Zonnewering voor de Karoq

Zonnewering voor de Karoq?

  • Sunset (optie uit lijst van Skoda)

    Stemmen: 13 46,4%
  • Tinten door vakbedrijf

    Stemmen: 7 25,0%
  • Sonniboys (of ander hoogwaardig merk zonneschermen)

    Stemmen: 5 17,9%
  • Combinatie van Sonniboys&Tint (tint vakbedrijf of Sunset)

    Stemmen: 3 10,7%
  • Solarplexius (polycarbonaat getinte platen)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    28

Beauri

Forumguru
Zonnewering

De lente moet nog beginnen, maar de zomer zit al in de bol en regeren is immers vooruitzien.

Heb het forum al aardig doorgespit over dit onderwerp, en dan zie je onderwerpen zoals
Privacy Shades, glas tinten en zonneschermen of een combinatie van de opties op het
gebied van zonnewering.

Zelf zit ik niet zo in over het privacy deel, maar meer over het welzijn van ons hondenkind,
ze kunnen immers niets zeggen en ze kunnen niet goed tegen hoge temperaturen, ook hebben
ze maar heel beperkte middelen om zelf af te koelen. Zoek dus bescherming tegen de zon.

Voor eventuele passagiers is het ook wel fijn, maar die hebben we niet echt vaak, daar hoef
ik in mijn geval dan ook niet echt rekening mee te houden.

Standaard komt de Karoq, als we de zonnenkleppen niet meerekenen, zonder enige bescherming
tegen de zon. In de optielijst is wel de mogelijkheid om te kiezen voor Sunset, helaas vond ik
de uitstraling daarvan in de showroom niet echt geweldig, dat zou ook nog kunnen door het
kunstlicht in de showroom, maar de gebruikte tint was het voor mij niet.

Ik begin dan ook met een schone lei.

Natuurlijk heb ik zelf wel voorkeuren, maar heb na het lezen van diverse berichten op het
forum toch wel twijfels gekregen tussen wat is mooi en wat is nuttig en waar zit ik nu zelf
daar ergens tussenin.

Deze vind ik heel erg mooi:

Ja..... kan ik helaas niet meer vinden op het forum, heb er foto's van gezien, zijkant achterkant
en gedaan in Nieuwegein????? was dacht ik 255 euro en de witte deeltjes van de achterlichten
waren ook meegenomen, was van iemand uit de Flevopolder als ik mij het goed herinner.
Vond het erg mooi, maar andere andere kant weer dat maffia/drugsdealer afwerkplek verhaal dat
daarbij door mijn hoofd spookt, doch de tint opzich veel mooier dan wat Skoda zelf aanbied.

Ook mooi:

De Sonniboy schermen, zeer goede pasvorm en steekt met kop en schouder boven de concurrentie
uit als het om afwerking etc gaat. Iets duurder maar lijkt mij zijn geld meer dan waard.
HELAAS..... lijken niet of nog niet voor de Karoq beschikbaar????? De concurrentie is minder maar
ook goedkoper..... en verkrijgbaar, beter iets dan niets?

Dan kun je ook nog een Combinatie nemen van beide bovengenoemde of schermen met het Skoda aanbod dat ze in de optielijst Sunset noemen.

Zelf geen ervaring met het achteraf tinten en vraag me af hoe ze dat dan doen??? Las iets over folie en naadloos, maar vraag me dan zelf af...... folie?? laat dat niet los, gaat dat niet krassen/dof worden en is het omkeerbaar(te verwijderen?) Gaarne wat ervaringen en uitleg van degenen die hier wel ervaring mee hebben, positief of negatief, immers een gewaarschuwd mens telt voor 2, tips wat wel en niet zijn dan ook welkom.

In eerste instantie is mijn voorkeur enkel de Sonniboys, maar deze zijn voor de Karoq niet verkrijgbaar schijnt het, in mijn denkwereldje heeft het 2 voordelen, ziet er netjes uit en is te verwijderen in het donkere jaargetijde.

Zit er zelfs over te denken om er een Poll van te maken met de volgende keuze mogelijkheden:

Zonnewering:

1 Sunset
2 laten tinten
3 Sonniboys(of alternatief)
4 Combinatie van tint/Sonniboys(of alternatief)

Mijn afgesproken aflevertijd is begin juni, kan er dan ook nog even over nadenken, heb zelf in de
huidige auto zoiets als de Sunset van Skoda en dat is hem dan ook niet geworden, maar wel het enige waar ik dan zelf enigszins ervaring mee heb.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb in de huidige auto, net als in de voorafgaande twee Skoda's, een combinatie van Sunset plus Sonniboys. Dit bevalt me alles bij elkaar al 12 jaar uitstekend:
  • Prima zonwering en temperatuurbeheersing
  • Zo goed als nul inkijk naar achterbank c.q. hele kofferruimte (als de bank plat ligt, vnl. in de vakanties)
  • Geen storende randen midden over de achterruit - dat Sonniboyscherm is uit één stuk, i.t.t. het scherm van Privacy Shades
  • Ook bij duisternis voldoende zicht via de spiegel op de wereld achter mij en zelfs zonder dimmende binnenspiegel ook geen hinder van groot licht van achteren
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb nu mijn 4e auto op rij met achteraf tinting. Heb nu 85% verduisterend, vind het ideaal, zit naadloos op de ramen, geen goede met losse schermpjes. De kids willen niet anders.
 

Beauri

Forumguru
Ik heb in de huidige auto, net als in de voorafgaande twee Skoda's, een combinatie van Sunset plus Sonniboys. Dit bevalt me alles bij elkaar al 12 jaar uitstekend:
  • Prima zonwering en temperatuurbeheersing
  • Zo goed als nul inkijk naar achterbank c.q. hele kofferruimte (als de bank plat ligt, vnl. in de vakanties)
  • Geen storende randen midden over de achterruit - dat Sonniboyscherm is uit één stuk, i.t.t. het scherm van Privacy Shades
  • Ook bij duisternis voldoende zicht via de spiegel op de wereld achter mij en zelfs zonder dimmende binnenspiegel ook geen hinder van groot licht van achteren

De Sonniboys lijken mij ook ideaal, helaas momenteel lijken deze niet beschikbaar voor de Karoq, iemand die misschien weet of deze nog voor juni dit jaar beschikbaar komen?
 

Beauri

Forumguru
Ik heb nu mijn 4e auto op rij met achteraf tinting. Heb nu 85% verduisterend, vind het ideaal, zit naadloos op de ramen, geen goede met losse schermpjes. De kids willen niet anders.

Helemaal geen ervaring met achteraf tinten, maar heb wel mooie voorbeelden van tinten op het forum gezien, maar dan was het net gedaan..... hoe lang blijft het mooi, is het (makkelijk/simpel) omkeerbaar(te verwijderen), waar op te letten. Waar wel en waar niet laten doen? Zit er garantie op?
Je schreef 85% verduistering, doch dat zegt me weinig, lijkt me ook erg veel als dat van binnen naar buiten kijken is.
Zijn er meer opties en dan bijvoorbeeld gebruiken met Sonniboys? Hoe schoon te maken? zit het aan de binnenkant of zit het aan de buitenkant?

Losse schermpjes, daar schaar ik de Sonniboys niet onder, maar die rommel die je voor rond de 20 euro koopt en met een paar zuignappen tegen je raam plakt...... ja die dingen lijken mij ook totaal niets en de zon is altijd zo eigenwijs dat hij er altijd naast schijnt:(
 

Japanese Power

Donateur
Je schreef 85% verduistering, doch dat zegt me weinig, lijkt me ook erg veel als dat van binnen naar buiten kijken is.
85% is een behoorlijke verduistering als je spreekt van 0-100%. Geen zicht van buiten naar binnen maar van binnen naar buiten altijd voldoende zicht. Ook in het donker. En een hele goede zonwering. Ik heb ook auto’s gehad met rolgordijnen in de deur maar dit doet er niet voor onder. De folie blijft altijd goed, geen krassen, geen bellen, geen kreukels. Natuurlijk niet zelf gaan klooien maar het door een professional laten doen. Ik (lees vrouwlief) heb nu een auto voor de deur staan waar het ruim 8 jaar opzit. Aangebracht door de vorige eigenaar bij een professioneel bedrijf. Zonder 1 probleem en nog steeds even strak.
 
Laatst bewerkt:

Chrisjoukje1975

Nieuw lid
Sonniboy is er al wel voor de Seat Ateca en heb ergens een keer gelezen dat de achterdeuren van de Karoq en de Ateca gelijk zijn. Dus zou dat gaan passen? Of anders lijkt het me dat ze op korte termijn ook beschikbaar komen voor de Karoq.
 

Beauri

Forumguru
@Japanese Power ik heb er geen ervaring mee, alleen door vragen kan ik dan wat wijzer worden, neem de bescherming van ons hondenkind hoogst serieus:jaja: Van buiten naar binnen verduistering snap ik nu ook. Folie met een zwarte gloed vind ik mooi, zeker bij de rode zoals besteld, maar dat heb ik ook met het zwart van de Sonniboys. Dank zover voor je bijdrage:thumbsup:

@Chrisjoukje1975 deuren misschien wel zelfde formaat, maar dat achterste ruitje niet, zou je toch zeggen dat Sonniboy ze ook voor de Karoq reeds zou moeten hebben...... er worden er zat verkocht en ze staan in hoog aanzien bij de leden hier en de Karoq is er nu toch ook al een tijdje, hopenlijk dan maar voor juni, tot nu toe is dat nog steeds mijn eerste keus, al sta ik open voor suggesties, want Sonniboy momenteel niet leverbaar.
 

Hakar

Donateur
Heb een vraag neergellegd bij Sonniboy, of ze de sonniboy ook gaan voeren voor de Karoq.
Mocht ik antwoord krijgen, laat ik het hier wel weten.
 

Japanese Power

Donateur
En bij wie heb je de ramen laten tinten? Zijn de ramen ook gedemonteerd geweest?
Gewoon via de dealer. En de ramen blijven er gewoon inzitten, maak je geen zorgen. Maar je ziet niet dat het achteraf is gedaan. Zijn genoeg leden hier die het ook hebben laten doen. Recentelijk nog iemand doorverwezen naar een bedrijf wat hier erg goed bekend staat. Nu is dat alleen niet echt in de buurt van Zaanstad...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Beauri

Forumguru
@Japanese Power kun je een prijs indicatie geven? Waar zitten ze en misschien hoe het bedrijf heet?, al weet ik niet
of dat mag via het forum..... al zou het leuk zijn om tips te krijgen over goed bekent staande bedrijven en fijn zijn om waarschuwingen te krijgen over bedrijven die iets minder nauwkeurig zijn.
 

Beauri

Forumguru
Nog steeds een paar vraagjes over achteraf tinten:

Zit het aan de binnenkant of buitenkant van de ramen?
Is het omkeerbaar? oftewel is het weer enigszins makkelijk te verwijderen?
 

Beauri

Forumguru
Link staat in desbetreffende post @Beauri ;)

Oops.... sorry, zie het nu ook, had ze nog niet helemaal open...... de oogjes, Thanks:thumbsup:

Prijsindicatie? hoeft niet precies, maar tussen en tussen geeft toch een beetje een idee wat zoiets moet kosten, af fabriek is 140, maar niet mijn tint en lijkt mij makkelijker en goedkoper te doen dan achteraf, dus ik kan begrijpen dat achteraf iets duurder is, maar dan ook weer met het voordeel dat het maatwerk is.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Het bedrijf uit de link is een aanrader.
Kosten zullen circa 300,- zijn voor de voor alle ramen excl. voorruit.
 

Beauri

Forumguru
Thanks Corné, heb uren gezocht..... hoe ik nu aan Nieuwegein, kwam weet ik niet meer, maar het was Hendrik Ido Ambacht en met dat als zoekopdracht kwam ik de post weer op het spoor met het voorbeeld dat ik zo mooi vond:




Vandaag de achterkant plus achter zijkant de ramen laten tinten bij lrs in Hendrik Ido Ambacht. Echt een aanrader! Hij heeft ook extra de witte stukjes bij de knipperlichten gedaan. Komen de rode achterlichten nog mooier uit. De ramen bij de voordeuren hebben we niet gedaan, want met donker maken zou deze behoorlijk over de toegestane limiet gaan. De ramen zijn van zichzelf al donkerder dan normaal.
ec6e03bfc3f6286ce6c6b865c3896188.jpg
6e0879dfb12a2e1372e2536c012a3859.jpg


Skoda Karoq 1.5TSi DSG Style Business, Emerald Green
Pendragon, 22-02-2019 Rapporteer bericht
#183 Like +Citeer Citeer

Weet niet of het zo mag, wil niets ontvoeren of zoiets, heb een kopie gemaakt van zoals het daar stond in de afdeling van Karoq ervaringen. Dit was ook de post met de meegekleurde achterlichten. Als ik het weer moet verwijderen of iets moet linken naar de plek waar het ook staat op het forum..... laat maar weten.
 
Bovenaan Onderaan