dmfow
Lid
Na een half jaartje vreemd te zijn gegaan met een Mazda 6 Wagen 2.0 Skyactive (2014) ga ik toch weer terug naar een Skoda Octavia. De motor en de automaat van de Mazda is het net niet allemaal. Prachtige auto, maar geen gevoel bij verder helaas...
Dus...ik heb mijn oog laten vallen op een (dealeronderhouden) Octavia RS 2.0 TSI met DSG van eind 2014. 80000 op de teller van de eerste eigenaar.Prachtige auto, full options dus dat is het probleem niet. Ik lees alleen nogal wat spookverhalen over die motor dat er behoorlijk wat problemen mee zijn (geweest). Hoog olieverbruik, zuigers vervangen en andere nachtmerries passeren de revue. Nu begrijp ik wel dat de meeste problemen zijn met de motoren tot 2012. Dus moet ik me zorgen maken of niet? Hebben jullie nog tips hoe ik tijdens de proefrit kan controleren of dit een potentieel rampenblok is of niet?
Zijn er daarnaast nog andere tips en trucs waar ik op moet letten bij de aankoop van deze auto?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!
Dus...ik heb mijn oog laten vallen op een (dealeronderhouden) Octavia RS 2.0 TSI met DSG van eind 2014. 80000 op de teller van de eerste eigenaar.Prachtige auto, full options dus dat is het probleem niet. Ik lees alleen nogal wat spookverhalen over die motor dat er behoorlijk wat problemen mee zijn (geweest). Hoog olieverbruik, zuigers vervangen en andere nachtmerries passeren de revue. Nu begrijp ik wel dat de meeste problemen zijn met de motoren tot 2012. Dus moet ik me zorgen maken of niet? Hebben jullie nog tips hoe ik tijdens de proefrit kan controleren of dit een potentieel rampenblok is of niet?
Zijn er daarnaast nog andere tips en trucs waar ik op moet letten bij de aankoop van deze auto?
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!