Grey octavia RS245

Jooo...

Forumguru
Op de volgende meet and greet zal ik moeten hopen dat er een rs is met mid demp delete en een met resonated cat back systeem :nailbiting::dankje:
 

Goofy@5E

Forumguru
Turbo is bij alle rs versies van Ihi type is20, maar idd er zullen wel enkele updates op gebeurt zijn, eerste versies waren fragiel,
 

Tuner111

Forumguru
Ik ook eigenlijk!

Heeft een nieuwe uitlaatlijn (met minder tegendruk), nieuwe zuigers/zuigerringen en een nieuwe turbocompressor.

https://www.groenlicht.be/2018/05/15/rijtest-skoda-octavia-combi-rs-245-pk-2018/

https://www.autogids.be/autotests/eerste-test/skoda-octavia-rs-245-2017.html

Ik geloof dat er ook nog een zwaardere nokkenas in zit

de 245 heeft idd een nog soepelere motor.. maar is meer eco afgesteld. zou hebben we 1 injector minder dan de 220 of 230 pk versies.. en zo zijn er nog wel enkele dingen :D
 

Jooo...

Forumguru
Turbo is bij alle rs versies van Ihi type is20, maar idd er zullen wel enkele updates op gebeurt zijn, eerste versies waren fragiel,

Zijn er hier op het forum die de verschillen effectief naast elkaar kunnen zetten?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de verschillen.

Zoals het type turbo kon ik al niet op antwoorden, is puur uit interesse dat ik dat graag te weten kom :D
 

Jooo...

Forumguru
Dit vond ik nog over het sperdif: Naast zijn agressiever uiterlijk dat hij te danken heeft aan specifieke 19-duims velgen en geheel eigen decoratieplaatjes in het interieur, krijgt de Octavia RS 245 ook VAQ op de voortrein. Wat? VAQ is een mechanisch sperdifferentieel dat elektronisch bediend wordt. Het garandeert een ideale tractie. Het is ook efficiënter dan het klassieke elektronische XDS-systeem op de RS 230, dat eigenlijk als een soort van tractiecontrole op het remsysteem werkt. Om te weten wat VAQ met de Octavia kan doen, verwijzen we u door naar onze vorige test met de VW Golf GTI.

Een effectieve uitleg over hoe het werkt niet
 

Jooo...

Forumguru
Ik heb ondertussen eventjes tijd gehad om het voorste logo te veranderen :jaja:
 

Bijlagen

  • IMG_5227.JPG
    IMG_5227.JPG
    578,5 KB · Weergaven: 16

Tuner111

Forumguru
Ik vind nergens een uitgebreide uitleg over de werking er van

Even toelichten dan :)

Een VAQ is een elektronische geregelde mechanische sperdifferentieel.

Wat doed deze.. deze zorgt ervoor dat je in een bocht het buitenste wiel meer kracht krijgt waardoor je in een bocht naar binnen gaat ipv naar buiten.


uiltleg vw :

First off, what does it mean? VAQ stands for Vorderachsquersperre. There. That explains that simply enough. What? Sprich kein Deutsch? Well, Google Translate tells me that it means front axle cross lock. Which sounds even more ponderous than limited-slip front differential, but really isn’t.

It’s an electronic limited-slip diff, but unlike many of those systems, it doesn’t just use a brake on one wheel to make the other one spin (and cook your pads). But it’s not inside the differential casing like a traditional mechanical LSD or electronic locker. It’s like almost nothing else.


Volkswagen said that when it launched, the VAQ system was a first in a front-drive street car. It adds a multi-plate clutch between the differential and the right drive shaft. Basically a Haldex all-wheel-drive center diff. After all, there were probably lots of them on the shelf at VW HQ. But instead of sticking it in the center of the car, it’s in the front driveline.

A conventional LSD sends power to the wheel with more traction using gears or clutches inside the case. Everything is inside, hidden, and simple. Want to change just how much power is transferred? Disassemble the whole thing and start changing parts. Like clutch discs, gears, and spacers. Then put it back together. It’s impossible to change the way it behaves without a teardown. With the VW system, lockup can be controlled and added or removed as the computer sees fit.

There’s a big pack of clutches stuck in-line in the right halfshaft. Right beside the actual differential. Because yes, it still needs one of those to send power to the wheels. It also has a hydraulic pump, because that’s what puts the squeeze on the clutch plates. And, of course, there’s a controller for the whole thing.

PPFDL-no4-reduced-e1550085962793-960x468.jpg


The system can be used for limiting slip. If one wheel starts to spin, the car’s computer adjusts the amount of clutch pressure. That makes sure that some of the power is getting to the side with more grip. Adjusting pressure to control how much grip and how much slip there is makes sure that you aren’t just sending all power to the grippier wheel. If both wheels can handle some power, both wheels get some power.

There is a limit, though. VW says that the system can handle up to 1,600 Nm of torque transfer. That’s about 1,180 lb-ft of torque. You might be thinking that’s more than enough capacity for the GTI, but hold on a moment. The engine is rated in torque at the crank. Before it gets multiplied by transmissions and the differential. A six-speed GTI puts that 258 lb-ft through a 3.77:1 first gear and a 3.24 final drive. That’s 3,151 lb-ft of torque. So it will still allow for some slip in the first few gears, but it reduces it enough to make sure you can power out of corners.

The VAQ also has the ability to vector torque. Start accelerating out of a curve and the computer uses the clutch pack to send more power to the outside wheel. That helps pull the car. Add torque to the left wheel and the car wants to turn right. Add it to the right and the car turns left. That lets you rotate the car using power and not just lateral grip. More importantly, it reduces understeer and gives the car higher exit speeds. Because off-ramp day, bro.

So that’s how the fancy VAQ differential will make your GLI go a little quicker, and one of the reasons why the GLI might just be the most fun to drive front-driver on sale today.
 

Jooo...

Forumguru
Deze even van onder het stof halen.

ondertussen al paar kleine updates gedaan...

- de zwarte logo’s
- rieger diffusor
- fox uitlaat
- spacers 15mm voor en 20mm achter
- led interieur verlichting

vorig weekend eens een ritje gedaan op de Nürburgring met mijn “familiewagen”. (Natuurlijk wel de 2 kinderstoelen eruit gehaald :pardon:).

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was van mijn auto. Geeft in de bochten geen kick. Bijna geen wheelspin, de achterkant is niet uitgebroken. Hij heeft het geweldig gedaan eigenlijk! Heb hem goed gebruikt als je kijkt hoe het wiel in de wielkast hangt in de karusselfoto...

natuurlijk enkele foto’s om deze geslaagde rit vast te leggen :)
 

Bijlagen

  • 177F4562-E66E-4F27-BC64-EABC23424FFD.jpeg
    177F4562-E66E-4F27-BC64-EABC23424FFD.jpeg
    621,5 KB · Weergaven: 85
  • 3BA9C176-CCD5-4BA1-9AC9-53DC49E53A80.jpeg
    3BA9C176-CCD5-4BA1-9AC9-53DC49E53A80.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 98
  • A3E3194E-BA94-4229-97B8-D85B093F6E27.jpeg
    A3E3194E-BA94-4229-97B8-D85B093F6E27.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan