Schade...geen briefje achtergelaten

Blackciti

Senior Member
Natuurlijk zijn er mensen die het inderdaad geen moer interesseert maar om nu bijna iedereen over 1 kam te scheren (citaat: de goeie niet te na gesproken...) gaat me wel wat te ver. Ik ben bang dat jij net wat meer pech kent dan de gemiddelde medelander. Aan de andere kant is het het wel zo dat het egoïsme steeds meer de overhand krijgt in NL maar ook daarbuiten, helaas...

Nou, Japanese Power; over één kam scheren:
Met dit soort zaken heb ik inderdaad bovengemiddeld negatieve ervaring.
Nog twee zaken uit het verleden dan: Ooit woonde ik in een appartementencomplex waar een parkeergarage onder was en waar niet alleen bewoners hun auto konden parkeren. Op een morgen kom ik bij mijn auto, een nieuwe Ford Focus, en zie tot mijn grote woede dat hij van voor naar achter en van onder tot boven volledig met een schroevendraaier was bewerkt. En niet alleen mijn auto, ook die van de buurman en van zijn buurman en van de buurman van de buurman, etc. Wat bleek; ze hadden 's nachts alle nieuwe auto's onderhanden genomen en alle oudere auto's met rust gelaten. Het was dus overduidelijk een geval van rabiate jaloezie van iemand die het anderen misgunde dat zij in een nieuwe auto reden.
In de motorkap van een nieuwe Audi was met hele grote letters ''kut'' gekrast. Kijk, dan weet je dus dat je met asociaal tuig te maken hebt die anderen hun nieuwe bezit niet gunnen.

In dezelfde parkeergarage met een auto hiervoor kom ik 's morgens bij mij auto en zie ik dat iemand met uitparkeren de bocht te krap had genomen en het complete voorportier wel 20 cm naar binnen had gedrukt met zijn bumper. In beide gevallen had ik bij elkaar voor vele duizenden euro's schade. Hoewel beide schades door het ''Waarborg fonds'' zijn behandeld en uitgekeerd, word je hier sowieso nooit beter van. Ik kan je verzekeren; nadien ga je dan wel even anders naar mensen kijken.
 

Blackciti

Senior Member
Inmiddels de schade laten taxeren: zo’n 1000€:cry::cry:. Heb nog rondgekeken op locatie, de Up! Was het niet, die stond er weer en is nog steeds schadevrij. De krassen een beetje gepoetst en daarmee wat minder opvallend geworden. Voorlopig maar even zo houden

Nogmaals; enorm rot voor je! Ik kan hier namelijk enorm kwaad om worden en ben dan eigenlijk altijd maar blij dat ik op het moment dat het gebeurt niet getuige ben. Want dan...!
 

Blackciti

Senior Member
Klinkt vreemd voor wat betreft die schroevendraaierkrassen, aangezien het Waarborgfonds alleen uitkeert als de schade door een motorrijtuig is veroorzaakt en dat moet je behoorlijk goed aannemelijk maken.
Of is het beleid intussen veranderd? :pieker:
Je hebt gelijk, ik zei beide schades maar dat klopt inderdaad niet. Enkel de schade veroorzaakt door een auto is door het W.b.fonds vergoed. Maar beide gevallen zijn dan ook al meer dan vijftien jaar geleden.
 

Japanese Power

Donateur
Tussen mensen die huftergedrag vertonen en mensen die voor eigen rechter spelen zit een flinterdun verschil. Gevoelsmatig valt de laatste categorie dan al snel samen met de eerste categorie.

En nee, ik ben niet roomser dan de paus maar het steekt me dat je eerst vrijwel iedereen over 1 kam scheert (heel veel mensen zijn hufters) en je vervolgens duidelijk aangeeft voor eigen rechter te spelen als de situatie zich voordoet. Dat laatste is nu juist wat alle mensen die huftergedrag vertonen ook doen.

2 maten meten noemen ze dat...:pieker:
 

Blackciti

Senior Member
Inmiddels worden hier allerlei meningen geventileerd die met de oorspronkelijke vraag maar heel erg weinig te maken hebben, en de discussie in een ongewenste richting trekken .....beetje minder :ot: alstublieft ;).

Je hebt gelijk. Echter, is het ook niet nodig dat wanneer ik uit eigen ervaring én wanneer je zo de geluiden uit het dagelijkse leven in de maatschappij hoort en beleeft, je daarin een mening vormt én tevens naar aanleiding van eigen negatieve ervaringen voor je zelf wilt opkomen, je dan gelijk wordt gesteld met diegenen die zich hufterig en asociaal gedragen. :(

Dit is dan ook het laatste wat ik hierover wil zeggen.
 

Marc91

Lid
Tijdje terug een artikel over geschreven. Ik citeer: "Het Waarborgfonds vergoedt ten eerste enkel schade die veroorzaakt is door een motorrijtuig. Schade door bijvoorbeeld vandalisme, diefstal of natuurgeweld valt buiten het fonds."

Ook handig: https://www.schadezonderdader.nl/
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb hier helaas ook (te) veel ervaring mee:
‘Monogram’ in zijpaneel Golf gekrast (900 euro, 20 jaar geleden).
Vuilcontainer expres tegen Bora getrapt (deukje niet laten repareren).
Buurtgenote nam ‘de ideale lijn’ (binnenkant bocht in woonerf :banghead: ) en reed over trekhaakkogel heen; lag achter de auto ivm uitladen). Was ‘mijn schuld’, had ik dat ding maar niet op de weg moeten leggen, aldus de dader :mad:
En dan heb ik alle parkeerdeukjes nog niet genoemd.

Het kan ook anders:
Haar buurvrouw reed s nachts de nummerplaat (en nog wat meer) van de SuperB. Was wel eerlijk en heeft schade vergoed.
Jaar later een bestelbus tegen achterlicht, ook gemeld.
 

heusinkveldb

Forumguru
De nachtmerrie van iedere autobezitter. :banghead:
Ik zou naar een goeie restyler gaan en kijken of die de deukjes eruit kan krijgen. Daar is heel veel mogelijk.
Ik heb ze hele lelijke deuken volledig zien doen verdwijnen. De krassen zal ik dan laten polijsten indien het geen diepe zijn.
Zichtbaar blijft het dan nog wel, maar eens stuk minder in ieder geval.

succes met de afhandeling.
 
Bovenaan Onderaan