H8 mistlampen xenonlook

Hallo,
zijn er hier mensen die hun H8 mistlampen hebben vervangen door xenonlook lampen?

Mijn O3 beschikt over bi-xenon lampen en dan een halogene mistlamp = spuuglelijk!

Ik heb zelf bochtverlichting en heb begrepen dat LED lampen niet werken omdat deze plots aangaan daar deze langzaam aan moeten gaan?

Dus iemand ervaring met xenonlampjes? Ik denk aan Osram / Philips / bepaald huismerk?

Welke zijn aan te raden?
 

Antera

Donateur
Sommige led lampen kunnen dit wel aan. En je moet ze even coderen zodat je geen foutmeldingen krijgt
 

Duijzer

Donateur
Ja hoor, wordt veel gedaan. Wel even coderen. Ik heb ze ook vervangen, maar ik heb volgens mij H16. Bij een RS is dat net anders.
 

innocenti

Forumguru
Ik zou ze vooral uit zetten als bochtenverlichting als je toch gaat programmeren. Zeker met meesturende xenonlampen voegt t niks toe. En ik vind t zielig dat geknipper met bochtenverlichting als je over een rotonde rijdt.
@Antera heeft ze bij mij uit gezet als bochtenverlichting en ze aan gezet als follow me home
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb er halogeenlampen van GP Thunder in gezet, kleurtemperatuur 5700k. Nagenoeg zelfde wit als de LED koplampen en prijstechnisch interessant. Lichtopbrengst wel iets minder maar het verschil is marginaal. Voor mij geen noodzaak voor LED. Een collega had wel LED geplaatst maar ik vond ze verblinden door het strooilicht. LED in een reflectorlamp vind ik persoonlijk een minder goed idee...
 

Smeeuwis

Donateur
Ik zou ze vooral uit zetten als bochtenverlichting als je toch gaat programmeren. Zeker met meesturende xenonlampen voegt t niks toe. En ik vind t zielig dat geknipper met bochtenverlichting als je over een rotonde rijdt.
@Antera heeft ze bij mij uit gezet als bochtenverlichting en ze aan gezet als follow me home

Eens. Ik heb de bochtverlichting ook uit laten zetten. Geen gezicht...
 

brepus13

Forumguru
Ik heb van die Ali xenonlook H8 lampen er al een jaar in zitten... werken nog steeds prima en zonder storing. Ik vind de bochten verlichting wel ok, beetje extra licht is altijd goed. Ik gebruik mijn mistlampen ook voor de ch lh functie om zo de xenon te sparen :-)
 

HarrieSkoda

Forumguru
Mhhh! Ga ik even terugkijken in m’n topic. Wellicht meerdere fittingen mogelijk.

Bochtenverlichting vind ik echt vervelend. Ik zat er aan te denken om ze als DRL te laten fungeren.
CH/LH is er ook leuk voor.

Ach, ieder z’n ding toch..
 

VAG-man

Forumguru
Als je er toch led in gaat zetten bedenk dat per 1 januari 2018 ook de mistlampen een goed lichtbeeld moet hebben bij de APK. Geen goed lichtbeeld van de mistlampen is afkeuring.

Ik was zelf ook al een tijdje op zoek naar witte H8 lampen en was het merk GP Thunder vergeten. Bedankt @Smeeuwis ik ga gelijk een set 6000k bestellen.
 

JeSko

Forumguru
Idd half Xenon half halogeen smoelt niet, had op mijn Peugeot ook halogeen koplampen en LED dagrijverlichting, en dat ziet er niet uit. Als je het kan aanpassen, doen :jaja::thumbsup:
 

coreli

Lid
Als ik kijk naar het gebruik afgelopen jaren van de mistlampen is dat minimaal geweest voor mij . De auto is nu volledig led, alleen de mistlampen zijn halogeen en wil dat graag aanpassen.

Dus mochten er alternatieven zijn dan hoor ik dat graag
 
Bovenaan Onderaan