Verlichting uitschakelen melding terwijl in AUTO stand

Beste leden,

Als ik klaar ben met een rit en zet de DSG in de P stand dan geeft het MaxiDot display soms een melding dat ik de verlichting uit moet schakelen. Dit terwijl ik de verlichting schakelaar in de AUTO stand heb staan. Als de melding naar voren komt en ik reageer er verder niet op dat blijft het stadslicht branden totdat ik de auto op slot doe (via Kessy of gewoon via de knop op de sleutel)
Iemand enige ervaring hierin? Naar mijn inziht lijkt het erop dat de auto soms "denkt" dat de lichtschakelaar op dimlicht ingesteld staat ipv op de AUTO stand.

Alvast bedankt
 

MaxN

Donateur
Bij ons geeft de maxidot ook wel eens de melding “verlichting wordt over 30 minuten uitgeschakeld”. Let er verder nooit op omdat de verlichting idd uit gaat bij afsluiten.
Weet ook niet waarom het de ene keer wel en de andere keer niet getoond wordt.
 

hemi24

Forumguru
Heb je toevallig niet de richtingaanwijzer (ongewild) bediend, en is het de zoemer voor het parkeerlicht..?!?
 

Phoenix2149

Senior Member
Nooit gehad. Lichten blijven aan, waarschijnlijk door "bring me home" functie. dit kan aan/uit gezet worden als ik het goed heb.
 
Heb je toevallig niet de richtingaanwijzer (ongewild) bediend, en is het de zoemer voor het parkeerlicht..?!?

Nee, de hendel van de richtingaanwijzers staat dan in neutraal.
Ik zet de auto in de P stand en dan bij het openen van het portier komt dan soms de melding dat de verlichting nog aan staat.
 

Baphi

Forumguru
Heb je dan, nadat de auto in P staat ook de motor afgezet met de startstopknop of doe je eerst het portier open?
 

Phoenix2149

Senior Member
Beide gedaan/overkomen. Nooit een piepje gehoord, enkel dat de radio aan blijft. dan denk ik huh? En heb ik de motor niet uit gezet (welke niet meer draait to start-stop systeem)

Enige piep die ik hoor is dat ik hem alweer vergeten ben in P stand te zetten. Zo die-hard gewend aan de Auris nog.
 
Heb je dan, nadat de auto in P staat ook de motor afgezet met de startstopknop of doe je eerst het portier open?

Eerst het portier open dus :thumbsdown: wat niet goed is. Ik moet altijd een aardig stuk achteruit rijden om de auto "met de kont naar achter" voor de deur te hebben. Als ik daarmee klaar ben gaat ie in de "P" en hierna open ik het portier. Heb me ondertussen aangeleerd om eerst het contact uit te zetten. Nadeel daarvan vind ik dat wanneer je het contact uitzet ook je verlichting uitgaat en een seconde of 2 verder deze weer aangaat omdat je het portier open doet maar snap dat het niet anders kan.
 

Phoenix2149

Senior Member
Ja klopt. Vreemd gedrag als je mij vraagt en ook niet goed voor de lampen aan-uit-aan.

Is onderdeel van de “bring me home” optie van de lampen. Dat Jan wel uitgezet worden volgens mij en dan blijven de lampen misschien wel uit als deur open gaat.

Bij mijn vorige auto (Auris TS hybrid) bleven de lampen gewoon aan tot 30s na sluiten portieren
 
Dat was bij mijn vorige Octavia 2 ook het geval... Vooruitgang noemen ze dat

Ik ben zelf wel weg van de coming home/away functie. Zelf had ik dan graag de optie gezien om de verlichting 5 sec aan te houden na uitschakelen contact, mocht ik dat niet willen dan zou ik het uit kunnen vinken of ter plaatse (als de pliessie je zoekt ;)) gewoon de lichtschakelaar op off zetten ipv auto.
 

Baphi

Forumguru
Begrijp me niet verkeerd, de coming home functie waardeer ik zeer, alleen de technische uitvoering in de O3 niet. Ik heb liever dat de verlichting, die je op het moment van aankomen voerde, aan blijft zo lang als ingesteld in CH/LH settings.
Heel raar dat bij uitschakelen van het contact/motor de verlichting veranderd, tot je de deur open doet en dat dan pasde verlichting terug springt naar de instelling vóórdat je het contact uitzette...

Misschien is hier ook wel sprake van gesjoemel?
 
Begrijp me niet verkeerd, de coming home functie waardeer ik zeer, alleen de technische uitvoering in de O3 niet. Ik heb liever dat de verlichting, die je op het moment van aankomen voerde, aan blijft zo lang als ingesteld in CH/LH settings.
Heel raar dat bij uitschakelen van het contact/motor de verlichting veranderd, tot je de deur open doet en dat dan pasde verlichting terug springt naar de instelling vóórdat je het contact uitzette...

Misschien is hier ook wel sprake van gesjoemel?
Ik snap je, en wie weet, miss heeft het wel ergens mee te maken..
 

HarrieSkoda

Forumguru
Mijn verlichting blijft (in het donker) gewoon branden als de auto van het contact wordt gehaald en ik uitstap.
Ik vergrendel ze auto en bij het weglopen zie ik dat ze op een gegeven moment uitgaan, tezamen met de in/uitstapverlichting.
 
Bovenaan Onderaan