Octavia verlaging en DCC vragen

Driftwood

Nieuw lid
Beste forum leden,


Ik ben nieuw op dit forum en heb mij in eerste instantie vooral aangemeld om hopelijk van jullie ervaringen en expertises gebruik te mogen maken. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik weer een nieuwe leaseauto mag uitzoeken. Vanwege een verandering van werkgever een jaar geleden rijdt, ik nu nog in een huurauto (Renault Megane) rond maar heb ik inmiddels een akkoord en inlog (Arval) om een keuze te maken.


De Octavia staat, naast b.v. de Golf R-line, ook op mijn shortlist vanwege mijn eigen positieve ervaringen in het verleden. Bij mijn vorige werkgever heb ik de laatste 3 jaren met veel plezier in een Octavia met de, bij veel forumleden, bekende Eibach verlaging rondgereden. Naast dat dit naar mijn mening gewoon fijn rijdt, ziet het er ook nog eens fraai uit.

Nu staat er in de huidige optielijst geen dergelijke verlaging meer en dat brengt mij bij mijn eerste vraag. Weet iemand een dealer, bij voorkeur in Noord-Nederland, die dit op een offerte zou willen zetten (eventueel anders verwoord ;)) en uiteraard zou willen leveren via de LM. Ik heb internet, waaronder dit forum, afgestruind maar kan er zo 1,2,3 niets van vinden naast de "Antera" oplossing wat zo goed als zeker niet door de LM geaccepteerd wordt. De lokale dealer in Groningen gevraagd maar die bieden dit niet aan.


Mijn tweede vraag is of DCC een redelijk alternatief is. Ik lees grotendeels positieve ervaringen over de rijeigenschappen hiervan maar het is mij wat onduidelijk wat de en of er een ook een feitelijke verlaging van toepassing is.(wellicht 10mm?) M.a.w., is het esthetisch ook van toegevoegde waarde. Misschien heb ik onvoldoende gezocht maar ik vind hier maar weinig informatie over zoals b.v. vergelijkende of vergelijkbare foto's van Octavia's met en zonder DCC.

Ik verneem graag jullie reacties
 

spikehome

Forumguru
Op mijn GTI heb ik dcc het zat erop maar ik zal zelf geen 1000 ervoor betalen extra.
Je merkt wel verschil tussen de standen maar zelf rijd ik altijd in comfort modus, dus voor mij heeft het geen nut.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Same here; vind de verschillen haast niet merkbaar. Dacht wel dat het 15 mm lager staat dan zonder.
 

Driftwood

Nieuw lid
Dank. Een aantal mensen is superenthousiast over het systeem maar wellicht is dit meer van toepassing op de Superb. Van deze gebruikers lees je toch wel veel over deinerig weggedrag.
 

Antera

Donateur
Dee verlaging op het DCC onderstel is 15mm met veren. ( standaard zijn ze namelijk met DCC al 15mm verlaagt)
 

Silver

Nieuw lid
Ik heb de dcc uitgebreid getest en vergeleken met mijn oude octavia. In een ander draadje binnenkort mijn verdere bevindingen.
In het kort. De rij eigenschappen vind ik als je wat meer de grens van de auto opzoekt met de verschillende instellingen overduidelijk. Ik ben erg blij met de optie dcc. Met langere of snelle bochten heb je overduidelijk voordeel met sport stand bijv. Langere kuilen in de weg zijn veel rustiger met de comfort stand.
Rij je alleen rustig en groen dan heeft het weinig toegevoegde waarde want dan merk je wat minder.
Hij is/wordt niet 15mm verlaagd met dcc op de octavia. Dit heb ik ook nagevraagd. Dus optisch geen verschil.

Succes met je keuze!
 

Jooo...

Forumguru
Modellen met DCC staan standaard 15mm lager dan de niet DCC uitgevoerde auto's :jaja:

Ik wil eventjes inpikken op dit. Als je nu dcc hebt en je plaatst Eibach pro kit veren. Komt daar dan nog eens -30mm bij of is dit dan -15 op de -15 van de dcc?
 

Driftwood

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb gisteren de bestelling bij de LM gedaan voor de Octavia incl. DCC. Hoewel het geen noodzaak of must was, mede hiervoor gekozen omdat er nog wel enige ruimte in het budget zat. Geen idee wat de levertijd is maar zodra ik in het bezit ben van m'n nieuwe leasebak, zal ik mijn ervaringen delen.
 

Driftwood

Nieuw lid
De zoektocht kan opnieuw beginnen... Gisteren van de LM begrepen dat de Octavia met 2.0tdi (maar ook 1.6) niet meer leverbaar is. Mogelijk vanaf de introductie van de nieuwe Octavia weer maar hier is vooralsnog onvoldoende duidelijkheid over. Vooalsnog bedankt voor de reacties en als een Skoda weer op mijn lijst komt of op de oprit staat, meld ik mij weer.
 
Bovenaan Onderaan