"key blade" sleutel verloren

benderke

Actief lid
Ahoi,

Ik ben erin geslaagd mijn binnenste van mijn sleutel te verliezen. Ik heb een kessy sleutel (keyless access system). Op zich heb je die fysieke sleutel niet nodig, maar ik vermoed dat de lease het niet leuk zal vinden als er bij het inleveren een stuk van de sleutel ontbreekt... Vandaar zou ik het wel op de een of andere manier willen vervangen.

Heeft iemand dit ook al voorgehad? Is het duur om dit bij skoda te bestellen? Ik vermoed dat dit niet onder de normale leasekosten valt en dus zelf zal moeten betaald worden.

Iemand ervaring met alternatieven? bijvb:
  1. https://www.aliexpress.com/item/Oke...57-4def-a18b-a7c31d829c9a&transAbTest=ae803_5
  2. https://www.aliexpress.com/item/Oke...73-4287-88c8-d7bd23bdae01&transAbTest=ae803_5

Alternatief is gewoon een fake stukje erin stoppen vanop ali (zie 1)

Alvast bedankt voor enige feedback.
 

Bakkertje

Forumguru
Gewoon die van de eerste link hierboven bestellen (a 3,59), dan even langs een sleutelmaker met de juiste apparatuur en dan een kopie laten maken van de tweede sleutel.
Dan heb je het weer helemaal af.
 

benderke

Actief lid
Gewoon die van de eerste link hierboven bestellen (a 3,59), dan even langs een sleutelmaker met de juiste apparatuur en dan een kopie laten maken van de tweede sleutel.
Dan heb je het weer helemaal af.
En direct de optie via link 2 bijbestellen zou je niet doen?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat ik persoonlijk daarvoor naar de lokale sleutelshop zou gaan...
 
Laatst bewerkt:

benderke

Actief lid
Wat hier stond is 'opgeruimd', het kan te gek ook.

Voorlopig ga ik echter een bestelling op all plaatsen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat het een dure grap wordt als je dit meldt bij de leasemaatschappij, het wordt waarschijnlijk als schade gezien en dus eigen risico.
De Leasemaatschappij zal dan een nieuwe sleutelbaard bij de dealer bestellen (geen idee wat het kost, maar gegarandeerd meer dan bij Ali)
 
Ik heb ooit de volledige sleutel (keyless) van mijn 508SW verloren en dit was 250/300€, weet het niet exact meer. Leasemaatschappij is hier niet in tussen gekomen.
 

tha a

Senior Member
Ik ben de keyless sleutel van mn volvo V60 toen verloren op wintersport. (gelukkig reserve mee) Geheel nieuwe sleutel kostte toen idd 300euro. Maar doordat 5jarig leasecontract ten einde liep en er 0 schades waren geweest heeft de zaak dat toen betaald
 
Bovenaan Onderaan