Grey octavia RS245

Jooo...

Forumguru
Ik volg hier al eventjes het forum en had me al even voorgesteld maar nu wil ik eens een topic over mijn auto starten.

Ik rijdt nu ondertussen bijna een jaartje met mijn auto, er staan 14000km op de teller en heb er nog geen seconde spijt van.




De zomer komt dichterbij, het begint weer te jeuken om de auto constant proper gewassen te hebben. Kijk je naar je auto en denk je hmmmm dat zou wel mooi zijn... of misschien wel dit veranderen.

Dusja van het één komt het ander. Mijn eerste kleine (en zelfs niet zo dure) bestelling was een feit. Dit moet dan ook voorzichtig aangebracht worden bij de wederhelft natuurlijk :nailbiting: hehe.

Ik stoorde me al langer aan het feit dat er in de RS sportpedalen zitten en dat daar dan zo'n zwarte voetsteun naast staat.

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden



Laat ons zeggen dat ik mijn ongenoegen bij de dealer laten zien heb als ik het onderdeel ging afhalen.
De persoon die de parts doet gaf me wel gelijk. :D

Heb deze ondertussen geplaatst





Ook heb ik maandag nog een bestelling geplaatst bij superskoda.com
Laat ons hopen dat we deze snel mogen ontvangen :dankje:
 

ertromp

Forumguru
Ondanks een stukje ergernis moet je maar denken dat je eerste eigen update aan de auto een feit is! Het gaat vaak in zulke kleine dingen zitten die het net weer wat verder afmaken :thumbsup:
 

Rallye

Forumguru
Mooie wagen! Zitten er bij een facelift-Octavia al LED’s in de spiegels en de nummerplaatverlichting? Ik heb zelf dit weekend ook de gasdrukdempers voor de motorkap besteld. De steunstang van de motorkap zit lelijk in de weg bij het vullen van de ruitensproeier....
 

Spector

Forumguru
Mooie wagen! Zitten er bij een facelift-Octavia al LED’s in de spiegels en de nummerplaatverlichting? Ik heb zelf dit weekend ook de gasdrukdempers voor de motorkap besteld. De steunstang van de motorkap zit lelijk in de weg bij het vullen van de ruitensproeier....
Ja, op de knipperlichten achter en achteruitrijlichten na is alles LED.
 

Spector

Forumguru
Mooie wagen, ik heb er inmiddels 45k op zitten in anderhalf jaar :thumbsup:

Ik herken de modificaties wel :D (alleen overleg ik niet, ze ziet ze wel als ze gedaan zijn) en heb er inmiddels ook een aantal kleine gedaan. Voetsteun, voetverlichting, schakelpadles verlengd, luchtfilter, middemper delete.

Heb jij nog grote plannen met betrekking tot het kietelen van de motor en dergelijke??
 

BramVRS

Forumguru
Mooie wagen! Ik heb mijn voetsteun via ome Ali besteld. Moet zeggen dat de kwaliteit voor die paar euro erg goed is. Wist niet dat ze er ook origineel waren.
 

Jooo...

Forumguru
Dank je wel! Heeft me via de dealer ook maar €15 gekost. Voordeel was dat ik die in 2 dagen na bestelling al thuis had. Niet dat het zo dringend was, maar toch... boys and their toys :jaja:
 

Jooo...

Forumguru
Prachtige wagen in dat grijs.

Dank je wel! Maar heb zeer hard getwijfeld tussen het rood van jouw octavia (corrida rood zeker hé?) en het steel grey van nu. Ik dacht dat hij te veel ging opvallen in het rood en daardoor is het grijs geworden. Al verschiet ik er wel van hoeveel mensen "staren" naar het kleur als ik voorbij rijdt!
 

Jooo...

Forumguru
Mooie wagen! Zitten er bij een facelift-Octavia al LED’s in de spiegels en de nummerplaatverlichting? Ik heb zelf dit weekend ook de gasdrukdempers voor de motorkap besteld. De steunstang van de motorkap zit lelijk in de weg bij het vullen van de ruitensproeier....
Dat is idd nog iets die ik ook wel aan het overwegen ben om te doen. Dat was nu eens een echte teleurstelling als ik de motorkap open deed van de octavia... ik ruilde mijn 13jaar oude wagen in die het wel had voor een nieuwe die het dan niet had. Gelukkig bestaan er oplossingen. En ziet er wel plug and Play uit ook hé die gasveren.
 

Jooo...

Forumguru
Mooie wagen, ik heb er inmiddels 45k op zitten in anderhalf jaar :thumbsup:

Ik herken de modificaties wel :D (alleen overleg ik niet, ze ziet ze wel als ze gedaan zijn) en heb er inmiddels ook een aantal kleine gedaan. Voetsteun, voetverlichting, schakelpadles verlengd, luchtfilter, middemper delete.

Heb jij nog grote plannen met betrekking tot het kietelen van de motor en dergelijke??
45k op een jaar en half is heel goed gereden!

Ik moet me nog iets of wat verantwoorden en opletten wat ik zomaar doe omdat we nog maar net een 7 weken oude zoon hebben.

Had ook graag die mid demper delete al gedaan maar ik wacht nog even totdat hij iets ouder is (niet dat het zoveel lawaai is) + als ik ons 4 jaar oude dochter af zet aan school wil ik daar ook nog niet de stempel krijgen a la midlifecrisis :laugh:

Ik had graag nog stage 1 laten chippen, samen met en eigenlijk vooral de dsg want in normal krijg ik er soms de kriebels van... Zou liever en mix van normal en sport hebben. Iets hoger in toeren blijven dan normal maar toch minder lang dan sport. Dat lijkt me vlotter.

Samen met een vwr600 intake en daar zou ik het motorisch waarschijnlijk bij laten... Tenzij ik zotte gedachten krijg natuurlijk:nailbiting:

Ook zou ik hem graag nog iets verlagen, net dat tikkeltje lager. Niet plat plat maar wielen mooi gelijk met de kast.

Dan als hij lager ligt zou het natuurlijk mooier zijn met andere velgen... :deuk:

Waar het gaat stoppen weet ik niet :D
 

Fmoon

Forumguru
Ik word deze maand 30, Kids van 8&6 jaar vinden de uitlaat (milltek non res catback) niet indrukwekkend onder de RS. Zal wel meevallen met die midlife crisis gedachte van andere. Al zit ik daar nog niet in nauurlijk.
 

Spector

Forumguru
Haha, ik ben nog "iets" ouder (je ziet het niet hoor) en de enige klachten die ik wel eens krijg is dat ze de tv op de achterbank niet goed kunnen verstaan. Ik vermoed dat het geluid binnen beter klinkt dan buiten met de demper delete. Een vol systeem en eventueel kietelen staat bij mij nog op het lijstje. In de drive rij ik zelden tot nooit, sport geeft mij een beter respons en remt ook iets beter op de motor. Bij tuning nemen ze ook gelijk de dsg bak mee, dus moet wel goed komen. Gelukkig blijven er zo altijd nog dingen om naar uit te kijken!!
 

Jooo...

Forumguru
Ik heb het ook al overwogen om vanaf de cat een lijn te steken omdat ik graag de uitlaatpijpen van de auto zou veranderen. Die sierstukken die vast zitten aan de achterbumper zijn mij net iets te fake doordat je er in kan kijken en daar dan de echte uitlaapijpjes in ziet. Ik zie ze er liever op aangesloten :pardon:
 

Fmoon

Forumguru
Ja dat van die sierstukken heb ik ook overwogen. Zat te denken 2x2 erop te laten lassen zodat je 4 pijpjes achter hebt. Maar ergens haalde dat voor m'n gevoel de originaliteit eraf, net zoals de Xtreme velgen, wil wel wat anders maar orgineel is ook fraai.
 

Fmoon

Forumguru
Is wel geinig inderdaad. Heb er zelf een Milltek onder zitten waarvan het uitlaatgat wel groot is zodat dat sierstuk wat er nu op zit wel behoorlijk gevuld is trouwens. Maar even anders dan anders is het overwegen waard.
 
Bovenaan Onderaan