijn zin er stond ... je kan geloven dat de wagens niet al te best werden gepoetst.
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Klopt het is geen excuus maar goed, haha ongelofelijk, misschien ga ik dat ook maar eens doen, de wagen proffesioneel laten reinigen, kan nooit geen kwaad!
 
Bovenaan Onderaan