Coming/Leaving home & auto-lock

Evds

Lid
hai allemaal,

Vandaag geprobeerd om ch lh en auto lock aan te zetten via het schermpje bij de km teller. Helaas werkte het niet. Daarna het geprobeerd te activeren met vcds ook dat mocht niet baten.

Heeft iemand een idee hoe dat kan?
 

Kempes

Forumguru
Na programmeren met vcds in je display resetten naar fabrieksinstellingen wil wel eens helpen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Evds

Zwapp

Forumguru
Volgens mij zit deze vlak achter het raam, midden op het dashboard, ook wel pukkel genaamd... Je snapt wat ik bedoel denk ik?
Maar meestal als je regen sensoren hebt heb je ook een lichtsensor van wat ik wel eens lees.
Maar helemaal zeker weten doe ik bovenstaande niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: Evds

Evds

Lid
Volgens mij zit deze vlak achter het raam, midden op het dashboard, ook wel pukkel genaamd... Je snapt wat ik bedoel denk ik?
Maar meestal als je regen sensoren hebt heb je ook een lichtsensor van wat ik wel eens lees.
Maar helemaal zeker weten doe ik bovenstaande niet...


In ieder geval bedankt voor het meedenken. Ik ga zometeen eens proberen de schakelaar te wisselen naar eentje met auto stand. Heb op een aantal plaatsen gelezen dat dat al genoeg kan zijn.
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij zit deze vlak achter het raam, midden op het dashboard, ook wel pukkel genaamd...

o2-dashnav4.jpg


Dat "pukkeltje" op het dashboard, tussen raam en de opbergbox, is bij mijn weten een sensor die de instraling van de zon meet voor je climatronic... (exemplaren zonder volautomatische airco hebben hier een vlak plaatje).
De lichtsensor voor de verlichting rondom zit gecombineerd met de regensensor in de voorruit bij de voet van de binnenspiegel.
 

GJ M

Forumguru
@Evds Op pagina 2 van het topic staat hoe @Vanenkelen dit gedaan heeft. Deze heb ik destijds ook zo gevolgd. Ik moest m in ieder geval nog wel trekken. Heb jij wel een paarse draad erin?
 

Evds

Lid
Thanks allemaal,

Heb er nu een auto schakelaar in zitten. Paarse draad is aanwezig alleen zet hij de verlichting standaard aan. En niet uit. Kan dit te maken hebben met de melding van een kapotte lamp door de led lampen?
 

Zwapp

Forumguru
Denk het niet, ben ook wel eens aan het stoeien met led maar dit niet eerder meegemaakt.
Is de lichtsensor aangemeld met vcds?
Anders weer eens een feestje doen? Min pool even van de accu afhalen werkt ook nog wel eens heb ik gelezen...

Succes
 
  • Leuk
Waarderingen: Evds

Evds

Lid
Het is gelukt, nieuwe schakelaar er in. Daarna aanmelden in vcds.

Thanks voor de hulp!

Volgende vraag: wat is terminal 50? Kwam het in vcds tegen en ben benieuwd wat het is.
 
Bovenaan Onderaan