Zonnewering voor de Karoq

Zonnewering voor de Karoq?

  • Sunset (optie uit lijst van Skoda)

    Stemmen: 13 46,4%
  • Tinten door vakbedrijf

    Stemmen: 7 25,0%
  • Sonniboys (of ander hoogwaardig merk zonneschermen)

    Stemmen: 5 17,9%
  • Combinatie van Sonniboys&Tint (tint vakbedrijf of Sunset)

    Stemmen: 3 10,7%
  • Solarplexius (polycarbonaat getinte platen)

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    28

Beauri

Forumguru
De 5e optie aan de Poll toegevoegd, had zelf nog niet eerder van Solarplexius gehoord, maar toen ik afgelopen maandag de aan te brengen materialen inleverde bij de dealer, bleek de verkoopadviseur er wel van gehoord te hebben en noemde in 1 naam gelijk het merk BMW waar het volgens hem wel vaker bij werd gebruikt.

Voor mij in het geheel geen nadeel dat er met het Solarplexius systeem geen frisse lucht via de achterramen naar binnen kan, ook kan je bij dit systeem er voor kiezen om bijvoorbeeld alleen de achterruit te tinten, het is in weze net zo flexibel als de stoffen variant van Sonniboy, het lijkt alleen wat meer op getinte ruiten.

Voor ieder wat wils zullen we maar zeggen, misschien als ik weer in mijn rijke dagen kom, beide systemen nemen en kijken wat er persoonlijk het beste bevalt...... eerst nu nog besluiten wat ik als eerste ga nemen en dat kan als het goed bevalt dan wel eens het enige systeem blijven.

Hondenkind nog even aangekeken, bleef helemaal neutraal..... ook al geen hulp voor bij de keuze:nono: en daar doe je het toch allemaal voor..... in mijn geval dan.:)
 

Beauri

Forumguru
Heb er serieus over nagedacht en na overleg met diverse mensen en het bestuderen van alle opties er voor gekozen om de ramen te laten tinten door een vakbedrijf. Mijn 1e voorkeur ging uit naar Sonniboys, maar duurt me uiteindelijk te lang voordat ze voor de Karoq eindelijk eens op de markt komen, de zomer is dan al weer halverwege. Nu heb ik nog niet beslist wat de tint precies gaat worden, het kan zelfs zo uitpakken dat ik ga voor een gulden middenweg en net als @Canon-Eye dan kom tot een combinatie, lichte tint + Sonnyboy, doch dat is nog niet beslist en er hangt natuurlijk ook weer een prijskaartje aan. Kijken of het lukt om met de juiste tint het hele jaar door te komen zonder extra uitgaven, of ik de voorzijruiten ook nog licht ga laten tinten weet ik ook nog niet..... keuzes keuzes keuzes:pieker:
 

WoCo

Lid
Ik heb de Carshades gekocht. In de Octavia hadden we Sonniboys, maar helaas nog niet leverbaar voor de Karoq.

Moet zeggen dat dit setje mij niet tegenvalt.
 

Qarok

Lid
@WoCo kun je eens foto's posten? Ben benieuwd hoe ze eruit zien.
Vooral de achterruit vanuit binnen en buitenzijde, omdat deze shade uit 2 delen bestaat.

Ik heb bewust geen sunset besteld, omdat ik deze tint te licht vond en wilde de ruiten professioneel laten tinten met folie. Echter omdat het een leaseauto is twijfel ik een beetje, ik rijd hem namelijk max. 4 jaar.
 

WoCo

Lid
de Clever Edition heeft standaard Sunset dus dat was in mijn geval geen keuze.
Hierbij enkele fotos
 

Bijlagen

  • IMG_2089.jpg
    IMG_2089.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 175
  • IMG_2090.jpg
    IMG_2090.jpg
    768,4 KB · Weergaven: 182
  • IMG_2091.jpg
    IMG_2091.jpg
    601,8 KB · Weergaven: 186
  • IMG_2092.jpg
    IMG_2092.jpg
    674,6 KB · Weergaven: 165

Qarok

Lid
Ziet er goed uit. Sluit netjes aan zo te zien. En met sunset valt het van buiten minder op.
Had op een audi-forum nog een foto gevonden van de buitenzijde, zonder sunset. Maar dan valt het wel echtop.
Maar ach...de functionaliteit is voor mij het belangrijkste.
 

Bijlagen

  • upload_2019-7-17_8-41-53.png
    upload_2019-7-17_8-41-53.png
    848,1 KB · Weergaven: 79

WoCo

Lid
voor mij ook... het is uiteindelijk een leaseauto, en vind functionaliteit voor de kids meest belangrijke.
die hadden nog wel last van zon met enkel Sunset
 

tomhier

Nieuw lid
Ik heb ook een "leasebak", dus geen permanente dingen er op zetten :-).

Op de Karoq Sportline Business is de achterkant al donker, geen idee of dat SunSet is?
Maar het helpt niet genoeg voor de kleine op de achterbank.
Daarom na lezen van deze thread de Sonniboys besteld.

Het kost wat en vandaag geinstalleerd. Ziet er best netjes uit!

Hierbij wat before-en-achter-fotootjes :-)

 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan