Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Octavia32

Forumguru
Voor de radio zit je al hoog genoeg met software nog hoger voegt niks toe. Dan het risico om je Columbus te bricken.

Kaart software kan altijd wel op dit moment is er V16 en die kun je via DVD (dual layer) installeren of via SD kaart met behulp van de Maps tool.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Erla

Nieuw lid
Ik heb vorig jaar mijn Columbus (Kodiaq) voorzien van flitspalen, volgens de methode van @herby1.
Nu ondervind ik natuurlijk problemen en heb als reactie daarop dit forum topic maar eens volledig doorgelezen, een hele boterham ondertussen...

1. werkt het programma van @herby1 ?
2. iemand ervaring met de ondertussen nieuwe versie van poinspector (versie 6k) ?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Good question.. Eigenlijk is het na het bestandje van @herby1 erg stil gebleven.
Ikzelf heb het niet aangedurfd, omdat ik er niet zóveel kaas van gegeten heb.

Als de methode van @herby1 ook werkt op een Amundsen, moet ik maar eens aan gaan geloven om het zelf te proberen.
 

herby1

Lid
Zo spannend is het allemaal niet, je maakt een SD kaartje.
De Amundsen/Columbus melden zelf wel of de file geladen kan worden.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn navigatie ermee van slag heeft weten te brengen.

P.S. een aantal mensen hebben inmiddels mijn app getest, het werkt tot op heden prima.
Wel ben ik nog bezig (indien de tijd het toe laat) een aanpassing te maken zodat je meerdere verschillende files kunt importeren.

Voor de liefhebbers: www.vandermark.org
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

Erla

Nieuw lid
Alvast bedankt, zal de speedcam's installeren en testen.
Vertrek volgende week naar Spanje voor enkele maanden, kan ik gelijk ook daar controleren (hoewel ik niet inzie waarom het daar niet zou werken en hier wel).
 

Arent Schaap

Actief lid
Lijkt me een leuke toevoeging, gebruik nu flitsmeister.

Maar je moet hierbij nog steeds betalen voor de poi's van de flitspalen via een andere site?
 

lsp

Forumguru
Zo spannend is het allemaal niet, je maakt een SD kaartje.
De Amundsen/Columbus melden zelf wel of de file geladen kan worden.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn navigatie ermee van slag heeft weten te brengen.

P.S. een aantal mensen hebben inmiddels mijn app getest, het werkt tot op heden prima.
Wel ben ik nog bezig (indien de tijd het toe laat) een aanpassing te maken zodat je meerdere verschillende files kunt importeren.

Voor de liefhebbers: www.vandermark.org

@herby1 vandaag de tijd gevonden om met de laatste stand POItool te werken. Inmiddels de bestanden gemaakt. (tijdens verwerken ook meteen wat screenshots voor je genomen, hebben we meteen korte handleiding) Vanavond weet ik of het werkt op mijn Columbus 2019
 

RJ&S

Nieuw lid
Beste mede skoda bezitters,

Sinds vorige week zijn wij trotse bezitter geworden van een Skoda Yeti uit 2011.
Het betreft een 2,0 ltr. TDI met DSG, wij zijn er zeer blij mee.
Wij hebben al diverse Skoda Octavia's vanuit de lease gereden en zijn hier ook altijd zeer tevreden over geweest.

In onze Yeti zit een Columbus navigatie systeem, waar ik helaas niet veel verder mee kom.
Via de set up knop is voor mij niet aanvullende informatie te achterhalen m.b.t. navigatie software en firmware versie.
Aan de hand van deze gegevens kan ik beoordelen of updaten zinvol is of uitkijken naar een anders systeem verstandiger is.

Mogelijk dat jullie mij verder kunnen helpen om het e.e.a. duidelijk te krijgen.

Met vriendelijke groet,
RJ
 

Erla

Nieuw lid
Beste mensen, ik begrijp het eigenlijk niet meer goed... al dat over en weer geschrijf, al het werk van @herby1...
We hebben al gelijk hoe de download nodig van de cameraposities van Flitpalen.nl...
Maar als je nu naar Flitspalen.nl gaat en download selecteert om daarna Skoda te kiezen, dan kan men daar gelijk de volledige sd kaart (of usb) gegevens downloaden, kant en klaar om zowel in Columbus als Admundsen ingeladen te worden... werkt perfect... men kan zelfs kiezen tss vaste camera's, rode licht camera's en gekende mobiele flitser lokaties... er is zelfs een voorbeeld bestand aanwezig voor wie eerst eens wil uittesten alvorens een abo te nemen.
 

lsp

Forumguru
Beste mensen, ik begrijp het eigenlijk niet meer goed... al dat over en weer geschrijf, al het werk van @herby1...
We hebben al gelijk hoe de download nodig van de cameraposities van Flitpalen.nl...
Maar als je nu naar Flitspalen.nl gaat en download selecteert om daarna Skoda te kiezen, dan kan men daar gelijk de volledige sd kaart (of usb) gegevens downloaden, kant en klaar om zowel in Columbus als Admundsen ingeladen te worden... werkt perfect... men kan zelfs kiezen tss vaste camera's, rode licht camera's en gekende mobiele flitser lokaties... er is zelfs een voorbeeld bestand aanwezig voor wie eerst eens wil uittesten alvorens een abo te nemen.

Het gaat om POI installatie.. Dat velen dat zien als flitsmeldingen, dat kan en kan je inderdaad gebruik maken van flitspalen.nl

Echter als je dus ook andere (eigen) poi wil kunnen laden is dit een uitstekende manier om dat te doen! Het progje van @herby1 werkt daar super voor.

Ps. ik vind het gewoon leuk om uit te zoeken hoe zaken werken, dus ook hoe poi install werkt.
 

KodiaqS2

Senior Member
Als het goed is krijg ik over een paar maandjes mijn Kodiaq. Ik heb een style business uitgekozen, dus dat is met de laatste versie Columbus. Ik begreep dat daar een DVD speler in zit. Kan ik dan dus ook films afspelen? of is de DVD speler slechts data geschikt? Lijkt mij toch dat een film ook moet kunnen..

Ik vraag mij vervolgens af of er opties zijn om extra schermen te koppelen. De DVD speler met het scherm voorin is weinig geschikt om films onderweg mee af te spelen. Tenminste, de locatie van het scherm..
 

Antera

Donateur
DVD speler zit er zeker in en je kan het ook via USB afspelen maar niet rijdend alleen stilstaand. Wil je het rijdend geactiveerd hebben kan ik je daar wel mee helpen.

Extra schermen zijn er niet aan de Columbus te koppelen helaas.
 

KodiaqS2

Senior Member
DVD speler zit er zeker in en je kan het ook via USB afspelen maar niet rijdend alleen stilstaand. Wil je het rijdend geactiveerd hebben kan ik je daar wel mee helpen.

Extra schermen zijn er niet aan de Columbus te koppelen helaas.
Dat over dat vrijschakelen had ik gelezen ja. Hangt er natuurlijk wel van af of het niet te hinderlijk is voor de bestuurder maar ook of het voor de andere passagiers wel handig is..
 
Bovenaan Onderaan