Skoda Tuning ervaringen

Canon-Eye

Forumguru
Mehari is dat die golf platen citroen ? Op ile de re tegen la rochelle reden er keiveel rond en kon je die huren denk ik
Nee, de Mehari is de uit ABS-plastic vervaardigde eend met tentdoekopbouw.
Met de Golfplaat-Citroën bedoel je waarschijnlijk de HY (een bestelbus, in NL ook wel bekend als patatkar), of misschien een van de besteleenden. Wij hadden in de jaren '70 achtereenvolgens een AZU (laadvermogen 250kg) en een AK (400kg). Vanaf de voorbumper tot en met de voorportieren een gewone eend, daarachter een gesloten laadbak met 2 achterdeurtjes. Met name de AK had heel behoorlijke terreinrijeigenschappen, mede dankzij de iets sterekere Dyane motor.

Om on topic te geraken: allemaal niet erg geschikt voor een racechip... :nono:
 

philippe bakker

Forumguru
Nee, de Mehari is de uit ABS-plastic vervaardigde eend met tentdoekopbouw.
Met de Golfplaat-Citroën bedoel je waarschijnlijk de HY (een bestelbus, in NL ook wel bekend als patatkar), of misschien een van de besteleenden. Wij hadden in de jaren '70 achtereenvolgens een AZU (laadvermogen 250kg) en een AK (400kg). Vanaf de voorbumper tot en met de voorportieren een gewone eend, daarachter een gesloten laadbak met 2 achterdeurtjes. Met name de AK had heel behoorlijke terreinrijeigenschappen, mede dankzij de iets sterekere Dyane motor.

Om on topic te geraken: allemaal niet erg geschikt voor een racechip... :nono:
Nu heb ik die mehari ook es gegoogled en sorry maar die zijkanten zijn toch ook golfplaten achtig ?
 

Canon-Eye

Forumguru
Er zitten ter versteviging wat golfjes in het plastic ja, net als bij sommige plaatdelen van de 2CV-bestel oftewel besteleenden (AK en AZU) en in nog veel sterkere mate bij de HY. Google die andere ook maar eens, dan zie je de verschillen en overeenkomsten.
"Golfplaat" associeer ik vooral met metaal, vandaar...
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Nu wel, was de foto nog even vergeten te posten :D
Niet op de 100 tot 200 tijd letten ik was niet meer vol op het gas richting de 200
Ik rij altijd met drie antiflits apps, Tom Tom, Coyote en Waze, je ziet hier dat Coyote 1km verschil aangeeft als Tom Tom en de Race Timer
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Nee t zegt nog steeds niets hoor, zo'n gratis app om te meten is vrij nutteloos.
Maar goed, als je zoveel sprintjes doet misschien eens investeren in een degelijk meetinstrument.
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Nee t zegt nog steeds niets hoor, zo'n gratis app om te meten is vrij nutteloos.
Maar goed, als je zoveel sprintjes doet misschien eens investeren in een degelijk meetinstrument.

Vandaag nog eens getest met een tweede smartphone en andere app klaar om te vergelijken,

Supersnel vertrokken en het dan rustiger aan gedaan omdat de situatie het niet toeliet, het was gewoon het doel de apps te vergelijken.

Natuurlijk had ik de tweede app niet geactiveerd in mijn verstrooidheid.

Plots stond er 5,3 sec naar de 100 op deze Race Timer app, dus die app is inderdaad niet betrouwbaar, na wat reviews gelezen te hebben werken ze aan de betrouwbaarheid blijkbaar, waarschijnlijk is mijn smartphone iets te oud en heeft die niet de nodige sensoren.

Die 7.2 seconden lag anders wel in de lijn als ik de auto vergelijk met de andere wagens waartegen ik al ooit sprintjes tegen heb getrokken daar kan niet over gediscussieerd worden. Onze Saab 900 turbo die perfect onderhouden was tot het kleinste vijsje bijvoorbeeld was een heel stuk trager: http://www.zeperfs.com/en/fiche1181-saab-900-ii-s-turbo-cab.htm
 
Laatst bewerkt:

Volvo_440_turbo

Senior Member
Bon, bij het naar huis rijden enkele testen gedaan met twee smartphones, twee apps dus, de oudere smartphone mat 3 tienden trager bij élke tussensprint van 60 naar 90.

Hiernet hier vlakbij op een stuk waar het licht bergop begint en dan vlak een 6-tal 0 naar 100 sprintjes gedaan, in omgekeerde richting kon ik niet wegens het verkeer dat ik dan niet kon zien aankomen

De oudere gsm mat bij élke sprint 0,2 seconden trager. Bij 1 sprint ging de Race Timer op de nieuwere smartphone compleet de mist in met 6 sec wat niet mogelijk is

De snelste tijd die ik haalde was 8,1 seconde met de Race app waar de oudere tragere smartphone 8.3 gaf

Ditmaal was de tank ook vol, in de koffer lag iets meer, maar niet veel meer en het was 4 graden kouder.

Een tank vol of bijna leeg, dat verschil voel ik in de praktijk wel.

Die 7.2 seconden van vorige keer, daar heb ik enerzijds mijn twijfels bij en anderzijds weer niet...(vlak, ongeveer 40kg lichter en als hij faalt, faalt hij ineens serieus) toch maar eens zoeken naar een G-tech meter?

Voorlopig ga ik even stoppen met testen of mijn banden zijn rap versleten...
 
Laatst bewerkt:
1/ Superb 1.8T dsg
2/ TVS engineering (dsg-dokter)
3/ stage 2+
4/ van 160pk/250nm naar 210pk/350nm (zonder uitdraai)
5/ goed, ik ging in eerste instantie voor dsg aanpassingen, om daar de slip, vertraging uit te halen. Wat vermogen erbij kan nooit kwaad natuurlijk, dus ook laten doen.
6/ +/-3000km nu
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Vandaag op de autoweg zag ik een Golf 7 tegen met identiek dezelfde velgen als dit model https://images.app.goo.gl/cHvjUGQH1JhwgVv87
Het was een jong gastje dat zijn tussenacceleraties was aan het testen door het verkeer voor hem weg te laten rijden door trager te rijden en dan telkens op het gas. Hij had het 'aan de stok' met een Mercedes, later met mij.

Omdat er uit de uitlaat rare gorgelende geluiden kwamen dacht ik zeker niet aan een diesel, dat het een GTD was zag ik pas achteraf bij een afrit door de badge op de voorgrille, hij had ook rode remklauwen dus waarschijnlijk geen fake.

Ongeveer een 7-tal tussensprintjes tussen de 50 à 160km/h heb ik meegedaan waarbij hij maar 1 keer sneller was omdat ik te laat op het gas zat.
Bij 2 tussensprintjes reed ik in zijn slipstream waarbij ik hem vlot naderde
Heel waarschijnlijk een DSG, maar niet zeker
Normaal gezien reed ik ver genoeg van hem om geen slipstreameffect te hebben bij de sprintjes die gelijk opgingen, hij was dan nog in het voordeel ivm de reactietijd. Als ik op voorhand geweten had dat het een GTD was dan had ik het gefilmd want ik ben zeker dat er hier mensen zijn die nog twijfels hebben. Aan het gorgelend geluid dacht ik eerder aan een of andere TSI met andere uitlaat, tot ik later het dieselgeluid hoorde, de rode remklauwen zag en de badge zag

Het was 28 graden celsius, in mijn koffer een beetje gerief, nog 3/4 in de tank.

Nog een update over mijn powerbox, de laatste twee jaar, en vandaag dus ook, startte de auto moeiijker met heel warm weer, zeker van door die Powerbox, als ik hem eruitzwier is niets aan de hand.

Ondertussen ben ik de haalbaarheid aan het onderzoeken om een Skodameeting te organiseren, ik moet nog een deel van de vooropgestelde route verkennen. Als de route haalbaar is wordt het de scheepsliftenroute met enkele highlights zoals het Kasteel van Beersel en uiteraard de bekende en indrukwekkende scheepsliften met een beetje zuidelijker een mooi landschap op de koop toe.
 

Renkie

Forumguru
Dus 10 pagina's vol verhalen over tussensprintjes die weinig zeggen maar nog steeds geen filmpje? Of mis ik wat?

Je geeft trouwen aan dat er geen rare rookwolken zijn en het "dus" goed is, maar alle extra roet zal in het roetfilter achterblijven he. Dat ding kan wel roken als een kolenboot nu maar je ziet het niet door het roetfilter.....
 

Volvo_440_turbo

Senior Member
Dus 10 pagina's vol verhalen over tussensprintjes die weinig zeggen maar nog steeds geen filmpje? Of mis ik wat?

Je geeft trouwen aan dat er geen rare rookwolken zijn en het "dus" goed is, maar alle extra roet zal in het roetfilter achterblijven he. Dat ding kan wel roken als een kolenboot nu maar je ziet het niet door het roetfilter.....


Dan heb je wellicht dit filmpje gemist dat ik gepost heb, slechte kwaliteit, sorry
Zoek de gegevens van die Volvo maar op, die maat vertelde dat hij tot het einde op zijn gaspedaal bleef duwen

Vroeger reed ik met twee dashcams maar dit doe ik niet meer omdat ik soms wat te snel rij en in geval van een ongeval kan dit mij in de problemen brengen. Overlaatst met een Dodge ram had ik mijn smartphone klaar om te filmen maar dan wilde ie niet meer.

Roet heb ik niet, mijn powerbox stuurt ook de turbo aan. Mijn Mazda indertijd had wel veel roet, dat was een powerbox die enkel de injectie aanstuurde. Maar zelfs chiptuners werkte enkel op injectie toendertijd, een turbodiesel werkt trouwens met 'luchtoverschot'

Ik heb wel een keer mijn roetfilter vol gehad, regeneratie was niet mogelijk en de auto moest binnen. Nieuw olie en zo.
Dat mijn powerbox hiervan het gevolg was niet helemaal duidelijk, wat wel het geval was was dat de gasklep foutmeldingen gaf door de slechte kablage van de powerbox tijdens die periode én dat ik als een tamzak moest rijden wegens een nieuwe vriendin die bang was als ik maar iets op het gas ging.

Zoals ik eerder aanhaalde heb ik wel wat kleine probleempjes gehad met de powerbox, maar ik had bepaalde redenen om niet voor chiptuning te kiezen, een van die redenen was dat de auto toen niet van mij was.

Edit: voor de Mazda bestond geen chiptuning, vandaar de keuze van de powerbox
 
Laatst bewerkt:

Volvo_440_turbo

Senior Member
Je zou maar een auto kopen van @Volvo_440_turbo :pieker:


Geen zorgen, hij mag voor een prikje weg, normaal gezien ging ie na afschrijving weg maar hij bleek degelijker dan verwacht dus blijf ik er mee rijden, de enige grote kost die ik gehad heb was een kapotte airco, niet slecht eigenlijk op een 170000km 'mishandeling'
De auto rij ik altijd rustig warm en laat de auto nadraaien, in mijn familie rijden ze hoofdzakelijk Frans, wel, daar hebben ze constant turboproblemen nog voor ze de 100000 km halen.
 
Bovenaan Onderaan