Trekhaak komt niet naar buiten!

Vacaro

Senior Member
Willen we vandaag om 22u vertrekken voor een weekje Frankrijk, weekend hondeshow en karaktertesten!
Om 19u caravan willen aanpikken en klaarzetten zodat ik nog kan douchen voor vertrek om dan om 22u te vertrekken!

Helaas trekhaak denkt er anders over, geen licht in de schakelaar en ook niet knipperen en trekhaak beweegt niet en blijft in zijn stulpje zitten!
Vorige week nog test met caravan gedaan en alles werkte nog perfect, begin deze week Kodiaq naar garage gedaan om een hondenrek te laten plaatsen. Sindsdien trekhaak niet meer getest en vandaag weigerde deze dienst. Skoda assistance gebeld en hebben proberen te helpen via telefoon en handleiding op hun scherm maar zonder resultaat, konden ook geen mekanieker sturen vermits ik niet immobiel ben, auto rijdt nog zonder schade te veroorzaken.
Morgenvroeg om 7u30 dus naar garage en hopelijk kunnen we alsnog vertrekken, vervangwagen is niet evident, caravan 1300kg en auto moet groot genoeg zijn om 2honden van 35kilo en bagage voor een week mee te nemen en is naar buitenland!!
 

Japanese Power

Donateur
In heb regelmatig dat de trekhaak niet naar buiten komt. Je hoort het elektrische deel wel even een puls geven maar hij blijft op z’n plek zitten. Nog een keer en dan even handje helpen en dan komt hij naar buiten. Is in basis niet de bedoeling maar er gaat natuurlijk ook veel vuil inzitten. Maar goed. Ik ga er vanuit dat je dit zelf ook wel geprobeerd zult hebben. Succes!
 

Vacaro

Senior Member
Doordat er in de schakelaar geen lichtje brand of niet knippert bij activeren, concludeer ik dat deze geen stroom krijgt en de trekhaak dus ook niet kan reageren.
Heb gezocht naar een oplossing om elektrisch te omzeilen en de trekhaak er manueel uit te krijgen, zodanig dat we toch nog konden vertrekken, en de haak er dan maar een weekje blijft uithangen, maar dit is blijkbaar niet voorzien! Morgenvroeg weet ik waarschijnlijk meer!
 

Japanese Power

Donateur
Klopt, in de schakelaar/hendel hoort een kleine beetje licht te branden zodat je hem in het donker kunt zien. Heb je alle zekeringen al nagekeken?
 

CDK

Forumguru
@Japanese Power, in jouw geval regelmatig even inspuiten met wd40 doet wonderen. Knopje bedienen en tegelijkertijd met de andere in handschoen gehulde hand lichte druk op de kogel uitoefenen en hij komt meteen los.

@Vacaro, zekeringen gecheckt?
 

CDK

Forumguru
Af fabriek elektrisch bediend (die van mij dan).
 
Laatst bewerkt:

hendrik38

Forumguru
Ik vind het geen gezicht een vaste haak. Neem altijd een afneembare of nu dan electrische. Lekker blijven smeren. Kunnen ze vast bij een beurt ook wel.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vind het geen gezicht een vaste haak
Je hebr gelijk: het is eenhaak, geen gezicht.
Ik wil al sinds de vroege jaren '70 niets anders dan een vaste haak. Om de al genoemde redenen - en ook omdat je er altijd op kan vertrouwen.
Er zit immers geen elektriek of mechaniek aan, dus het kan ook niet kapot... :pardon:
 

hemi24

Forumguru
Er kan aan een vaste haak zelf niks kapot, maar anderzijds gaat er ook niets boven montage af-fabriek..!
 

haassie

Forumguru
Kijk uit met WD40 spuiten op/rond de trekhaak. Ik neem aan dat hier bedoeld wordt om het scharnierpunt te smeren, echter als je in het wilde weg gaat spuiten en je raakt de knop dan heeft dit niet zo'n goede werking voor je stabilisatiekoppeling (frictiecups).....dus wel goed richten. Zeker als hij weggeklapt zit...

....voor wat betreft een trekhaak, gewoon een vaste, ziet er mss niet uit, maar doet wel altijd zn werk...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@haassie, haha ja uiteraard niet op de kop van de haak spuiten. Nu is WD40 wel geen smeermiddel, maar de kop moet zo droog mogelijk blijven inderdaad.
 
Bovenaan Onderaan