Navigatie Updates 2019/2020

Okki

Donateur
Inmiddels het juiste topic weer gevonden.

Vraagje: als ik de kaarten van de VW site download, krijg ik dan ook automatisch de mogelijkheid ze op dw sd kaart te unzippen (zoals bij de Skoda update) of gewoon downloaden en dan zelf voor unzippen kiezen?
 

Okki

Donateur
OK...ik moest eerst even 7zip downloaden.

Nu direct naar het kaartje uitpakķen. Ben benieuwd.

Mapstructuur op het kaartje was eerst
-een txt file
-een map "maps"

Nu staat op het kaartje
-een map "Discovermedia2_EU_AS_1115_V10" met daarin een map "maps"

Is dat juist?
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Het werkt niet :mad:

Ook niet als ik alleen de map "maps"op het kaartje zet.
Krijg melding: plaats medium met juiste navigatie database....

Wie kan mij helpen met een juiste werkwijze?

Ik neem aan dat ik toch niet het kaartje opnieuw hoef te formateren?
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Nee...origineel kaartje

Ik heb hem niet geformateerd....dat moet toch ook niet ?

Hoewel bij de VW beschrijving dit staat:
Wis alle bestanden op de SD-CDA-kaart of formatteer de SD-CDA-kaart opnieuw. De kaart moet
als FAT32-partitie worden geformatteerd.
 

Okki

Donateur
Nee, werkt ook niet.

Bij het gedownloade bestand kon ik niet kiezen voor gewone Unzip maar heb het programma 7Zip gedownload
Heeft dat er iets mee te maken misschien?
 

Okki

Donateur
Uh nee.....hoe doe je dat?
Ik heb gewoon op het kaartje alles geselecteerd en dan delete gedrukt....
 

Okki

Donateur
Bestand is niet te groot (kaart is 14g, bestand is 12g)
Ik lees juist over niet formateren.....ben bang dat ik anders mijn back up niet terug kan zetten als dat ook niet werkt.

Er zijn toch mensen die het hier bij wie het gelukt is......?

Nogmaals:

Ik heb de bestanden (file .txt en map "maps") van het kaartje gekopieerd naar pc
Vervolgens kaartje alle bestanden geselecteerd en gedelete
Dan VW bestand downloaden
Uitpakken (hier) met 7Zip
Vervolgens de map "maps" naar het kaartje kopieeren
 

Okki

Donateur
Dat heb ik ook al gedaan.... maar dan zet hij ook de map "DiscoverMedia2_EU1_1115_V10" op de SD kaart met daarin een map "MAPS"

Misschien kan iemand die het wel gelukt is even kijken hoe de map structuur op de SD kaart is?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Op mijn kaarje was ook meer dan genoeg ruimte, maar toch kon ik met fat32 alleen bestanden tot max 4Gb overzetten.
Wat de structuur betreft, moeten er op het kaartje 2 Mappen staan dacht ik, maps en iets met 00 oid . Wat zegt het systeem als je de nav aanzet met het kaartje er in?
 

Okki

Donateur
Hij zegt eerst

Sd kaart 2 bevat.....bestanden (of zoiets)
en dan
Een opslagmedium met geldige navigatiegegevens plaatsen alstublieft
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat eerste gebeurde bij mij ook: de sd kaart in sleuf 1 bevat de navigatie gegevens. Vervolgens: de navigatiedatabank is niet beschikbaar. Dat was dan een kwestie van de verborgen bestandjes eerst van het kaartje verwijderen. Maar dat is een Mac gerelateerd probleem dacht ik. Dit bij jou lijkt toch wat anders. Hopelijk is er hier snel iemand met verstand van zaken om je te helpen. Succes!
 

Okki

Donateur
Tijdens het unzippen van de Skoda versie naar de SD kaart gaf hij aan dat de kaart toch niet leeg was. Bestanden konden automatisch verwijderd worden.

Bij het uitpakken naar de SD kaart liep de boel weer vast. Uiteindelijk maar eerst naar PC uitgepakt en toen naar SD kaart gekopieerd.

Nu dus de 1030 versie 2018/2019 erop. Ik laat het maar even zo...wat een gedoe....

Misschien later de VW versie als ik tijd heb....
 

Okki

Donateur
Venster openen, in de bovenbalk op "beeld" klikken en in het lijstje het vinkje plaatsen bij "verborgen items".
Als er verborgen bestanden op staan, zul je dat dan zien (en kun je ze verwijderen).

Raar is dat hij toen niet aangaf dat er nog verborgen bestanden op stonden
 

EdK

Forumguru
Uitpakken (hier) met 7Zip
Vervolgens de map "maps" naar het kaartje kopieeren
volgens mij gaat het hierfout
Je moet de file direct unzippen naar de SD kaart
En niet eerst op de PC/Laptop uitpakken en dan kopiëren naar SD
 
Bovenaan Onderaan