Aanschaf Octavia RS 2.0 TSI DSG

Okki

Donateur
Wel een verschil in de afleverpaketten

€ 595 is nogal wat. Dan wordt hij wel gepoetst (anders niet, raar voor zo'n dure 2e hands) en krijg je BOVAG garantie.
De goedkopere variant biedt wettelijke garantie, maar volgens mijis dat bij een BOVAG garage boven de € 5000 toch ook BOVAG garantie?
 

leon-cupra

Forumguru
@hendrik38 , je geeft aan dat de wagen te duur in de markt staat. Mijn inziens staat deze zeker niet te duur in de markt (had mss iets goedkoper gekunnen) Als je ziet wat de wagen in DE kost , 19-20.000euro, tel daar de bpm bij, zijn marge en garantieverzekering en eventuele kosten zoals transport, adiministratiekosten, ... en dan zal je zeker op die 23.000euro uitkomen. Dus te duur? Zeker niet op de nederlandse markt.

Blijkbaar vind de handelaar niet de juiste koper en dan moet je als handelaar soms een beslissing nemen om niets te verdienen en met het vrijgekomen kapitaal andere hopelijk winstgevende wagens te kopen. De handelaar geeft in dit geval gewoon zijn marge op.
En of er nog iets meer uit te halen valt, zal afhangen hoe dringend de wagen weg moet. Sommige handelaars, incluis mezelf, knappen af op klanten die het niet alleen het onderste uit de kan willen halen maar dan ook nog eens de kan erbij willen ... principekwesties ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Wel een verschil in de afleverpaketten

€ 595 is nogal wat. Dan wordt hij wel gepoetst (anders niet, raar voor zo'n dure 2e hands) en krijg je BOVAG garantie.
De goedkopere variant biedt wettelijke garantie, maar volgens mijis dat bij een BOVAG garage boven de € 5000 toch ook BOVAG garantie?
Je vermeldt niet alles : nieuwe APK (kost toch ook wat geld bij jullie), halve tank (toch ook al 35euro), onderhoudsbeurt, mobiliteitsbijstand. Dus 595euro is niet overdreven maar eigenlijk betaal je als consument gewoon hetgeen je anders ook zou moeten betalen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
In Duitsland zijn wat dikker uitgevoerde RS’en te halen voor datzelfde bedrag. Daarom vind ik hem te duur, ook al komen er bij een Duitse import nog allerlei kosten bij.

Aangezien ik het al een tijdje in de gaten houd, merk ik dat de RS PFL flink in prijs aan het dalen is. Zelfs op een scherp geprijsde RS in Duitsland zag ik al dat er ‘zomaar’ €1000,- van de prijs afgehaald wordt. Staan weliswaar ook al wat langer te koop.
 

hendrik38

Forumguru
@leon-cupra, als je de juiste koper niet vindt en de auto al lang te koop staat betekend dat mijn inziens dat hij te duur is. Zo werkt dat volgens mij bij de meeste Hollsnders (niet alle!) die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Zo'n prachtige auto zou al lang een volgend baasje hebben gehad. Ik heb ook net mijn. Auto ingeruild en dan kijken ze tegenwoordig wat de auto in de Duitse markt kost, en dat wordt de inruilprijs (bij 4 dealers nu meegemaakt) De BPM van een 5 jaar oude auto is niet veel meer.
Als je daarnaast sec kijkt, in 5 jaar tijd is van deze auto net de helft afgeschreven. Dat doet een auto veel sneller.
 

leon-cupra

Forumguru
Het is niet 100% correct om een nederlandse prijs te vergelijken met een duitse prijs. Veel importwagens komen net vanuit DE. Je kan moeilijk als handelaar goedkoper verkopen dan je leverancier. Dat je een RS goedkoper in DE kan kopen, tja, dat is al jaar en dag zo. Daarnaast niet iedere koper ziet het zitten om een wagen in DE te halen, heel de administratie van import zelf te regelen en miserie te hebben met garantie. Dus ja, een nederlandse mag iets duurder zijn dan een duitse.

Dat een wagen net wat langer blijft staan, heeft niet altijd te maken met de prijs. Wagen kan de "verkeerde" kleur hebben, een bepaalde optie missen, ... maar het klopt uiteraard wel dat iedere wagen tegen de "juiste" prijs wordt verkocht, wat die ook mogen zijn.

Feit dat dat deze wagen niet zo hard heeft afgeschreven heeft ook te maken met de veranderende markt in DE. Net zoals hier bij ons"in BE, wordt de diesel in DE verketterd. Dit heeft als gevolg dat er in DE ook veel meer vraag gekomen is naar benzines en veel minder naar diesels. Nederlandse markt is zowiezo benzine-gericht, in BE is men nu ook "overgeschakeld" op benzine, DE gaat ook overstag, ... dus dat maakt dat prijzen van benzinewagens op de tweedehandse markt ten opzicht van vorig jaar een stuk hoger liggen. Voor de nederlandse markt is dit natuurlijk niet de meest ideale situatie geweest. Daar waar jullie vroeger goedkoop benzine wagens in DE kochten, moeten jullie ze nu ook veel duurder aankopen.
 

Fmoon

Forumguru
Waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Maar ik zou niet op een 1000-3000 moeilijk doen als iets naar je wens is.
 

hemi24

Forumguru
Gezien leeftijd en uitrusting is 18,5 ook al redelijk geld...
En probeer ook gelijk maar een setje nieuwe schijven en blokken vóór in de deal mee te nemen!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Proficiat met je aankoop! Ik hoop dat je hem niet te duur hebt gekocht :D.

Maak je ook een eigen topic aan? We zijn daar dol op.
 
Bovenaan Onderaan