Vervanging MAP sensor en Lambda sondes Fabia 1

oco1979

Forumguru
Bobines zijn vervangen en max. 500 km geleden alle bougies. Gisteren tijdens het rijden heb ik vagcom eraan gehad en om ook de temperatuur te controleren en deze kwam ook goed door.

Maar als deze te arm zou lopen zal ik dit moeten zien tijdens het draaien, toch?

heb je nu al met remreiniger gedaan ? zie je verschil ? dan is lambdasensor oke.

Kan inderdaad voorliggende probleem zijn.

Valse lucht kan ook nog.
Kan je ook met remreiniger over de inlaat(plastiek spuiten) als die draaid,als die daar een scheur,gaatje in zit ga motor hoger draaien.

Kan ook met rookmachine doen(kostelijke machine)

Stap voor stap dingen beginnen uitsluiten en verder gaan,

brandstofdruk is ook van belang.

schone luchtfilter(basis)
 

Cordoba

Forumguru
Een enkele keer gebeurt het dat een nieuwe bougie niet in orde is, en soms wordt er ook een ongeschikt type geplaatst, dus bijna nieuwe bougies is geen garantie dat ze goed zijn. Zeker als een bougie met een kapotte bobine heeft samengewerkt kan ie een flinke opdonder gehad hebben. Ik zou in elk geval de bougies nog een keer checken op beschadiging of vreemde verkleuring (better safe than sorry).
 

oco1979

Forumguru
Een enkele keer gebeurt het dat een nieuwe bougie niet in orde is, en soms wordt er ook een ongeschikt type geplaatst, dus bijna nieuwe bougies is geen garantie dat ze goed zijn. Zeker als een bougie met een kapotte bobine heeft samengewerkt kan ie een flinke opdonder gehad hebben. Ik zou in elk geval de bougies nog een keer checken op beschadiging of vreemde verkleuring (better safe than sorry).

klopt volledig,voor zekerheid even 4 nieuwe bougies insteken.
 

SteefvH

Senior Member
Goedemorgen,

heb je nu al met remreiniger gedaan ? zie je verschil ? dan is lambdasensor oke.

Kan inderdaad voorliggende probleem zijn.

Valse lucht kan ook nog.
Kan je ook met remreiniger over de inlaat(plastiek spuiten) als die draaid,als die daar een scheur,gaatje in zit ga motor hoger draaien.

Kan ook met rookmachine doen(kostelijke machine)

Stap voor stap dingen beginnen uitsluiten en verder gaan,

brandstofdruk is ook van belang.

schone luchtfilter(basis)

De lambdasensor lijkt hierop gewoon te reageren. Ook valse lucht gecontroleerd en ook hier geen spraken van.
Bougies vervangen voor 4 andere maar helaas geen verschil.

De auto loopt stationair niet lekker en soms valt ie gewoon uit dit is dan wel als de auto op temperatuur is. Het schokken van in de versnelling is ook nogsteeds. Als ik een beetje snel de auto in zijn achteruit zet valt de auto ook gewoon uit.

Het gasklephuis heb ik gereinigd zou deze kapot kunnen zijn?
 

oco1979

Forumguru
Goedemorgen,



De lambdasensor lijkt hierop gewoon te reageren. Ook valse lucht gecontroleerd en ook hier geen spraken van.
Bougies vervangen voor 4 andere maar helaas geen verschil.

De auto loopt stationair niet lekker en soms valt ie gewoon uit dit is dan wel als de auto op temperatuur is. Het schokken van in de versnelling is ook nogsteeds. Als ik een beetje snel de auto in zijn achteruit zet valt de auto ook gewoon uit.

Het gasklephuis heb ik gereinigd zou deze kapot kunnen zijn?

Wat is je temperatuur via de diagnosetoestel ?. ten opzichtig van dashboard.

Je zeg dat deze bij warm motor slecht draaid.

Mogelijks sta die

Hoeveel toeren draaid deze stationaire ?
 

SteefvH

Senior Member
Wat is je temperatuur via de diagnosetoestel ?. ten opzichtig van dashboard.

Je zeg dat deze bij warm motor slecht draaid.

Mogelijks sta die

Hoeveel toeren draaid deze stationaire ?

Tijdens de rit die we hebben gemaakt was de temperatuur perfect.

Het stationaire draaien is niet goed. Zelfs nog valt ie soms gewoon uit bij het stoplicht.
 
Bovenaan Onderaan