Caravanspiegels

Witte Yeti

Actief lid
Heeft iemand al geschikte caravansiegels kunnen vinden/kopen voor de Karoq? Zo ja, hoe zijn je ervaringen?
 
Heeft iemand al geschikte caravansiegels kunnen vinden/kopen voor de Karoq? Zo ja, hoe zijn je ervaringen?
Ik heb een Kodiaq, maar ga er van uit dat dat dezelfde spiegels zijn?!
De beste caravanspiegels zijn van het merk Emuk. Die zouden in het voorjaar van 2018 komen, maar heb nu gehoord dat het september 2018 wordt. Het is het wachten waard.
 

Witte Yeti

Actief lid
Ik heb een Kodiaq, maar ga er van uit dat dat dezelfde spiegels zijn?!
De beste caravanspiegels zijn van het merk Emuk. Die zouden in het voorjaar van 2018 komen, maar heb nu gehoord dat het september 2018 wordt. Het is het wachten waard.

Dank voor je reactie Huib. Ik gebruik nu Emuk caravanspiegels voor de Yeti en die bevallen prima. Voor de Kodiaq/Karoq zie ik alleen van het merk Oppi geschikte caravanspiegels. Wachten op Emuk gaat hem niet worden (zomervakantie)
 

Bijlagen

  • gallery_0_45_258597.jpg
    gallery_0_45_258597.jpg
    58,5 KB · Weergaven: 69
Je hebt gelijk Witte Yeti dat je gezien de zomervakantie niet kunt wachten.
Maar die van Emuk worden echt op maat gemaakt, zoals je waarschijnlijk wel weet.
Zelf heb ik voor de tussentijd een 25 jaar oude set Repusel, die ik redelijk goed kan monteren
echter nooit perfect. Vandaar mijn opmerking dat ik het het wachten waard vindt.
Heb je al gedacht aan een goedkoop setje van Obelink? om vervolgens jezelf daarna te trakteren
op de Emuk's:pieker:.
Als ik je van de zomer tegenkom,:D dan hebben we het er nog wel over!
 

Witte Yeti

Actief lid
Vandaag mijn Emuk (Tiguan/Yeti) caravanspiegels op de Karoq geprobeerd. Helaas glijden ze na montage, als je er een tik tegen geeft, naar beneden. Dat wordt zoeken naar andere spiegels
 

Witte Yeti

Actief lid
Van de zomer heb ik Milenco Aero 3 spiegels gebruikt, aangezien Emuk (nog) geen speciale spiegels levert voor de Karoq/ Kodiaq. De Milenco zijn goed te monteren, moet alleen de spiegels elke keer opnieuw afstellen. Zicht van de spiegels is goed en trillen is minimaal. Mocht Emuk de speciale spiegels gaat maken overweg ik om die toch te gaan aanschaffen, vanwege het snel monteren en opnieuw afstellen is dan zelden nodig.
 

GJ M

Forumguru
Ik gebruik al jaren de Milenco Aero, nooit last gehad van het opnieuw afstellen van de spiegels. Misschien toch een verkeerd punt gebruikt bij de montage? De klemmen kunnen nl versteld worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Witte Yeti

Actief lid
IMG_0014.JPG Inmiddels staan er Emuk spiegels voor de Karoq en Kodiaq (met en zonder camera in de spiegel) op www.emuk.com
Art nr. Karoq 100903
Art nr. Kodiaq 100903 zonder camera
Art nr. Kodiaq 100904 met camera
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. Hier is al over geschreven laatste week. Trouwens dat tweede model ken ik nog niet:maakmegek:
Hoe gaat het nu met jouw combinatie? Is er al iets gebeurt aan de auto om hem een prettigere trekauto te laten zijn?
 

De Stip

Forumguru
Is die beugel bij de Emuk spiegels ergens mee gevoerd of zo? Want als dat aluminium is, dan gaat dat toch krassen lijkt me?
 

Renkie

Forumguru
Er zit een soort van foam / rubber opgeplakt, blijft goed zitten.
Zelfs bij 20 jaar oude spiegels kun je nog een nieuw setje van dat spul krijgen via EMUK Duitsland.
 

De Stip

Forumguru
Dus jij bent er tevreden over @Renkie ? Of zou je iets anders bestellen? Ik zal ze eens gaan bekijken bij een dealer. Ben benieuwd....
 

Renkie

Forumguru
Ik heb al jaren spiegels van EMUK, ben er zeer tevreden over en zou niet anders willen. Eerst op een hele oude Passat en nu op mijn Superb3.

Enige nadeel is dat ze uniek zijn per model dus stel je koopt een andere auto dan moet je weer nieuwe kopen. En ik wissel niet veel van auto dus voor mij valt het mee maar ik kan heel goed begrijpen dat een leaserijder die elke 3 jaar wat anders heeft dat te duur vind. (Al zou ik het er persoonlijk voor over hebben, 2e hands krijg je er ook nog wel 50-75 voor).

Ander groot voordeel van de pasvorm is dat ze ook echt altijd op identieke wijze geplaatst worden, nooit meer afstellen of aanpassen na het plaatsen. 1x afstellen en het blijft goed. Bij universele spiegels blijf je schuiven en doen.

Wel een tip: er zit een hoes bij om ze in op te bergen, maar 2 in 1 hoes is wel wat krap. Ik heb een 2e hoes erbij gehaald maar een creatieve schoonmoeder kan dat ook oplossen ;).

Oh en het beste kun je inderdaad bij de beter carvan boer die spiegels kopen. Online kan ook maar zoek wel vooraf en EMUK nummer op (PDF op hun site). Overigens zijn ze in Duitsland soms wel iets goedkoper.
 

De Stip

Forumguru
Ik sprak gisteren een kennis en die zweert bij spiegels van Milenco en dan het type Aero 3. Zijn er onder jullie die deze mening delen en welke tips hebben jullie erbij? Beschadigen die klemmen het lakwerk van de spiegels niet? Want mijn Karoq word afgeleverd met zwart glanzende exemplaren als te doen gebruikelijk bij de Sportline Business en ik zou het jammer vinden als ze meteen beschadigen of iets dergelijks.
 

Renkie

Forumguru
Milenco heb ik eerst gehad voor de EMUK.
Ook die klemmen hebben een rubberen voetje.

Voordeel is dat ze op bijna alle auto's passen. Nadeel vond ik met zulke spiegels is dat ze altijd net even anders op de auto komen waardoor je ze steeds (minimaal) moet verstellen.
 
Bovenaan Onderaan