Problemen met AFS

goeiemorgen,
Wij hebben sinds enkele weken problemen met de linkerkoplamp.
Deze doet bij het testen mooi de afstelling , eens links, eens naar beneden, en komt dan in de goede rit positie.
Nu na de eerste bocht naar links blijft de koplamp precies hangen links beneden ...
dit blijft de gehele rit zo , bij stilstand aan een stoplicht vervolgens, komt deze terug in de goede positie/startpositie...
Iemand een idee wat er mis kan zijn ?
 

GJ M

Forumguru
Volgens mij is zoiets ook al voorbij gekomen bij het O3 gedeelte. Hierin werdt aangegeven dat dit normaal was. Even de zoekfunctie gebruiken
 

brepus13

Forumguru
Binnen de bebouwde kom zorgt de AFS ervoor dat de lichtbundel wat dichterbij de auto is en wat breder schijnt zodat je veel licht dichtbij de auto en stoep hebt. Bij hogere snelheden gaat de bundel verder weg stralen. Lees in je boekje even goed wat de AFS doet en hoe het werkt. Er is zoals gezegd ook al over geschreven hier op het forum.
 
auto gaat binnen om uit te lezen ...
Ik heb het inderdaad gevraagd of het normaal was dat het licht dit deed... maar de verkoper zei van niet ...
 

hier zie je duidelijk de linkse koplamp ''terugkeren'' na stilstand ...
Dit wil dus zeggen dat deze tijdens het rijden naar links schijnt ...
 

brepus13

Forumguru
Volgens mij is dat normaal gedrag voor de AFS toch? Tijdens het rijden schijnt hij iets naar links voor meer zicht voor de auto.
 

svda

Actief lid
Mijn s2 doet dat ook en is gewoon normaal. Onder de 50 km/h zorgt het AFS systeem ervoor dat je breed licht hebt. Test maar eens een keer op een donkere weg, trek op tot de 50 km/h en zodra je harder gaat rijden zie je je linker koplamp naar rechts komen en gaan ze wat hoger staan.
 
Bovenaan Onderaan