Monteren telefoonhouder

kwillems

Donateur
image_8477_jpg_resized_526_360_1_255_255_255_x.jpg
Bij broditcenter.nl kocht ik deze universele mount (15 mm V2). Die wil ik naast de Columbus monteren en vervolgens moet er dan een Brodit-houder op komen (mits ik een exemplaar kan vinden die met mijn hoesje overweg kan).

Volgens mij heeft een aantal van jullie deze mount ook (als ik mij goed herinner o.a. @Mistraller)
Mijn vraag is: Hoe zet ik deze mount vast? Gewoon met zo'n spatel er tussen wurmen? En zit het dan voldoende vast en gaat er niks kapot? Moet ik verder nog ergens op letten?

Ik wilde het spul van spanning voorzien door mijn Floveme magneetkabeltje te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
In mijn Fabia I had ik een vergelijkbare mount. Als ik het me goed herinner moest de radio er uit om de mount op zijn plaats te krijgen, en ik dacht dat ie dan ook nog met 1 of 2 schroefjes vastzat.
 

kwillems

Donateur
Dank je @Cordoba Ik zie hoe het werkt !

Met zo'n "T10057 release tool" in die vier sleufjes de Columbus losklikken en er dan voorzichtig uitschuiven. Wat een zee van ruimte trouwens achter dat scherm! Ik heb het weer even teruggezet, omdat het nu donker is en ik niet verder kan. Volgend weekend ga ik ermee aan de slag en dan zal ik wat foto's maken, zodat anderen er ook iets aan kunnen hebben.

Dinsdag krijg ik een nieuwe telefoon op het werk, een Samsung S10. Dan kan ik opmeten hoe dik die met het hoesje wordt en welke houder daarvoor vervolgens geschikt is.

Verder ga ik ondertussen ook nog een nieuw setje T10057 release tools aanschaffen ergens, want die twee van mij zijn van inferieure kwaliteit en buigen alle kanten op ontdekte ik.
 
Laatst bewerkt:

kwillems

Donateur
Nee hoor, ik kan er zo prima bij en ook goed lezen wat er op het scherm staat.
Ik heb uiteindijk voor deze houder , - de Gripper 2 - , gekozen, omdat ik daar het toestel gewoon in kan gooien; het zit dan gelijk stevig vast. De 'armen' en 'benen' van dat ding zijn namelijk met foam bekleed.
Verder kan deze houder prima met hoesjes overweg.
 
Laatst bewerkt:
Het eindresultaat.
Ik zal proberen er binnenkort een handleiding over te schrijven.

En? Handleiding al af? :D

Nee, zonder gekheid, denk dat ik dit wel kan zonder uitgebreide handleiding, maar heb nog wel een paar vraagjes voor ik deze houder zelf in mijn Octaaf ga installeren.

Zit de universele mount achter het scherm bijvoorbeeld nog ergens met een schroefje oid vast, of is zit het zo stevig klem tussen het Columbus scherm en dashboard dat dit niet nodig is? En 2e vraagje: Hoe heb je de gripper op de mountingplate bevestigd? Heb je hiervoor zo'n montageplaatje gebruikt (https://www.broditcenter.nl/alternatieven/hr-richter/hr-richter-richter-adapter-male-schroef.html), of heb je dit anders opgelost?

Ik hoop dat je hier antwoord op wilt geven, dan kan ik één en ander snel bestellen voordat de snelheid op de snelwegen omlaag gaat (iets met flitsmeister enzo... :mad:)
 

kwillems

Donateur
Ik zou nog iets doen: een handleiding schrijven. <edit>Een eerste versie stond hier.</edit>

Het zou fijn zijn als een paar mensen hem reviewen. Reacties ontvang ik graag als DM.
Daarna zal ik vragen of hij aan de bibliotheek kan worden toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:

Brokkie

Forumguru
Ik zou nog iets doen: een handleiding schrijven. Een eerste versie staat hier.

Het zou fijn zijn als een paar mensen hem reviewen. Reacties ontvang ik graag als DM.
Daarna zal ik vragen of hij aan de bibliotheek kan worden toegevoegd.
Netjes, niets meer aan doen! Heel helder, mooie foto's.

Zelf ga ik misschien de Brodit 855293 ProClip proberen. Voor de Karoq vind ik die best aardig (en makkelijk monteren!).
 

kwillems

Donateur
Dank allen voor de input!
De handleiding heb ik inmiddels gecommit naar de bibliotheek. Het linkje hierboven is dus niet meer nodig en werkt daarom niet meer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan