Caravan trekken

Kweetnie

Senior Member
Meteen ook deze aangeschaft, een must have naar mijn bescheiden mening voor mensen met aanhanger / caravan. Zeer eenvoudig in gebruik en je kan meteen het totaal gewicht van de combinatie uitrekenen.


Achteraf was de xl versie ook beter geweest maar ik moet zeggen dat deze ook prima zijn. Daarnaast rijden we er niet veel mee.

Ik heb ook nagedacht over die reich meter maar uiteindelijk vond ik het toch nog teveel geld. Als ik meer met de caravan zou rijden dan is het wel interessant .
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Heb zojuist een paar kilometer gereden met mijn nieuwe Emuk XL spiegels voor de O3. Dat is best wel wennen na 15 jaar vlakke spiegels.
Maar dat gaat denk ik wel lukken. Als je met deze spiegels nog iets over het hoofd ziet, dan moet je niet meer met de caravan op vakantie ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Heb zojuist een paar kilometer gereden met mijn nieuwe Emuk XL spiegels voor de O3. Dat is best wel wennen na 15 jaar vlakke spiegels.
Maar dat gaat denk ik wel lukken. Als je met deze spiegels nog iets over het hoofd ziet, dan moet je niet meer met de caravan op vakantie ;)

Heb je ze verticaal gemonteerd?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Heb ze zojuist even afgesteld. Zowel verticaal als horizontaal geprobeerd. Vast gezet op horizontaal.

abe43a1c524d181a345bece41b140217.jpg
637e61944c8e7bc1ea346babc45b3b81.jpg
 

CDK

Forumguru
Ok dan, ik heb alleen nog maar gepast en nog niet afgesteld. Mijn verwachting was dat ik ze verticaal zou zetten (Zo ben ik het gewend met de vrachtwagen) Ik neem aan dat je ze in horizontale stand iets verder naar binnen zet zodat ze niet nóg verder naar buiten steken?
 

Frenk21

Forumguru
@RichTrip , heb jij de Emuks voor de Kodiaq zonder camera? Ik zie dat je een knikje in de buis hebt zitten en dat de bevestiging vrij laag zit.
Bij mijn Emuks is de buis waar de spiegel op zit recht en zit de bevestiging hoger op de autospiegel gemonteerd.
Heb je ook foto’s van de voorkant als de Emuks gemonteerd zijn? Even ter vergelijk;)
 

mwhite

Forumguru
Ok dan, ik heb alleen nog maar gepast en nog niet afgesteld. Mijn verwachting was dat ik ze verticaal zou zetten (Zo ben ik het gewend met de vrachtwagen) Ik neem aan dat je ze in horizontale stand iets verder naar binnen zet zodat ze niet nóg verder naar buiten steken?

ga je ook met de caravan opstap corne?
 

Renkie

Forumguru
Meteen ook deze aangeschaft, een must have naar mijn bescheiden mening voor mensen met aanhanger / caravan. Zeer eenvoudig in gebruik en je kan meteen het totaal gewicht van de combinatie uitrekenen.

Pas hier wel mee op. Ik wilde eerder ook zo'n ding kopen maar toen ik eens wat zaken opzocht qua betrouwbaarheid viel het wat tegen.
Heb ook contact gehad met de fabrikant/importeur zelf, daar kwam toen uit dat je het ding eigenlijk 1x per jaar moest opsturen en laten ijken door hun. Tegen betaling...…….
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

4Motion

Senior Member
Ik heb er intussen een eerste uitje met de caravan opzitten. Belgie regio oost vlaanderen -> wassenaar nl. Tegenwind vol op kop en een acceptabele 13l/100km verbruik met de 2.0 Tsi. Prachtige combinatie met 1500 kg aan de haak.

Deze zomer richting Kroatie. Ik kijk er nu al naar uit!

Vermits er recent issues zijn met trekgewicht in combi met de 1.5 tsi tiguan toch blij dat ik voor de 2.0 gegaan ben. Hopelijk blijven de skoda rijders hiervan bespaard.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

spikehome

Forumguru
Ik heb er ook eentje.
En voor mij komt het niet op 5kg.
Dus opsturen laat maar.

Héb ook een moment sleutel die moet je ook jaarlijks laten afstellen en keuren.
Ja doeiiii
 

hendrik38

Forumguru
Google zegt al genoeg idd. Al even contact gezocht met mijn verkoper (whatsapp en bereikbare verkoper :cheer:). Die vertelde dat eind 2018 alle kodiaqs standaard trekhaakvoorbereiding zijn gaan krijgen, de motorkoeling is daardoor beter (extra fan en software aanpassing) en geen problemen er meer mee. De eerste serie 1.4 had dit wel vertelde hij.
 
Laatst bewerkt:

Tinus78

Forumguru
Gelukkig maar. Maar heb je al warm weer gehad. Niet dat je volgepakt met 30+ graden op de Brenner pas met een overhitte koppeling komt te staan.
 

Frenk21

Forumguru
@Tinus78 , ik ben al 2x de brenner over gegaan met de caravan geladen, een surfbox met 2 surfplanken erop op het dak zonder problemen. Temperatuur is ook niet boven de 120 graden geweest. Dus geen probleem. Overigens heb ik wel een dsg;)
 
Bovenaan Onderaan